18 Oca 2020 19:51

Vatansızlığın tespitini Genel Müdürlük yapar, valilikler Genel Müdürlüğün uygun görüşünü alarak Vatansız Kişi Kimlik Belgesini düzenler. Yabancı kimlik numarası da bulunan bu belge iki yılda bir valiliklerce yenilenir ve ikamet izni yerine geçer. Bu belgeye sahip olarak Türkiye’de geçirilen süreler, ikamet sürelerinin toplanmasında hesaba katılır.

Vatansız kişilere tanınan haklar ve güvenceler: Vatansız Kişi Kimlik Belgesine sahip kişiler;
Kanundaki ikamet izinlerinden birini almak üzere talepte bulunabilirler,
Kamu düzeni veya kamu güvenliği açısından ciddi tehdit oluşturmadıkları sürece sınır dışı edilmezler,
Yabancılarla ilgili işlemlerde aranan karşılıklılık şartından muaf tutulurlar,
Çalışma izniyle ilgili iş ve işlemlerde 4817 sayılı Kanun hükümlerine tabidirler,
5682 sayılı Kanunun 18 inci maddesi hükümlerinden yararlanabilirler. (yabancılara mahsus damgalı pasaport sahibi olabilmelerinden bahsediyor)