Sosyal Yardımlaşma ve İnceleme Görevlisi
-
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE İNCELEME GÖREVLİSİ MESLEK TANITIMI
Arkadaşlar bilindiği üzere kamuya atanmak için, KPSS’ye son yıllarda katılan yaklaşık 250.000 İİBF-SBF mezunu, 50.000 Hukuk mezunu ve 80.000 de İstatistik mezunu olmak üzere; toplam 380.000 arkadaşımız var. Kamuya istihdam edilenlere ait yıllık verilere baktığımızda ise, bu üç bölüm mezunlarından toplam alımın yerel idareler ve sözleşmeli personel alımlarını da dahil edecek olursak 20.000 civarında olduğu sonucuna ulaşırız. O kadar istekli arasında %5 civarında bir alım yapılıyor demek doğru olacaktır, böyle bir dönemde kamuya bir başlangıç yapmak adına alternatif yolları kaçırmamak adına www.tercihiniyap.net web sayfası üzerinden İİBF Mezunları İçin A Grubuna Alternatif Meslekler yazı dizisiyle karşınızdayız. Umarız hiç böyle alternatiflere gerek kalmaksızın dilediğiniz mesleğe atanmayı başarırsınız.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı mevzuatı çerçevesinde 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu oluşturulmuştur. Bu kanunda amaç, kapsam, SYD fon gelirleri ve çalışma usulleri olmak üzere 12 madde oluşturulmuştur. Kanunda, SYDV’de Sosyal Yardım ve İnceleme görevlisi olarak çalışmak isteyenlere, çalışma faaliyetleri açıklanmaktadır. Maddeler ve SYGM tarihçesi: http://www.aile.gov.tr/ web adresinden kopyalanarak alınmıştır.
AMAÇ:
Madde 1 : Bu Kanunun amacı; fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye’ye kabul edilmiş veya gelmiş olan kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.
KAPSAM:
Madde 2 – Fakrû zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan (…)(1) vatandaşlar ile geçici olarak küçük bir yardım veya eğitim ve öğretim imkanı sağlanması halinde topluma faydalı hale getirilecek, üretken duruma geçirilebilecek kişiler bu Kanun kapsamı içindedir.
Madde 3 – Bu Kanunda öngörülen hizmetlerin gerçekleştirilmesi için Başbakanlığa bağlı ve T.C. Merkez Bankası nezdinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu kurulmuştur.
VAKIFLAR:
Madde 7 – Bu Kanunun amacına uygun faaliyet ve çalışmalar yapmak ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdî ve aynî yardımda bulunmak üzere her il ve ilçede sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları kurulur.
Mülkî idare amirleri vakfın tabii başkanı olup, illerde belediye başkanı, defterdar, il millî eğitim müdürü, il sağlık müdürü, il tarım müdürü, il sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumu müdürü ve il müftüsü; ilçelerde belediye başkanı, mal müdürü, ilçe millî eğitim müdürü, Sağlık Bakanlığının ilçe üst görevlisi, varsa ilçe tarım müdürü ve ilçe müftüsü vakfın mütevelli heyetini oluşturur.SYGM TARİHÇE:
Gücünü Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının “Türkiye Cumhuriyeti demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devletidir.” hükmünden alan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu 14.06.1986 tarihinde yürürlüğe giren 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu ile kurulmuştur.
Kurulduğu tarihten 09.12.2004 tarihine kadar Fonun idari işleri Başbakanlığa bağlı bir birim olarak faaliyet gösteren Fon Genel Sekreterliği eliyle yürütülmüştür.
01.12.2004 tarihinde kabul edilen, 09.12.2004 tarihinde de Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 5263 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunla Fon Genel Sekreterliği, Başbakanlığa bağlı bir Genel Müdürlük olarak teşkilatlandırılmış, böylece Fon idaresi bu tarihte kurumsal bir yapıya kavuşmuştur.
Kurumumuz, 08.06.2011 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 633 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFINDA (SYDV) İSTİHDAM
EDİLECEK PERSONELLER HAKKINDA GENEL BİLGİlLER :Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu’nun amacına uygun faaliyet ve çalışmalar yapmak ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdî ve aynî yardımda bulunmak üzere her il ve ilçede Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre kurulmuşlardır. SYD Vakıflarının yetkili karar organı Mütevelli Heyetidir.
İŞE ALIM SÜRECİ :
KPSS şartı bulunan kadrolar (Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi, Büro Görevlisi) için Mütevelli Heyeti kararı ile ilana çıkılır.
4 Yıllık Yükseköğretim Kurumlarından her bir unvanın iş tanımında belirtilen bölümlerinden mezun olmak (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Eğitim Fakülteleri ile Sosyoloji, Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Halkla İlişkiler, İletişim ve Sosyal Hizmetler) ve ÖSYM tarafından yapılan geçerli Kamu Personeli Seçme Sınavında KPSS P3’ten MİN. 60 PUAN almış olmak şartları aranır. İhtiyaç duyulması halinde Mütevelli Heyeti tarafından yabancı dil bilmek, bilgisayar programları kullanabilmek, B sınıfı ehliyet sahibi olmak, sahada çalıştırılmak üzere erkek olmak, özel sektörde belirli sürelerde çalışmış olmak, alım yapılacak olan il veya ilçenin bulunduğu ikametgahta oturuyor olmak ve YDS’de belirlenen baraj puanına sahip olmak gibi özel şartlar da aranabilir
Online olarak başvuran adaylar başvurdukları pozisyon için belirtilen özel şartlara ilişkin belgelerini ilgili SYD Vakfına teslim ettikten sonra KPSS puanlarına göre en yüksekten başlanarak sıralanır ve alınacak personel sayısının 5 katı kadar aday mülakata çağrılır. Son sıradaki aday ile aynı puanı almış adaylar da mülakat listesine eklenir.
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi: Sosyal yardım ve proje başvuru sahiplerinin ve Genel Sağlık Sigortası gelir testine ilişkin başvuru sahiplerinin muhtaçlığına ilişkin araştırmalarını yerinde yürütür, Mütevelli Heyetine sunulmak üzere “Sosyal İnceleme Raporunu” hazırlar ve diğer kamu hizmetleri ile ilgili olarak hedef kitleye yönelik danışmanlık ve yönlendirme faaliyetlerini yürütür.
ÇALIŞMA ŞARTLARI : Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları’nda çalışanlar 657’ye tabi değildir, İş Kanunu’na göre SÖZLEŞMELİ PERSONEL olmaktadır. Sözleşmeler de BELİRSİZ SÜRELİ olarak yapılır. Bu durum kurumun, yüksek puan almış kişiler tarafından boşta kalmamak adına kısa süreli istihdam alanı olmasına sebep olmuşur. İstifa edilerek, memurluk kadrosuna geçilebilmektedir. Son zamanlarda kişiye özel ilana çıkıldığı yönünde eleştiriler yapılmaktadır.
Maaş, 2.867 TL AYLIK MAAŞ + YILDA 2 İKRAMİYE=5.734 TL olduğu bilinmektedir.
-
@Antimülakat @paretowilfredo hocam inceleme görevlisi bilgisayar uygulaması oluyor mu?eğer oluyorsa hangi uygulama çalışmam gerekir.Bide 85 puan ile başvurdum mülakatta çağrılma olasılığım var mı acaba?
-
@hayırlısı035 çalışmadığımız veya unuttuğumuz yerden geldi bu soru. Benim bakmam gerek kardeşim.
-
@Antimülakat tamam hocam.cevabınızı bekliyorum
-
@Antimülakat Hocam bugün mülakattan elendimi öğrendim.benim kpss puanım 85 ama mülakatı kazanan kpss puanı 74 olan kazandı.mülakatım iyi geçtimi düşünüyorum.İtiraz edebiliyormuyum acaba?
-
@Antimülakat bide mülakat puanı yazmadılar neden?
-
@hayırlısı035 yıllar önce bu konuda çok kötü bir anısı olan birisi olarak öncelikle o mahalli idarede tanınan kişilerin çocuklarına ağırlık veriyorlar hatta kaymakama baskı bile oluyor. muhtemelen puanı düşük olan kişi orada daha yerlidir.