Bu Sene Yapılan ÖSYS'de puanlar neden bu kadar ciddi artış gösterdi?
-
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavında gerçekleşen geçen yılın sayısal verileriyle bu yılın sayısal verilerini kıyasladığımızda puanların inanılmaz arttığı gerçeğiyle karşılaşmaktayız. TM, TS ve MF puanlarının her birine göz gezdirdiğimizde zirve de yer alan bölümlerde tabana doğru artan oranda puanların ciddi arttığını gözlüyoruz. Her bir bölüm, yerleştirme sonuçlarına göre minumum 30 ve üstü puan olarak artmış durumda. Örneğin, Hukuk fakültelerinin taban puanları 2015 ve 2016 arası kıyaslandığında, 2016 yılında min. 30 puan yükseldiği görülecektir (TM3 puanından tercih yapılıyor). Aynı şekilde Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin de puan olarak min 25 puan yükseldiği görülüyor (MF4 puanından tercih yapıyor). Radyo Televizyon Sinema bölüme baktığımızda da min. 20 puanlık bir artış olduğu görülüyor. (TS1 puanından tercih yapıyor).
Puanların bu şekilde yükselmesinin nedeni ne? Bu konuda bir kaç analizde bulunmak istiyoruz. Öncelikle, sınavın sorularının geçtiğiniz yılın sorularına göre olabildiğince kolay şekilde sorulmasıdır. YGS kısmında neredeyse herkes soruların beklentilerin altında kolay olması nedeniyle, puanını yükseltti. Sıralamaların Lys kısmından sonra önemli hale geliyor oluşu, kişilerin YGS kısmına sadece puan odaklı bakmasına sebep olmasından dolayı, YGS puanlarının ne kadar yükseldiğinin çoğu kişi farkına varamadı. Benzer şekilde LYS kısmına ait sorularda beklenenin altında konuların çok temeli düzeyinde olunca puanlarda yükselmeler yaşandı. Puanı yükselenlerin bir kısmı bu işte sıralamanın önemli olduğunun halen farkında olmadıklarından hayal kırıklıkları yaşanması kaçınılmaz oldu. Puanların yükselmesinde ikinci bir nedende, bu türlerindeki değişikliklerdir. Örneğin, Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü TM2'den birden TM3'e çekildi. Bu durumda, bazı bölümlerin üzerindeki fazlalığın başka bölümlere dağıtılmasına sebep oldu.Bu durumda, tercih edilen bölüm sayısı fazla olan puan türlerinden, tercih edilen bölüm sayısı az olan puan türlerine doğru aktarım yaşandı. Bu aktarım neticesinde her ikisi birden yükselme eğilimine girdi. Üçüncü bir etken olarak sınav sisteminin çözülüyor olması. Yeni nesillerle birlikte, bilinçli sosyal medya kullanımının arttığını gözlemekteyiz. Bilinç düzeyi arttıkça da kişilerin herhangi bir olaya karşı hakimiyeti artıyor. Bir kişi örneğin, Makine Mühendisliği okumak istiyorsa, bu bölümün öncesi, sonrası vs. her yönüyle araştırıyor. Bu bölüme girebilmesi için Fizik kısmını iyi yapması gerekiyor ise, Fizik dersine ayrı bir önemle çalışıyor ve sonuç olarak da puanların yükselmesi kaçınılmaz oluyor.
Gözlemlerimiz bu şekilde arkadaşlar, sizlerinde katkılarını bekliyoruz.