-Feast sınavı hakikaten komple bir sınav, bu sınavdan önce izletilen videoda da söylendiği gibi sınava ikinci defa girip de başarılı olanların kursta başarısız olma ihtimali çok daha yüksek, kursta elenen insanlara bakarsanız çoğunun ikinci hakkında atanmış olduğunu görürsünüz, istisnalar tabi ki var ama bunlar genelde ilk hakkında sınava uykusuz ve yorgun gitmiş insanlar. Sınava ayık kafayla ve dinlenmiş olarak gitmek çok önemli, şehir dışından geliyorsanız mutlaka iki gün önceden gelin, yol yorgunluğu ile sınava girmeyin.
-Sınavda sadece doğru yapmak önemli değil, sınav aynı zamanda size verilen sürenin ne kadarını kullandığınızı da değerlendiriyor. Takdir edersiniz ki, uçaklara radarda talimat verirken doğru talimatları hızlı bir şekilde vermek gerekiyor, sizinle temas etmeyi bekleyen beş uçak varken siz bir tanesine hangi talimatı vereceğinizi uzun bir süre düşünürseniz bu gecikmelere yol açacaktır. Havacılıkta gecikme= yakıt= para. Sınav bu konuda da eleme yapıyor. Velhasıl kelam, aynı sayıda doğru yaptığınız adaydan süreyi nasıl kullandığınıza bağlı olarak yüksek puan da alabilirsiniz, düşük de.
F
freeny tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: DHMİ Asistan-Stajyer Hava Trafik Kontrolörü Alımı
-
RE: DHMİ Asistan-Stajyer Hava Trafik Kontrolörü Alımı
- Feast sınavında başarılı olmanız için malum programı almanız şart değil, o programla sınavı karıştırıp programın zararını görenler de yok değil. İngilizce dinleme anlama kapasiteniz yüksekse, kafanızdan hızlı ve doğru hesap yapabiliyorsanız, aynı anda birden fazla olaya hakim olabiliyorsanız, el-göz koordinasyonunuz iyiyse, üç boyutlu nesneleri kafanızda sağa sola çevirip gözünüzün önüne getirebiliyorsanız, ve herşeyden önemlisi sakin kalabiliyorsanız bu sınavdan gayet yüksek bir puan alırsınız.
- Artık mülakat puanı da hesaba katılıyormuş, önceden Feast sınavı biter bitmez puan öğrenilip tercih yapılıyordu, örneğin sınavda 50. oldunuz, sizden önceki 49 kişi tercihlerine göre yerleştirilir, sıra size geldiğinde ise 1. tercihinizden itibaren kontenjanlara bakılır, diyelim ki ilk tercihiniz antalya, ama puanı sizden yüksek olanlar orayı doldurmuş, 2. tercihinize geçilir, diyelim ankara, orası da dolu, 3. tercihe geçilir, böylelikle tercihleriniz arasında boş kontenjanı olan liman olana kadar devam edilir, 6. tercihiniz Sivas olsun, Sivasın kontenjanı 5 ve sizden önce de orayı 3 kişi tercih etmişse, Sivasa 4. olarak yerleşirsiniz, diyelim ki az tercih yaptınız ve sıra size gelene kadar sizin tercihleriniz doldu, tercihten elenirsiniz, bu yüzden eğer bu mesleği hakikaten istiyorsanız her yeri yazın.
- Başarılı olursanız sizi yaklaşık 16 ay sürecek oldukça zorlu, stresli, bazen zevkli bir eğitim süreci bekliyor olacak, eğitim süresince stajyer hava trafik kontrolörü adayı olarak maaş alacaksınız, kursu bitridiğinizde ise stajyer hava trafik kontrolörü olarak limanınıza gideceksiniz.
- Kursta herhangi bir modülden başarısız olmanız durumunda elenirsiniz ve müteakiben unvanınız düz memur olarak havalimanınıza gönderilirsiniz. Kursta başarısız olsanız bile devlet memurluğundan atılma gibi bir durum yok.
- Kursun yarısında başka bir kuruma çekip gidecekseniz kursa hiç başlamayın, başkasının hakkını yemeyin, sizin eğitiminiz için emek ve para harcayan, personel planlaması yapan kurumu yüzüstü bırakmamış olursunuz.
- Tayin işine gelince, çok çok sağlam bir torpiliniz yoksa, gittiğiniz limanda en az 3 yıl kalırsınız, eş durumunda ise eşiniz çakılı kadro değilse, kurumların anlaşması gerekiyor.
- İşin maaşı Türkiye şartlarına göre iyi, ama özellikle büyük limanlarda (İstanbul, Antalya, Ankara, Sabiha Gökçen) o paranın karşılığını sizden isteyeceklerine emin olabilirsiniz. Küçük limanlarda ise idari olarak bir takım sorumluluklarınız da olabilir.
- Kıyafet konusu limandan limana değişir, bazı yerlerde gece ve haftasonu nöbetlerine kot pantolon tişörtle gelebilirsiniz, haftaiçi gündüz ise kot olmayan pantolon ve gömlek işinizi görür. Ama bazı yerlerde havalimanı müdürüne göre sürekli 657' ye tabi memur kıyafet yönetmeliğine uymak zorunda kalabilirsiniz.