

-
Merhaba arkadaşlar, mülakata ilişkin bilgi paylaşımını bu başlık altında yapabiliriz.
-
Arkadaşlar merhaba;
Önümüzdeki dönemde yapılması muhtemel sınavın başlığını şimdiden açmak istedim. Sınav için kendi çalıştığım mevzuat listesini gruplandırarak mesaja ekliyorum, bu mevzuatla birlikte idare hukukunun teori kısmına da çalışarak sınavda umarım güzel neticeler alırsınız. Süreçle ilgili sorularınız olursa başlıkta sorabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olurum.Anayasa ve ilgili Mevzuat
Anayasa
Anayasa Değişikliklerinin Halkoyuna Sunulması HKK kanun
TBMM İçtüzüğü
Siyasi Partiler KanunuSeçim Kanunları
Cumhurbaşkanı Seçim Kanunu
Milletvekili Seçim Kanunu
Mahalli İdareler Mahalle Muhtarlıkları ve Mahalle İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanun
Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında KanunYargı Kuruluşları
Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu ve Yargılama Usullerine İlişkin Kanun
Yargıtay Kanunu
Danıştay Kanunu
Sayıştay Kanunu
Uyuşmazlık Mahkemesinin Kuruluş ve İşleyişi Hakkında Kanun
Yüksek Seçim Kurulu Kanunu
Bölge İdare Mahkemeleri KanunuMahalli İdareler
İl İdaresi Kanunu
İl Özel İdaresi Kanunu
Belediye Kanunu
Büyükşehir Belediye Kanunu
Köy Kanunu
Mahalli İdare Birlikleri kanunu
14 İlde Büyükşehir kurulmasına dair kanunKamu Görevlilerine İlişkin Kanunlar
Devlet Memurları Kanunu
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun
Mal bildiriminde Bulunulması Hakkında Kanun
Kamu Görevliler Etik Kurulu Kurulması Hakkında KanunKurum ve Komisyonlara İlişkin kanunlar
Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında KHK
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu
Kamu Görevliler Etik Kurulu Kurulması K.
Bilgi Edinme ve değerlendirme kurulu hakkında yönetmelik
6701 Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kanunu
Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu Kanunu
Dijital Mecralar Komisyonu Kanunu
OHAL İnceleme Komisyonu Kanunu
Kolluk Gözetim Komisyonu Kanunu ve yönetmeliğiMali Konular Hakkında Kanunlar
Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
Kamulaştırma Kanunu
Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun
Kamu İhale Kanunu
Devlet İhale kanunu
Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
İl özel idareleri ve Belediyelere Genel Bütçe Gelirlerinden Pay Verilmesi Hakkında Kanun
Belediye Gelirleri Kanunuİnsan Haklarına İlişkin Kanunlar
Avrupa Yerel Özerklik Şartı
Dilekçe Hakkı Kanunu
Bilgi Edinme Hakkı KanunuDiğer Kanun ve Kararnameler
Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Kanunu
TABİİ AFET NEDENİYLE MEYDANA GELEN HASAR VE TAHRİBATA İLİŞKİN HİZMETLERİN YÜRÜTÜLMESİNE DAİR KANUN
İmar Kanunu
Kat Mülkiyeti Kanunu
Terörle Mücadele Kanunu
terörle mücadeleden doğan zararların karşılanması hakkında kanun
Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat Yönetmeliği
Kararnameler (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 23, 25, 34, 38, 47, 49, 62, 63, 68, 74, 77, 93, 95, 102 ) -
Arkadaşlar burada inceleyeceğimiz konu 657 Sayılı Devlet Memurları kanunu kapsamında A Grubu Meslek Mensupları. Bu unvanların ne anlam ifade ettiği, sorumlulukları, özlük hakları ve farkları. Yazı dizimizin ilk kısmı UZMANLIKLAR.
UZMANLIK / Uzman Yardımcılığı;
Bildiğiniz gibi Uzmanlık kadroları 657 DMK ile ihdas edilmiştir ve ikili bir ayrıma tâbidir. Merkez ve taşra uzmanları. Aslında bu ayrım temelde iş anlamında ciddi bir ayrım değilken malesef Merkez teşkilatta değil de taşra teşkilatında görevlendirildikleri için daha düşük özlük hakları reva görülmekte. Buna dair çeşitli girişim olduysa da malesef henüz net bir düzenleme gelmiş değil.
"Uzman yardımcıları mesleğe özel yarışma sınavı ile alınır. Uzman yardımcılığı giriş sınavı merkezi sınav sonuçlarına göre; yazılı ve sözlü sınav veya yalnızca sözlü sınavdan oluşur. Öğrenim dalları itibarıyla belirlenecek uzman yardımcılığı kadrolarına giriş sınavı için, eleme sınavı sonucunda aranacak puan türleri, taban puanları ve sınavda alınan başarı derecelerine göre çağrılacak aday sayısı tespit edilerek, giriş sınavı duyurusuyla ilan edilir. Ancak, giriş sınavına çağrılacak aday sayısı, atama yapılacak kadro sayısının yirmi katından, yalnızca sözlü sınav yapılması hâlinde sözlü sınava çağrılacak aday sayısı giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadronun dört katından fazla olamaz. Yazılı sınav, kurumun görev alanına göre yönetmelikle belirlenen konulardan yapılır. Yazılı sınav sonucunda yetmiş puandan az olmamak üzere, en yüksek puandan başlanarak giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadronun dört katına kadar aday sözlü sınava çağrılır."Merkez Uzmanlık Kadroları aşağıdaki gibidir;
-Başbakanlık Uzman Yardımcıları,
-Adalet Uzman Yardımcıları, (Artık alım olmayacaktır)
-Dışişleri Uzman Yardımcıları,
-İçişleri Uzman Yardımcıları,
-Millî Savunma Uzman Yardımcıları,
-Yükseköğretim Kurulu Uzman Yardımcıları,
-Özelleştirme İdaresi Başkanlığı UzmanYardımcıları,
-Vakıf Uzman Yardımcıları,
-Tapu ve Kadastro Uzman Yardımcıları ;
-Devlet Personel Başkanlığı Devlet Personel Uzman Yardımcıları;
-Afet ve Acil Durum Yönetimi Uzman Yardımcıları;
-Marka Uzman Yardımcıları,
-Patent Uzman Yardımcıları
-Sosyal Güvenlik Uzman Yardımcıları,
-Çalışma Uzman Yardımcıları ve
-Sosyal Güvenlik Eğitim Uzman Yardımcıları,
-Yurt Dışı İşçi Hizmetleri Uzman Yardımcıları,
-İş Sağlığı ve Güvenliği Uzman Yardımcıları*(Kendine özel sertifika sistemi!)*
-Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim Uzman Yardımcıları,
-Kültür ve Turizm Uzman Yardımcıları,
-Yazma Eser Uzman Yardımcıları,
-Ulaştırma ve Haberleşme Uzman Yardımcıları,
-Havacılık ve Uzay Teknolojileri Uzman Yardımcıları,
-Denizcilik UzmanYardımcıları,
-TİKA Uzman Yardımcıları ,
-Maliye Uzman Yardımcıları,
-Devlet Gelir Uzman Yardımcıları,
-Bakanlık ve bağlı kuruluşların A.B. Uzman Yardımcıları,
-Hazine Uzman Yardımcıları,
-Dış Ticaret Uzman Yardımcıları,
-Diyanet İşleri Uzman Yardımcıları,
-Din İşleri Yüksek Kurulu Uzman Yardımcıları,
-Avrupa Birliği İşleri Uzman Yardımcıları,
-Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzman Yardımcıları,
-Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Uzman Yardımcıları
-Türkiye İstatistik Kurumu Uzman Yardımcıları,
-İçişleri Bakanlığı Planlama Uzman Yardımcıları,
-İstihdam Uzman Yardımcıları,
-Kalkınma Bakanlığı Planlama Uzman Yardımcıları
-Çevre ve Şehircilik Uzman Yardımcıları,
-Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcıları
-Meteoroloji Uzman Yardımcıları
-Sanayi ve Teknoloji Uzman Yardımcıları,
-Gümrük ve Ticaret Uzman Yardımcıları
-Gençlik ve Spor Uzman Yardımcıları
-Gıda, Tarım ve Hayvancılık Uzman Yardımcıları
-Aile ve Sosyal Politikalar Uzman Yardımcıları
-İnsan Hakları ve Eşitlik Uzman Yardımcıları
-Savunma Sanayii Uzman Yardımcıları
-Basın ve Enformasyon Uzman Yardımcıları
-Yüksek Kurum Uzman Yardımcıları
-Kamu Denetçiliği Uzman Yardımcıları,
-Millî Eğitim Uzman Yardımcıları
-Sağlık Uzman Yardımcıları ve
-Enerji ve Tabii Kaynaklar Uzman Yardımcıları,
-Göç Uzman Yardımcıları,Taşra Uzmanlıkları;
-Defterdarlık Uzman Yardımcıları
-Gelir uzman Yardımcıları,
-İl İstihdam Uzman Yardımcıları,
-İl Planlama Uzman Yardımcıları
-İl Göç Uzman YardımcılarıBir de İki unvanın arasında sıkışıp kalmış olan Mali Hizmetler Uzman Yardımcıları var. Onlarda da durum şöyledir; Özlük hakkı bakımından taşra uzmanları gibiler, Sorumluluk olarak Merkez Uzmanları gibiler. Her iki konuyu da aşağıda belirteceğiz.
Ek olarak ayrıksı bir yapı olan Üst Kurul Uzmanlıkları var;
-BDDK Uzman Yardımcılığı
-SPK Uzman Yardımcılığı
-EPDK Uzman Yardımcılığı
-KGMSK Uzman Yardımcılığı
-Rekabet Kurumu Uzman Yardımcılığı
-TAPDK Uzman Yardımcılığı
-RTÜK Uzman Yardımcılığı
-KİK Uzman Yardımcılığı
-BTK Uzman YardımcılığıBu meslekler de Ankara merkezinde çalışan*(BDDK İstanbul'a taşındı, SPK da taşınacak gibi görünüyor)* mesleklerdir. Normalde üst kurul uzmanları çok daha iyi kazanç elde etmekteydiler. Ancak 666 Sayılı KHK ile getirilen "eşit işe eşit ücret" ilkesiyle maaşları normalleşti. Yeni girecek uzman yardımcıları merkez uzmanları gibi kazanıyorlar. Bu konuda da uğraşlar var ne netice çıkacağını bekleyip göreceğiz. Çünkü kuruma 666 evveli girenler eski düzene göre kazanırken yeni giren uzman yardımcıları malesef ciddi adaletsiz bir maaş baremi ile karşı karşıyalar. Kurum içi huzur ve verimliliğe zarar veren bir durum bu.
Uzmanların çalışmaları;
-Sabit çalışırlar. Merkezde de taşrada da bu durum aynı. İstisnai olarak belli mesleklerde yoklama(Özellikle maliyede) gibi görevler söz konusu olabilmektedir. Ağırlıklı olarak durağan mesleklerdir.
-Meslekleri kendi mevzuatları üzerine 'uzman'laşmaktır esasında. Her kurumda kurumun ilgili mevzuatına dair ve o mevzuatta belirlenmiş görevlere sahiptirler.(Gelir Uzman Yardımcıları, Vergi Mevzuatı, Göç/İlGöç Uzman yardımcıları-Yabancılar Mevzuatı vs.) Merkez Uzmanlıkta da yine durum benzerdir ancak merkezdeki uzmanlar bir miktar daha stratejik görevler alma şansına da sahiptirler. Maliye Bakanlığı'nda Maliye Uzmanları'nın MASAK gibi bir birimde görev amak ya da BÜMKO'da görev alarak bütçe süreci ile ilgili kararlarda yer alabilmesi gibi)
-Sabit ve belirli bir turneleri yoktur. Bazıları ise rotasyona tâbidir.(İlgöç Uzman Yrd gibi) bazı meslekler ise zorunlu olarak mazeretsiz sabitliği öngörür(Gelir Uzman Yardımcılarının 5 yıl sabit olma zorunluluğu gibi)
Sorumlulukları;
"Uzman yardımcılığına atananlar, en az üç yıl çalışmak ve istihdam edildikleri birimlerce belirlenecek konularda hazırlayacakları uzmanlık tezi, oluşturulacak tez jürisi tarafından kabul edilmek kaydıyla, yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar. Süresi içinde tezlerini sunmayan veya tezleri kabul edilmeyenlere tezlerini sunmaları veya yeni bir tez hazırlamaları için altı ayı aşmamak üzere ilave süre verilir.
Yeterlik sınavında başarılı olanların uzman kadrolarına atanabilmeleri, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından asgari (C), Dışişleri Uzmanlığı için asgari (B) düzeyinde veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl içinde sahip olma şartına bağlıdır. Sınavda başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı hâlde geçerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde ikinci kez sınav hakkı verilir. Verilen ilave süre içinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci sınavda da başarı gösteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar ile süresi içinde yabancı dil yeterliliği şartını yerine getirmeyenler, uzman yardımcısı unvanını kaybederler ve kurumlarında durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar."*Burada bahsedilen TEZ, merkez uzmanlıkları ve MHUY mesleği için geçerlidir.
**Yeterlik sınavı ise ekseriyetle taşra uzmanlıkları için geçerlidir. 2/3 senenin sonunda yeterlik sınavı ile Uzmanlığa atanma söz konusudur.
***Yabancı dil seviyeleri 3 sene içinde sağlanmalıdır. Yine bu da Merkez Uzmanları ve MHUY Mesleği için geçerlidir. Taşra Uzmanlıklarında tez ve yabancı dil koşulu söz konusu değildir.ÖZLÜK HAKLARI;
Merkez Uzmanlığına yardımcı olarak giren bir aday başlangıçta 3700 tl civarında bir maaş ile başlayacak. 8.derecede 850 olan ek gösterge 1.dereceye çıkıldığında 3600 olacak ve emekli maaşı/ikramiyesi buna göre ciddi bir gelir kaybı olmadan gerçekleşecektir.
Taşra Uzmanları/MHUY; mesleklerine tabi olanlar ise başlangıçta 3200 tl gibi bir meblağ ile başlayacaklar ve 8.derecede 450 olan ek göstergeleri 1.derecede 2200'e çıkacaktır. Merkez uzmanlıkları ikarşısında en ciddi dezavantaj bu noktada ortaya çıkmaktadır.
Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı mesleğini ilginç kılan şey ise; Taşra Uzmanlığı gibi nispeten zayıf özlük haklarına sahip olmaları. Yani 3200 tl maaş(belediyelerdeki ek ödenekler istisna), 2200 maksimum ek göstergeye sahip olmalarına rağmen tez yazmak ve yabancı dil koşullarını sağlamak zorundalar. Arada sıkışmış bu mesleğe girerken de bunları göz önüne almakta yarar vardır.
-
Arkadaşlar merhaba en son 2017 de sınava girdim ve 2024 kpss ye hazırlanmayı planlıyorum. Ancak bu sürede soru tiplerinde özellikle maliyede değişimler olmuş sanırım. elimde 4t nin 2021 maliye konu anlatımı var yeterli olur mu yoksa güncel tavsiye edeceğiniz sınav tarzına uygun yeni bir kitap var mıdır?
-
-
BORU HATLARI İLE PETROL TAŞIMA AŞ. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
154 Kişilik Personel Alım Duyurusu
İlanlara Başvurular Türkiye İş Kurumu Üzerinden Yapılacaktır.
İlanlar, 31.12.2019-04.01.2020 Tarihleri ArasındaTürkiye İş Kurumunun http://esube.iskur.gov.tr/Istihdam/JobsOnAir.aspx İnternet Adresinde Yayımlanacaktır.
https://www.tercihiniyap.net/ilan/botas-154-kisilik-personel-alim-ilani-2019-h9709.html
-
FON DENETÇİ YARDIMCILIĞI, FON UZMAN YARDIMCILIĞI VE FON AVUKATLIĞI GİRİŞ SINAVI İLANI
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu İstanbul Merkez teşkilatında istihdam edilmek üzere, 9’uncu dereceden; 5 (Beş) adet Fon Denetçi Yardımcısı, 10 (On) adet Fon Uzman Yardımcısı ve 5 (Beş) adet Fon avukatı, kadrosuna atama yapılmak amacıyla yazılı ve sözlü giriş sınavı yapılacaktır.
Adaylar, Fon Denetçi Yardımcılığı, Fon Uzman Yardımcılığı ve Fon Avukatlığı kadrolarından yalnızca birine müracaat edebileceklerdir.
I - Sınava Katılma Şartları
A) Fon Denetçi Yardımcılığı için:
En az 4 (Dört) yıl süreli eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisadi ve idari bilimler, iktisat ve işletme fakülteleri ile bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı okulları bitirmiş olmak,
ÖSYM tarafından (A) grubu kadrolar için 2017 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSSP18 puan türünden en az 80 (Seksen) puan almış olmak,
ÖSYM tarafından 2016, 2017 ve 2018 yıllarında gerçekleştirilen Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavlarından veya Elektronik Yabancı Dil Sınavlarından (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden) en az 50 (Elli) puan almış olmak,
Yukarıda belirtilen KPSSP 18 puanı için başvuranların toplam sayısının 75 (Yetmişbeş) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 75 (Yetmişbeş) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.
B) Fon Uzman Yardımcılığı için:
En az 4 (Dört) yıl süreli eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisadi ve idari bilimler, iktisat ve işletme fakülteleri ile bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı okulları bitirmiş olmak,
ÖSYM tarafından (A) grubu kadrolar için 2017 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSSP18 puan türünden en az 80 (Seksen) puan almış olmak,
ÖSYM tarafından 2016, 2017 ve 2018 yıllarında gerçekleştirilen Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavlarından veya Elektronik Yabancı Dil Sınavlarından (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden) en az 50 (Elli) puan almış olmak,
Yukarıda belirtilen KPSSP18 puanı için başvuranların toplam sayısının 150 (Yüzelli) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 150 (Yüzelli) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.
C) Fon Avukatlığı için:
Üniversitelerin en az 4 (Dört) yıl süreli hukuk fakülteleri ile bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtdışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,
Avukatlık ruhsatnamesine sahip olmak,
ÖSYM tarafından (B) grubu kadrolar için 2016 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSS P3 puan türünden en az 70 (Yetmiş) puan almış olmak,
Yukarıda belirtilen KPSSP3 puanı için başvuranların toplam sayısının 25 (Yirmibeş) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 25 (Yirmibeş) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.
D) Fon Denetçi Yardımcılığı, Fon Uzman Yardımcılığı ve Fon Avukatlığı için:
Sınavın yapıldığı yılın Ocak ayının ilk günü itibariyle 35 yaşını doldurmamış olmak (01 Ocak 1983 ve daha sonra doğanlar sınava girebilecektir),
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımak
Kamu haklarından mahrum bulunmamak,
Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak,
2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu hükümlerine göre müflis olmamak, konkordato ilan etmiş olmamak, uzlaşma suretiyle yeniden yapılandırma başvurusu tasdik edilmiş olmamak ya da hakkında iflasın ertelenmesi kararı verilmiş olmamak,
5411 sayılı Kanunun 71 inci maddesi uygulanan bankalarda veya aynı Kanunun yürürlüğe girmesinden önce Fona devredilmiş olan bankalarda nitelikli paya sahip olmamak veya kontrolü elinde bulundurmamak,
Tasfiyeye tabi tutulan bankerler ile iradî tasfiye haricinde tasfiyeye tabi tutulan finansal kuruluşlarda, faaliyet izni kaldırılan kalkınma ve yatırım bankalarında, ortaklarının temettü hariç ortaklık haklan ile yönetim ve denetimi Fona intikal eden veya bankacılık yapma ve mevduat ve katılım fonu kabul etme izin ve yetkileri kaldırılan kredi kuruluşlarında, Fona intikalinden veya bankacılık yapma ve mevduat ve katılım fonu kabul etme izin ve yetkileri kaldırılmadan önce nitelikli paya sahip olmamak veya kontrolü elinde bulundurmamak,
Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.
Taksirli suçlar hariç olmak üzere affa uğramış olsalar bile mülga 765 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca ağır hapis veya beş yıldan fazla hapis, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca üç yıldan fazla hapis cezasıyla cezalandırılmamış olması veya mülga 3182 sayılı Bankalar Kanununun, bu Kanunla yürürlükten kaldırılan 4389 sayılı Bankalar Kanununun, bu Kanunun ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun ve ödünç para verme işleri hakkında mevzuatın hapis cezası gerektiren hükümlerine muhalefet yahut mülga 765 sayılı Türk Ceza Kanunu, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunlar uyarınca basit veya nitelikli zimmet, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı suçlar ile istimal ve istihlak kaçakçılığı dışında kalan kaçakçılık suçları, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, kara para aklama veya Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ile Devlet sırlarını açığa vurma, Devletin egemenlik alametlerine ve organlarının saygınlığına karşı suçlar, Devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, yabancı devletlerle olan ilişkilere karşı suçlar, vergi kaçakçılığı suçlarından veya bu suçlara iştirakten hükümlü bulunmamak,
5411 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinde yer alan çalışması yasaklananlardan olmamak,
Askerlikle ilişkisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş bulunmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut erteletmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
Güvenlik soruşturması ve/veya arşiv araştırmasında kamu hizmetine atanmasına engel bir durumda bulunmamak.
II - Sınav Başvurusu
Başvurular, 30 Mart 2018 tarihinden itibaren en geç 13 Nisan 2018 tarihi mesai bitimine kadar, istenilen belgelerle birlikte, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Büyükdere Cad. No:143 Esentepe/İstanbul (34394) adresine şahsen veya son başvuru tarihinde Fon'a ulaşacak şekilde posta ile yapılacaktır. Postada meydana gelen gecikmeler dikkate alınmayacaktır.
III - Başvuru Sırasında İstenecek Belgeler
İş Talep Formu (söz konusu belge yukarıda belirtilen adresten Destek Hizmetleri Daire Başkanlığından, Fonun İrtibat Bürosundan ‘Atatürk Bulvarı No:211 Kavaklıdere/Ankara’ veya internet üzerinden "www.tmsf.org.tr" adresinden temin edilecektir),
Öğrenim durumlarını gösterir belgenin aslı, onaylı örneği veya yabancı okul mezunları için YÖK'ten alınacak denklik belgesi aslı veya onaylı örneği (Belgenin aslı ile başvuruda bulunulması halinde Kurumuzca bir örneği tasdik edilerek aslı iade edilecektir),
Nüfus Cüzdanı sureti,
Son 6 (Altı) ay içinde çekilmiş iki adet vesikalık fotoğraf,
KPSS Sonuç Belgesi, Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı için KPPS Sonuç Belgesi ile birlikte YDS/e-YDS Sonuç Belgesi,
Fon Avukatlığı için Avukatlık Ruhsatnamesinin aslı veya onaylı örneği (Belgenin aslı ile başvuruda bulunulması halinde Kurumumuzca bir örneği tasdik edilerek aslı iade edilecektir),
Adres, e-posta, telefon vb. iletişim bilgilerinin de yer aldığı özgeçmiş.
IV - Yazılı Giriş Sınavına Katılacak Adayların İlanı
KPSS puanı en yüksek olandan başlanmak üzere yapılacak sıralamaya göre yazılı giriş sınavına katılmaya hak kazanan adayların listesi www.tmsf.org.tr adresinden ilan edilecektir. Adayların ev adreslerine ayrıca bildirimde bulunulmayacaktır.
V - Sınav Giriş Belgesi
Yazılı giriş sınavına girmeye hak kazanan adaylar için Kurumca Sınav Giriş Belgesi hazırlanır ve adayların e-posta adreslerine gönderilir. Adaylar sınava girmeden önce yanlarında; çıktısını aldıkları ve son 6 ay içerisinde çekilmiş bir fotoğraflarını yapıştırdıkları Sınav Giriş Belgesi ile birlikte kimlik tespitinde kullanılmak üzere nüfus cüzdanı veya sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve onaylı özel kimlik belgesi bulunduracaklardır.
Sınava katılmaya hak kazanamayan başvuru sahiplerine herhangi bir bildirimde bulunulmayacaktır.
VI - Yazılı Giriş Sınavı Konuları
A) Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı İçin:
Alan Bilgisi:a) Hukuk Grubu
Anayasa Hukuku
İdare Hukuku
Medeni Hukuk (Aile Hukuku hariç)
Ticaret Hukuku (Genel Hükümler - Şirketler - Kıymetli Evrak)
Borçlar Hukuku
İcra ve İflas Hukuku (Genel Hükümler)
Ceza Hukuku (Genel Hükümler ve Devlet İdaresi Aleyhine İşlenen Cürümler)
b) İktisat Grubu
Mikro İktisat
Makro İktisat
Uluslararası İktisat
Türkiye Ekonomisi
Para ve Banka
c) Maliye Grubu,
Kamu Maliyesi
Maliye Politikası
Bütçe
d) Muhasebe Grubu
Genel Muhasebe
Mali Tablolar Analizi
Genel Kültür ve Genel YetenekB) Fon Avukatlığı İçin:
Alan Bilgisi:Anayasa Hukuku
İdare Hukuku
İdari Yargılama Hukuku
Ceza Hukuku (Genel Hükümler ve Devlet İdaresi Aleyhine İşlenen Cürümler)
Medeni Hukuk
Borçlar Hukuku
Ticaret Hukuku (Ticari İşletme-Şirketler-Kıymetli Evrak)
İcra ve İflas Hukuku
Bankacılık Hukuku/Kanunu
Medeni Hukuk
Genel Kültür ve Genel YetenekVII - Yazılı Giriş Sınavının Şekli, Tarihi ve Yeri
A) Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı İçin:
05-06 Mayıs 2018 tarihlerinde İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Kuzey Kampüs New Hall Binası 1. Katta yapılacaktır.
Sınavın Alan Bilgisi Bölümü klasik sınav şeklinde Genel Kültür ve Genel Yetenek Bölümü ise test şeklinde yapılacaktır.
B) Fon Avukatlığı İçin:
05 Mayıs 2018 tarihinde İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Kuzey Kampüs New Hall Binası 1. Katta yapılacaktır.
Sınavın Alan Bilgisi Bölümü klasik sınav şeklinde Genel Kültür ve Genel Yetenek Bölümü ise test şeklinde yapılacaktır.
VIII - Yazılı Giriş Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Duyurulması
Yazılı giriş sınavında, her bir bölüm 100 (Yüz) puan üzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için her bölümden en az 60 (Altmış) puan alınması ve sınav ortalamasının en az 70 (Yetmiş) puan olması gerekir.
Yazılı giriş sınavı bölümlerine aşağıdaki ağırlık puanları uygulanır:
Alan Bilgisi : %70
Genel Kültür ve Genel Yetenek : %30
Yazılı giriş sınavı sonuçları liste halinde, www.tmsf.org.tr web adresinde ve Kurum’da uygun yerlere asılarak duyurulur.
Sınavda kopya çekenler, çekmeye teşebbüs edenler veya kopya çektiği tespit edilenler hakkında tutanak düzenlenir ve sınav kağıtları geçersiz sayılır.
Sınav sonuçlarına, duyurunun yapıldığı günü takip eden tarihten itibaren yedi gün içerisinde dilekçe ile itiraz edilebilir. İtirazlar en geç beş iş günü içinde karara bağlanarak sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Yazılı giriş sınavını kazanamayanlar sözlü sınava alınmazlar.
Yazılı giriş sınavında her bölümden en az 60 (Altmış) ve ortalama 70 (Yetmiş) veya üzerinde puan almış olmak atanmak için müktesep hak teşkil etmez.
IX - Sözlü Giriş Sınavı ve Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Yazılı sınavda her bölümden en az 60 (Altmış) ve ortalama en az 70 (Yetmiş) puan almak şartıyla en yüksek puana sahip olan adaydan başlanmak üzere, ilan edilen kadro sayısının en fazla dört katına kadar aday sözlü giriş sınavına çağrılır. Son sıradaki adayla eşit puan alan adaylar da sözlü giriş sınavına çağrılır.
Sözlü giriş sınavına alınacakların listesi, sınav tarihi, yeri vb. bilgiler www.tmsf.org.tr web adresinde duyurulur. Adayların ev adreslerine ayrıca bildirimde bulunulmayacaktır.
Sözlü giriş sınavı, sınav komisyonu tarafından, adayların, sınav konularına ilişkin bilgi düzeylerinin ölçülmesi ve hizmetin gerektirdiği niteliklere sahip olup olmadığı, davranışları, zeka ve kavrayış durumları, anlatım ve temsil yetenekleri gibi hususları ölçme ve değerlendirmeye yönelik olarak yapılır. Her adaya sınav komisyonu üyelerince 100 (Yüz) tam puan üzerinden not verilir ve bunların aritmetik ortalaması sözlü sınav notunu belirler.
Sözlü giriş sınavında başarılı olabilmek için ortalama puanın en az 70 (Yetmiş) olması gerekir.
Sözlü giriş sınavında 70 (Yetmiş) ve üzerinde puan almış olmak, atanmak için müktesep hak teşkil etmez.
X - Genel Değerlendirme ve Başarı Notu
Yazılı ve sözlü giriş sınav notlarının aritmetik ortalaması başarı notu olup, 70 (Yetmiş) ve üzeri puan almış olanlardan puan sırasına göre ilan edilen kadro sayısı kadar aday başarılı olmuş sayılır. Ayrıca ilan edilen kadro sayısının yarısı kadar yedek liste belirlenir.
Sınav sonuçlarında puan eşitliği olması durumunda KPSS puanı yüksek olan aday başarılı olmuş sayılır. KPSS sınav notlarının eşitliği halinde de yazılı sınav notu yüksek olan başarılı olmuş sayılır.
Sınav sonuçları, sınav komisyonu tarafından tutanakla tespit edilerek, sözlü sınavın bitimini takip eden 5 (Beş) iş günü içinde www.tmsf.org.tr web adresinde ve kurumda uygun yerlere asılarak duyurulur. Asil ve yedek listelerde yer alan adaylara sınav sonucu için ayrıca tebligat yapılmaz.
Sınavı kazananlardan, sınav başvurusu ve/veya atama aşamasında gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler ve sahte belge vererek ya da belgelerde tahrifat, silinti ve kazıntı yapmak suretiyle Kurumu yanıltanlar hakkında, Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişilerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmayacağı gibi, bu şekilde atamaları yapılmış olsa dahi bu atamalar iptal edilir ve adaylar için hiçbir hak talebi söz konusu olmaz.
İlan olunur.
-
Bu meslek hakkında bilgi sahibi olan var mı acaba. Bir de başvuranlar kaç puanla başvurdu
-
Merhaba Herkesee,
Yakın bir tarihte 50 Göç ve 150 İl Göç Uzman Yardımcısı alımı olacak. Simdiden hayırlı olsun:)
-
Arkadaşlar merhaba. Bildiğim kadarıyla BDDK Uzman Yardımcılığı, Bankacılık Uzman Yardımcılığından daha düşük seviyede bir uzmanlık. Peki Gelir Uzman Yardımcılığına kıyasla hangisi daha avantajlı bir uzmanlık? Tecrübeli abilerimiz, ablalarımız bilgi verebilir mi?
-
Arkadaşlar merhaba,50 kişilik alımda 4 katı mülakatta olacak,tahmininiz kaç puanla kapatır,yanlış bilmiyorsam 2021 ve 2022 p23 puanlarındaki sıralamalar hemen hemen yakın diye tahmin ediyorum ?
-
MEHMET ZAKİR ERİN KOORDİNATÖRLÜĞÜNDE, TÜRKİYE'NİN EN ÇOK KAZANDIRAN KURSU ANKARA BAŞKENT KARİYER 2000 KİŞİLİK GUY ALIMINDA DA YANINIZDA !! 5 OCAK 2023 TE GUY KAMPIMIZ ONLİNE OLARAK BAŞLAYACAKTIR. 2021 VE 2022 KPSS-A P 48 PUAN TÜRÜNDE 70 PUAN ALMIŞ OLMANIZ SINAV BAŞVURUNUZA YETERLİ. SİZ DEĞERLİ ÖĞRENCİLERİMİZE ÖZEL 500 TL OLAN KURSUMUZ İLE İLGİLİ AYRINTILI BİLGİ İÇİN 03124337213 TEN ULAŞABİLİRSİNİZ VE YA https://baskentkariyer.com.tr/urun/online-gelir-uzman-yardimciligi-kursu/ LİNK ÜZERİNDEN SATIN ALABİLİRSİNİZ.
Başlangıç tarihi: 5 OCAK 2023
Hafta İçi 5 Akşam 18:30 -22.30
Toplam: 150 saat sınava kadar sınırsız izleme
Online ders materyalleri
Online 3 adet deneme
HOCALARIMIZ
Anayasa-İdare hukuku-İdari Yargılama Usûl Hukuku : Kerem Çetin Tekeş
Maliye: Mehmet Zakir Erin
Muhasebe : Süleyman Deniz
İktisat : Musa Ceylan
Medeni-Borçlar Hukuku : Cem Şahin
Ticaret Hukuku : Abdurrahman Yılmazgöz
İcra-İflas Hukuku : Murat Soylu
-
Arkadaşlar merhaba;
Önümüzdeki dönemde yapılması muhtemel sınavın başlığını şimdiden açmak istedim. Sınav için kendi çalıştığım mevzuat listesini mesaja ekliyorum, süreçle ilgili sorularınız olursa başlıkta ya da özel mesajla sorabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olurum.1 Anayasa
2 Siyasi Partiler Kanunu
3 Milletvekili Seçim Kanunu
4 Cumhurbaşkanlığı Seçim Kanunu
5 Anayasa Değişikliklerinin Halkoyuna Sunulması HKK kanun
6 AYM Kuruluş ve yargılama Usulleri HKK kanun
7 TBMM İçtüzüğü
8 Dilekçe Hakkı Kanunu
9 İl İdaresi Kanunu
10 İl Özel İdaresi Kanunu
11 Belediye Kanunu
12 Büyükşehir Belediye Kanunu
13 Köy Kanunu
14 Mahalli İdare Birlikleri kanunu
15 Mahalli İdareler Mahalle Muhtarlıkları ve Mahalle İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanun
16 Avrupa Yerel Özerklik Şartı
17 Devlet Memurları Kanunu
18 Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun
19 Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu
20 Bilgi Edinme Hakkı Kanunu
21 Kamulaştırma Kanunu
22 Kamu İhale Kanunu
23 Devlet İhale kanunu
24 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
25 İmar Kanunu
26 233 Sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında KHK
27 3628 Sayılı Mal bildiriminde Bulunulması K.
28 5176 Sayılı Kamu Görevliler Etik Kurulu Kurulması K.
29 6085 Sayıştay Kanunu
30 2575 Sayılı Danıştay Kanunu
31 6701 Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu
32 3686 Sayılı İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kanunu
33 6284 Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu Kanunu
34 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
35 İl ve İlçe İnsan Haklarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik
36 Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Kanunu
37 Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun
38 Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
39 Terörle Mücadele Kanunu
40 Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat Yönetmeliği
41 İl özel idareleri ve Belediyelere Genel Bütçe Gelirlerinden Pay Verilmesi Hakkında Kanun
42 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 23, 25, 34, 38, 47, 49, 62, 63, 68, 74, 77 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri -
Merhaba arkadaşlar. Başlık açılmamış ya da ben bulamadım. Hazır vakit daralirken tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.
Öncelikle sınav test mi klasik mi olur 2015 öncesi klasik görünüyor çünkü?
İngilizce sınavı çeviri tarzi mi olur yoksa YDS tarzı mi?
Ekonomide neler sorabilirler?
İnşaat mühendisliği alanından daha girmiş ya da girecek olanlar ne tür sorular geldi/gelebilir? -
Merhaba arkadaşlar, 7 Kasım - 16 Kasım 2022 tarihleri arasında başvuruları alınacak olan 419 kişilik ilanla ilgili paylaşımlarınızı bu başlık altında yapabilirsiniz.
2018 Yılı Hukuk Dersi Kanun Mevzuat Değişiklikleri Güncelleme Platformu
-
Dostlar Selamın Aleyküm.
Bildiğiniz gibi ülkemizde kanunlar çok sık ve zaman zaman köklü değişikliklere uğramaktadır. Bu ise elimizdeki Hukuk kitaplarının sık sık güncelliğini yitirmesine ve zamanla kullanılamaz noktaya gelmesine sebep olmaktadır. Bu nedenle bu başlıkta her yeni gelen önemli değişikliği derleyelim istedim. Özellikle bu derlemeler ile kitaplarınızı kendiniz güncelleyebilirsiniz. Bunun iki faydası olacağı kanaatindeyim;
-Ciddi ve süreklilik arz eden bir kitap masrafını olabildiğince ötelemiş olacaksınız.
-Bu güncellemeleri kendiniz yaparsanız güncel olan bilgiyi diğer bilgilerden sıyırarak öğenme imkanına sahip olacaksınız.Unutmayın, bir şeyi hiç bilmemek yanlış bilmekten daha evladır. O nedenle bu başlığa hepinizden katkı bekliyorum dostlar. Biz de elimizden geldiğince takip halindeyiz zaten güncel hukuk bilgilerini ve değişiklikleri. Fırsat buldukça ben çalışmalar yaparak buraya aktaracağım sizlerden de benzer şekilde katkı bekliyorum.
Allah yâr ve yardımcınız olsun dostlar.
-
Çıkan 696 Sayılı KHK ile Tütün Alkol Piyasası Denetleme Kurumu lağvedildi. Yani artık 9 Düzenleyici Denetleyici Kurul/Üst Kurul kaldı. Bu noktada notlarınızı buna göre düzeltin. Tüm görevleri Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'na devredilmiştir.
Ayrıca Şeker Kurumu diye bir kurum da artık mevcut değil bir yerde rastlarsanız çizin üstünü.
Savunma Sanayii Müsteşarlığı Cumhurbaşkanlığı'na bağlandı. Bunu da not edin güncel olması hasebiyle sorulabilir.
Devlet Memurları Kanunu'nun 4.Maddesinin C fıkrası kaldırıldı. Yani artık kanunda Geçici Personel hükmü bulunmayacak. Onun yerine Sözleşmeli Personel kapsamında değerlendirilecek. 90 gün içerisinde kurumlar aktarımları gerçekleştirecek ancak yaptıkları işlerde bir değişim olmayacak. Yani kısaca size lazım olan kısım artık geçici personel statüsünün bulunmadığı.
Yargıtay üye sayısı 100 artırıldı. Ayrıca üyeliğe atanabilmek için gerekli olan 17 yıllık hizmet koşulu kaldırıldı. (detay bilgi ancak bilmekte fayda olacaktır) Danıştay'a da 16 üye kadrosu daha verildi.
-
Dostlar Selamın Aleyküm. Bildiğiniz gibi daha evvel de başka başlıklarda bahsettiğimiz bir torba yasa değişiklikleri söz konusu. 7061 Sayılı Kanun ile gelen güncellemeleri sizler için elimden geldiğince derledim.
Buyrunuz;
7061 Sayılı Kanun'un 16. maddesi ile 213 Sayılı Vergi Usûl Kanunu'nun 101.maddesindeki 'bilinen adresler' hükmü değiştirilmiştir.
Mükellef tarafından işe başlamada veya adres değişikliğinde bildirilen işyeri adresleri,
Yoklama fişinde veya ilgilinin imzası bulunmak şartıyla yetkili memurlar tarafından bir tutanakla tespit edilen işyeri adresleri,
25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununa göre oluşturulan adres kayıt sisteminde bulunan yerleşim yeri adresi.
Birinci fıkranın (1) ve (2) numaralı bentlerinde yazılı bilinen adreslerden tarih itibarıyla tebligat yapacak makama en son olarak bildirilmiş veya bu makamca tespit edilmiş olanı dikkate alınır ve tebliğ öncelikle bu adreste yapılır.
İşyeri adresinde tebliğ yapılacak olanların bu adresinde bulunamaması, işin bırakılması veya işin bırakılmış addolunması hallerinde tebliğ, gerçek kişilerde kendisinin, tüzel kişilerde bunların başkan, müdür veya kanuni temsilcilerinden birinin, tüzel kişiliği olmayan teşekküllerde ise bunları idare edenler veya varsa temsilcilerinden herhangi birinin adres kayıt sisteminde bulunan yerleşim yeri adresinde yapılır.
İşyeri adresi olmayanlara tebliğ, doğrudan adres kayıt sisteminde bulunan yerleşim yeri adresinde yapılır.”
Burada önemli noktalardan birisi eski metinde yer alan İşi bırakmada bildirilen adresler hükmünün kaldırılmış olmasıdır. Ayrıca başka yetkili memurlarca yapılacak tespitlerin tutanaklarının direkt dayanak olması hükmü ortadan kaldırılmıştır. İşin aslı adres tespitinde iki önemli karine ön plana çıkarılmıştır. Bildirim ve Yoklama. Bu şekilde metninizi güncellerseniz faydası olacaktır dostlar.Aynı kanunun 17.Maddesi ile yine Vergi Usul Kanunu'nun 102. maddesinde aşağıdaki değişiklik gerçekleştirilmiştir.;
-Tebliğ olunacak evrakı içeren zarf posta idaresince muhatabına verilir ve bu durum muhatap ile posta memuru tarafından tebliğ alındısına tarih ve imza konulmak suretiyle tespit olunur.
-Muhatap imza edecek kadar yazı bilmez veya herhangi bir sebeple imza edemeyecek durumda bulunursa sol elinin başparmağı bastırılmak suretiyle tebliğ edilir.
-Muhatap tebellüğden imtina ederse, tebliğ evrakının gönderildiği idareden alınabileceği şerhini içeren bir pusula kapıya yapıştırılır. Posta memuru, durumu tebliğ alındısı üzerine şerh ve imza ederek, tebliğ olunacak evrakı tebliği yaptıran idareye teslim eder. Bu durumda tebliğ, pusulanın kapıya yapıştırıldığı tarihte yapılmış sayılır.
-Bu Kanunun 101 inci maddesinin birinci fıkrasının (1) ve (2) numaralı bentlerinde sayılan işyeri adreslerine tebliğe çıkılan hallerde, tebliğ yapılacak olanların bu adreste bulunamaması durumunda (Bulunamama durumu o adresten geçici ayrılmaları da kapsar.) durum, posta memuru tarafından tebliğ alındısı üzerine şerh ve imza edilerek, tebliğ evrakı gönderildiği idareye iade edilir. Bu durumda bu Kanunun 101 inci maddesinin üçüncü fıkrasına göre işlem yapılır.
-Bu Kanunun 101 inci maddesinin birinci fıkrasının (3) numaralı bendinde sayılan adrese tebliğe çıkılan hallerde, tebliğ yapılacak kişinin adresinde bulunamaması durumunda (Bulunamama durumu o adresten geçici ayrılmaları da kapsar.) durum, posta memuru tarafından tebliğ alındısı üzerine şerh ve imza edilerek, tebliğ evrakı gönderildiği idareye iade edilir. Bunun üzerine tebliği çıkaran merci tarafından tayin olunacak münasip bir süre sonra yeniden tebliğ çıkarılır. İkinci defa çıkarılan tebliğ evrakı da aynı sebeplerle tebliğ edilemezse, tebliğ evrakının gönderildiği idareden alınabileceği şerhini içeren bir pusula kapıya yapıştırılır. Bu durum, posta memuru tarafından tebliğ alındısı üzerine şerh ve imza edilerek, tebliğ evrakı, gönderildiği idareye iade edilir. Tebliğ evrakının pusulanın yapıştırıldığı tarihten itibaren on beş gün içerisinde muhatabı tarafından alınması hâlinde alındığı günde, bu süre içerisinde alınmaması hâlinde ise on beşinci günde tebliğ yapılmış sayılır.
Maliye Bakanlığı, bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.”Bu değişiklik ile aslında hem ilgili maddenin dili biraz güncellenmiş, hem de 101.maddeye atıflarla biraz daha sade hale getirilmiştir. Bu şekilde güncellemek faydalı olacaktır.
Aynı kanunun 18.maddesi ile 213 VUK'un 103.Maddesi de temelde bir değişime uğramaksızın, 101 ve 102.madde ile uyumlu hale getirilmiştir.
Muhatabın bu Kanunun 101 inci maddesi kapsamında bilinen adresi yoksa,
Bu Kanunun 101 inci maddesinin birinci fıkrasının (1) ve (2) numaralı bentlerinde sayılan bilinen adreste tebliğ yapılamaması hâlinde, muhatabın adres kayıt sisteminde kayıtlı bir adresi bulunmazsa,
Yabancı memleketlerde bulunanlara tebliğ yapılmasına imkân bulunmazsa,
Başkaca nedenlerden dolayı tebliğ yapılmasına imkân bulunmazsa.”
Buraya kadar olan TEBLİĞ ve adres ile alakalı hükümlerden soru gelebilmektedir. Özellikle Hakimlik sınavlarında daha muhtemel olan bu tip sorular için değişiklikleri incelemenizde fayda vardır.Aynı Kanun'un 20.maddesi ile VUK 157. maddeden İkamet adresini bildirim zorunluluğu kaldırılmış ve madde metni şu şekle gelmiştir;
– 101 inci maddede yazılı bilinen iş yeri adreslerini değiştiren mükellefler, yeni adreslerini vergi dairesine bildirmeye mecburdurlar.
Böylece bildirim zorunlulığu İş yeri adresi ile kısıtlanmıştır.
Aynı Kanun'un 19. Maddesi ile; 213 Sayılı VUK Mükerrer 257. Maddede aşağıdaki değişiklikler gerçekleştirilmiştir. Bunlar oldukça detayda kalan hususlar olduğundan detaya burada değinmeyeceğiz.
-
7060 Sayılı Kanun'un 91. Maddesi ile 5520 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu'na eklenen Geçici Madde 10 ile, Kurumlar Vergisi oranı yükseltilmiştir ve bu oranı yeniden düzenleme yetkisi ve haddi Bakanlar Kurulu'na verilmiştir. İlgili madde şu şekildedir;
-Bu Kanunun 32 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan %20 oranı, kurumların 2018, 2019 ve 2020 yılı vergilendirme dönemlerine (özel hesap dönemi tayin edilen kurumlar için ilgili yıl içinde başlayan hesap dönemlerine) ait kurum kazançları için %22 olarak uygulanır.
-Bakanlar Kurulu, birinci fıkrada yazılı %22 oranını %20 oranına kadar indirmeye yetkilidir.”
Dikkat etmeniz gereken nokta B.K'nun yeniden sadece eski orana kadar değişiklik yetkisi olması ve 2018, 2019 ve 2020 için belirlenmiş olmasıdır.
-
@paretowilfredo Üstad eline sağlık iyi düşünmüşsün.
En güncelden başlayalım ;
696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Milli Savunma Bakanlığına bağlı Savunma Sanayi Müsteşarlığı Cumhurbaşkanlıgına bağlandı. -
**arkadaslar cok sagolun faydali bi sayfa olmuş
-
Ya hocamm..süpersinizz
Çok çok çok teşekkürlerrrrrr
Allah razı olsun,çok faydalı bi başlık
-
Ben de 16 Nisan Referandumuyla birlikte yürürlüğe giren Anayasa maddelerini yazayım.
1) Anayasa'nın 9. maddesindeki"Yargı yetkisi, Türk Milleti adına bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kullanılır." hükmü.
2) Milletvekili seçilme yaşının 25'ten 18'e inmesi.
3) Milletvekili adaylık niteliklerinden "askerliğini yapmış olmak" şartının çıkarılıp, "askerlikle ilişiği olmamak" ilkesinin getirilmesi.
4) Cumhurbaşkanının partili olması.
5) Askeri yargı, Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare Mahkemesinin kaldırılması.
6) AYM üye sayısının 17'den 15'e düşmesi.
7) Jandarma Genel Komutanının Yüce Divanda yargılananlar arasından çıkarılması.
HSK ile ilgili tüm düzenlemeler. ( Üye sayısının artık 13 olması)
-
Bakanlar Kurulunun yeni sistemle beraber kalkacak olması sebebiyle Anayasanın 114. maddesi Seçimlerde geçici Bakanlar Kurulu şimdilik 2 ve 3. fıkralar hariç mülgadır. Bu fıkralar ise birlikte yapılacak ilk Türkiye Büyük
Millet Meclisi ve Cumhurbaşkanlığı seçimleri sonucunda Cumhurbaşkanının göreve başladığı tarihte yürürlükten kalkacaktır. Herhangi bir erken seçim ihtimali için henüz yürürlüktedir. 2 ve 3.fıkralar:
116 ncı madde gereğince seçimlerin yenilenmesine karar verildiğinde Bakanlar Kurulu çekilir ve Cumhurbaşkanı
geçici Bakanlar Kurulunu kurmak üzere bir Başbakan atar.
Geçici Bakanlar Kuruluna, Adalet, İçişleri ve Ulaştırma bakanları Türkiye Büyük Millet Meclisindeki veya Meclis
dışındaki bağımsızlardan olmak üzere, siyasi parti gruplarından, oranlarına göre üye alınır. -
Aklıma gelen bir maddeyi yazdım ama şu link faydalı olur diye düşünüyorum 3 aşamalı Anayasa değişiklik süreci ve halleri https://www.tbmm.gov.tr/anayasa.htm ayrı ayrı belirtilmiş.
-
Düşünenden, emek verenlerden Allah razı olsun. Çok faydalı br başlık olmuş
-
Iyi olmuş bu başlığı düşünmeniz değişen güncellenen bilgileri artık burada paylasiriz
-
696 sayılı KHK Danıştay üyesi seçilebilmek için gerekli olan 17 yıl şartı kaldırılmıştır. MADDE 37- 6/1/1982 tarihli ve 2575 sayılı Danıştay Kanununun 8 inci maddesinin (2) numaralı fıkrasının son cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.
-
Üzerinden biraz zaman geçti ama burada dursun. 657 sayılı DMK'nın hizmet sınıfı sayısı son haliyle 12'dir. Son olarak eklenen ikisi Jandarma Hizmetleri Sınıfı ve Sahil Güvenlik Hizmetleri Sınıfıdır. Bu Kanuna tabi kurumlarda çalıştırılan memurların sınıfları aşağıda gösterilmiştir.
I - GENEL İDARE HİZMETLERİ SINIFI
II - TEKNİK HİZMETLER SINIFI
III - SAĞLIK HİZMETLERİ VE YARDIMCI SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI
IV - EĞİTİM VE ÖĞRETİM HİZMETLERİ SINIFI
V - AVUKATLIK HİZMETLERİ SINIFI
VI - DİN HİZMETLERİ SINIFI
VII - EMNİYET HİZMETLERİ SINIFI
VIII - JANDARMA HİZMETLERİ SINIFI
IX - SAHİL GÜVENLİK HİZMETLERİ SINIFI
X - YARDIMCI HİZMETLER SINIFI
XI - MÜLKİ İDARE AMİRLİĞİ HİZMETLERİ SINIFI
XII - MİLLİ İSTİHBARAT HİZMETLERİ SINIFI -
16 NİSAN 2017 HALKOYLAMASIYLA YÜRÜRLÜĞE GİREN HÜKÜMLER
Anayasa‟nın 9. maddesindeki “Yargı yetkisi, Türk Milleti adına bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kullanılır.” hükmü.
Milletvekili Seçilme yaşının 25‟ten 18‟e inmesi
Milletvekili adaylık niteliklerinden „askerliğini yapmış olmak‟ şartının çıkarılıp, „askerlikle ilişiği olmama‟ ilkesinin getirilmesi
Cumhurbaşkanının partili olabilmesi
“Seçimlerde geçici Bakanlar Kurulu” kenar başlığında ilga edilen hükümler
Askeri yargı, Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare Mahkemesinin kaldırılması
AYM üye sayısının 17‟den → 15‟e düşmesi; Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare mahkemesinden gelen 2 üyenin üyeliğinin son bulması; Genel Kurulun Mahkeme Başkanının veya Başkanın belirleyeceği başkanvekilinin başkanlığında en az 10 üye ile toplanması
Jandarma Genel Komutanı ile ilga edilen Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare Mahkemesi üyelerinin Yüce Divanda yargılanmalarının son bulması
HSK (Hâkimler ve Savcılar Kurulu) ile ilgili tüm düzenlemeler
Uyuşmazlık Mahkemesinde Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare mahkemesinden gelen 5 asil 5 yedek üyenin üyeliklerinin son bulması -
696 sayılı KHK ile "4/C geçici personel" statüsü 657 s DMK den kaldırılmıştır..
(Mülga: 20/11/2017-KHK-696/17 md.)-657 dmk
-
Devreden Kdv'nin iade edilemezliği kuralı kalkıyor. Yani benim anladığım ilerde tahsil edilecek kdvlerden(Hesaplanan Kdv) düşülecek olan Devreden Kdv tutarları bu süreç beklenmeden iade alınabilecek. Henüz yasalaşmadı ancak Sayın Bakan kdvk'da yapılacak bir değişiklikten bahsediyor.
http:// www. trthaber. com /m/?news=devreden-kdvnin-iade-edilemezligi-kurali-kalkiyor&news_id=348148&category_id=7
-
Hocalarım tvs ve vergi hukuku ile ilgili de çok değişiklik oldu. Bunları bilen arkadaşlar paylaşabilirler mi?
-
@emrediyebiri Yukarda 7061 Sayılı Torba Kanun ile gelen değişiklikleri eklemiştim dostum. Bildiğim kadarıyla başka köklü değişiklik olmadı yakın zamanda.
-
@paretowilfredo, içinde söyledi: 2018 Yılı Hukuk Dersi Kanun Mevzuat Değişiklikleri Güncelleme Platformu
@emrediyebiri Yukarda 7061 Sayılı Torba Kanun ile gelen değişiklikleri eklemiştim dostum. Bildiğim kadarıyla başka köklü değişiklik olmadı yakın zamanda.
Sağ olasın üstad.