Hukuk sorunsalı..



  • Arkadaşlar hukuktan ne yaptıysam olmuyor.Dershane notları yetersiz gibi kalıyor. Yetersiz değillerse bile içime sinmediğinden verimli çalışamıyorum.Tablo, madde sıralaması gibi değilde mantığını anlatan okudukça akla sokacak bir kaynak yokmudur ? Ezber yapmak istemiyorum. Öğrenmek istiyorum, anlamak istiyorum. Yokmu bunun bir çözümü. 700-800 sayfalık kitapları okuyum not çıkarıyım desem birdünya ders var hepsine yetişemem. Ne önerirsiniz. Nasıl çıkarırım 40 soruda 25+ Üstadlar, ağabeyler , kardeşler yorumlarınızı esirgemeyin..



  • @kunt hocam gerçek şu ki deli gibi ezber yapmak lazım :( evet hukuk bilmek ezber yapmak demek değildir ancak kpss de hukuk yapmak ezberden geçiyor. Çünkü süre mevzuat vs soruluyor ve bunlarda ezberden geçiyor .



  • @kunt çalışma tavsiyesi noktasında bence yazarak çalışmalı sütekli karıştırdığınız hususlar olacaktır onları mutlaka not alın



  • @aliveli kaynak olarak ne önerirsin hocam



  • Sizce Murat hukuk nasıl?



  • @uzmanyrdd Murat iyidir , piyasada çok kaynak var hocam hepsine hakim değilim



  • @aliveli Dostum kurum sınavları değilde sadece kpss için murattan çalışmak yeterli olur mu ? Yani kitap güzel anlatımı da hoş bence ama medeni borçları tan tahsin zapata dan çalışanla aynı neti yapabilir miyiz?



  • Ya da ne bileyim icra iflası mehmet özbey den çalışmak daha mı çok şey katar bize..



  • @uzmanyrdd hocam sana şöyle söyleyim muratta aradığın her şey var emin ol ama dikkatli bakmak analiz etmek gerek , ana kaynak olarak murattan git anlayamadığın dersler olursa ek kaynak bakarsın.



  • @aliveli Dostum cevap için teşekkürler. Yani bakıyorum murat güzel anlatmış. Dediğim gibi her hukuk alanı için farklı kitap tavsiye ediyorlar. Anayasa idare için ahmet nohutçu gibi ne var yani bunda ekstradan bunu merak ediyordum sanırım biraz daha detaylı anlatım ama kpss için gerek olmaz diyoruz ok...



  • @kunt kardeşim, ben hukuk öğrenme yöntemi olarak hukukun hep bir dili olduğunu ve İngilizce gibi bunun da öğrenilmesi gerektiğini düşünürüm. Bilmiyorum belki sacma gelebilir ama ilk ihtiyacın olacak sey oldukça basit oldukça yüzeyse olan bir hukuk başlangıcı dediğimiz ders notu hukuka giriş tarzı bir ders notu ama bu sağlam bir kaynak olmalı. Bu önerim sen öğrenmek anlamak istiyorum dedin diye söylüyorum. Yani düzeyini gercekten bilmiyorum ama bu dediklerim sıfırdan başlamak adına güzel. Sonra hukuk fakültesinde önüne en basta anayasa, medeni hukuk genel hükümler ve kişiler hukuku gelir. Bunlar da belli hususların mihenk taşıdır. Kavramları anlamak icin bir sonraki daha karmaşık şirketleri, kıymetli evrakı veya borçlar hukukunu anlamak icin gercek mana da hukuk diline hakimiyet gerekmektedir. Hukuk dili diyip duruyor bu Adam da nedir yani işte bir kac yabancı sözcük var onu da biliyoruz. Ama benim kastettiğim dil anlamını bilme degil. Gelen kavramı gelen terimi hukuki mana da kafanda canlandıracak bir dil:) belki senin dermanın ben değilim ama bu benim hukuku anlama ve öğrenme yöntemim.



  • Ben sıfırdan ilk kez çalıştığımda konu anlatımlı kaynakları alıp özellikle kamu hukuku için ( anayasa-idare-idari yargı ahmet nohutçu, vergi-tvs nurettin bilici) okurken özet çıkardım. Özetlerim konu anlatımlı kitaplar zaten kapsamlı olduğun için yeterli oldu ve sürekli onlar üzerinden çalıştım. Eksik çok olmadı ama olan eksiklerimi de sorularda gördüğüm vs notlarımın üstüne yazdım. Unutuluyor elbette hukuk ancak çalıştıktan aylar sonra sorulara baktığımda hiç yabancılık çekmedim şu zamana kadar. Benim yöntemim de bu. Umarım faydalı olur.



  • Murat hukuk aldım. Birde ondan özet çkarıcam. Sonrada özetten tekrarlara devam edip , soru çözerken eksikleri nota işlicem. Başka yapacak birşey yok gibi. Murat hukuğu almadan önce inceledim, ezberden uzak gibi duruyor.



  • @kunt eğer diğer dersleri bitirdiyseniz bir şey diyemem ama diğer dersler duruyorsa hukuk'tan not çıkarma işi sizi zaman yönünden sıkıntıya sokabilir.



  • @guyan-gelmiş diğer derslerde bitmedi malesef hocam.. ne önerirsiniz sadece okuma mı ?



  • @kunt ben şahsen okuyorum ve kitabın üstüne parca parca notlar alıyorum onemli gördüklerimi çiziyorum



  • İnsanlar konuları üstünkörü okuyarak themisden bolca soru çözüyor. Sorularıda örneğin 300 soruyu 4-5 saatte çözüyor. Nasıl verim alabiliyorlar anlamıyorum. Varmı bunun bi mantığı ?



  • Merhaba arkadaşlar değişen hukuk maddeleriyle ilgili bilgileri nerelerden temin ediyorsunuz? Bu konu hakkinda da bilgi paylasimi yapabilir miyiz?


Cevaplamak için giriş yapın
 

TercihiniYap.net ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.