Soru Bankasi

• 2019 Kaymakamlık Sınavı İlanı •



  • @blacklist Kardesim Anayasaya göre kamu tüzel kişileri de kamulaştırma yapabilir ancak tüzel kişiliği olmasına rağmen vakıf üniversiteleri ile kamuya yararlı dernekler kamulaştırma yapamaz çünkü kendi kanunlarında böyle bir yetki yok. Aynı şekilde köy için de geçerli Anayasaya göre tüzel kişiler yönetmelik çıkarır ama köy yönetmelik çıkaramaz çünkü köy kanununda böyle bir yetki yok. Mademki köy yönetmelik çıkarır diyorsun bugüne kadar yönetmelik çıkaran bir köy göster eşek gibi anıracam söz. Böyle bir yetki olsaydı çoktan çıkarırlardı çünkü köy kanununda böyle bir yetkileri yok. Kamulaştırma gibi düşünün !



  • @legend-is-back dostum konuyu uzatmaya gerek yok cidden. Senin ya da benim duymamış olmamız yahut köylerin bugüne kadar yetkiyi hiç kullanmamış olması dahi bu yetkinin olmadığı anlamına gelmez zira hukuk senin dediğin gibi işlemez. Anayasa hukukçusu Kemal Gözler köylerin bu yetkiye sahip olduğunu söylüyor diye okuduğumu hatırlıyorum. Ayrıca buna benzer geçmiş yıl kpss ya da benzer bir kurum sınavı sorusu vardı.



  • @legend-is-back kardeşim kaç yaşındasın bilmiyorum ama bu yaşa kadar iyi gelmişsin bol şans sana



  • @Legend-is-Back tamam kardeşim ya en iyisi sensin



  • @blacklist Kardeşim ÖSYM sınav sorularına hakimim böyle bir soru yok veya köy yönetmelik çıkarır diye bir sorunun cevabı hiç yok osyk sorularında. Kemal Gözler öyle diyor diye köyler yönetmelik çıkaracak değil kanun ne diyor na bakmalı. Themis idare hukuku kitabında da köyler yönetmelik çıkarama diyor çünkü kendi kanunlarında böyle bir yetki yok. Keza kamulaştırma için de geçerli Anayasaya göre tüzel kişiler kamulaştırma yapabilir ama vakıf üniversiteleri ile kamuya yararlı dernekler tüzel kişiliği olmasına rağmen kamulaştırma yapamaz çünkü kendi kanunlarında böyle bir yetki yok.



  • @kızıl-elma Kardeşim kamulaştırmada da aynı şey geçerli Anayasa ve kanunlar ile destekliyorum keza Themis idare hukuku kitabında köyler yönetmelik çıkaramaz diyor ve aynı kamulaştırma için de geçerli. Senin benim seviyeme gelmen imkansız ezbere zihniyetçilik insanın düşünme yetisini köreltir. Aynı şey kamulaştırma için de geçerli diyorum anlamamakta ısrar ediyorsun ne diyeyim başka Anayasa ve kanunlara iyi bak kardeşim.



  • @rootofallevil Haklılığım ispatlandı ya bu bile bana yeterli süper olmak gibi hayalim yok. Ben soru bankası çıkartsam 1 numara olur tozu dumana katarım yoklara satar. Ancak ben basit kaçmam sadece soru bankası öncelikle konuyu ne kadar hakim olduğumu gösterecek özgün ve akıcı konu anlatımıyla desteklerim. Benim metodum böyle olur hicbir şeyi basite indirgemeyi sevmem.


  • Banned

    @yiğityılmaz kitap çıkarmayıp ücretsiz not paylaşan çok kişi var hatırlatırım gruplarda



  • @legend-is-back Hocam çıkart bir kitap alalım yoklara satmasın 10000000000000000000 milyon tane çıkart herkes nasiplensin. İngilizce Fransızca , Çince dillerine de çevin muhtemelen ordan da büyük talep olur.



  • @mami1616 Su an böyle bir düşüncem yok ama çıkartırsam dahi önce konu anlatımı kitaplarını yazarım sonra da soru bankası kitaplarını çıkartırım. Uzun vadeye yayarak, 3-5 defa kontrolden geçirerek hatta 10 kez kontrolden geçirterek minimum hata veya sıfır hata ile çıkartmak isterim. Ancak dediğim bugünden yarına olacak şey değil uzun vadeye yayarak çıkartmak isterim sonuçta piyasa kitabı olmasını istemem sağlama bir eser olmasını isterim. Eğer tabi çok istediğim vmy ve sonrası özel sektör ayağına yönelen kariyerim olursa bunların hiçbiri olmaz.



  • Biraz tevazu be kardeşim. Mülakat Komisyonu burada değil kime neyi ispat etme peşindesiniz. Hatırlatmak isterim ki gireceğiniz sınav 7 24 burada gezerek kazanılacak bir sınav değil.



  • @Legend-is-Back kardeşim bu konuda haklısın köy evet themise gore yonetmelik cıkaramaz. Bu tartişmayı okuduktan sonra kitapları tek tek inceledim. Kemal hocaya göre cıkarabilir diye okudum fakat baskı tarihi biraz eski yayından bakabildim. Ahmet nohutcu hocamız bu konuya deginmemiş tartısmalı olmasından dolayı riske etmek istememış diye yorumluyorum bunu. Fakat yiğit hocayı bu kadar karalama kampanyasına girmeye gerek olmadıgını dusunuyorum hatalı soru varsa hocam şu soru hatalı BAZI KAYNAKLARA göre demenizi daha yerinde buluyorum. Sanırım bu konu doktirin aşamasında tartışma yaşanan bir konu. Cünku şöyle mahalli idareler birimleri arasın da en demokratik birim olarak köy idareleri yer alıyor haliyle yönetmelik cıkaramaması kanununa göre doğal karşılamayan bir kesim var. Themis de acıklama yapmış ama sadece yönetmelık cıkaramayacağı kabul edilmektedir diyip geçmiş. Lakin biliyorsunuzdur ki osym soruları hazırlayanlardan istedikleri şudur bir sorunun en az iki tane akademik duzeyde yanıtı olmalı yoksa o soru yazılamaz. Biraz da themis ya da vs bakmaktansa bu tür konularda akademik kitaplara bakmakta yarar var diye düşünüyorum.



  • Bu başlıkta birazdan yasaların anayasaya uygun olmasının gerekmediği hatta yasaların anayasanın üstünde olduğu iddia edilir 🙂



  • @marjinalmaliyt57 Eyvallah kardeşim ben sadece themise bakarak söylemedim hatta o kitaba bakma ihtiyacını hissetmedim çünkü aynı şey kamulaştırma için de geçerli. Kamulaştırmada Anayasaya bakarsan tüzel kişiler yetkili ancak vakıf üniversiteleri ile muya yararlı dernekler ve Tobb hariç kknmk kamulaştırma yapamaz çünkü kendi kanunlarında böyle bir yetki yok. Konu hakimim aynı şey kamulaştırma için de geçerli diyorum ispatlıyorum bazı arkadaşlar anlamamakta ısrar edince biraz uzadı. Herkes hata yapabilir hatasız kul yok. Eğer benim niyetim kötü olsaydım yiğit hocanın soru bankası elimde var bu sorunun hatalı olduğunu gördüm ve kendim düzeltmek yerine burda ilk başta ben ifşa ederdim ama naptım sosyal medyada ya da burda böyle bir şey yapmadım. Baktım deneme sorularının içinde de olduğunu görünce arkadaşlarımızın kafasında yanlış bilgiler yer almasın diye doğru olan bilgiyi söylüyorum hepsi bundan ibaret. Bu soru hatalı olduğu gibi diğer sorularda da hata gördüm ama hiçbir zaman sosyal medyada veya burda ifşa etmedim hepsini kendim düzelttim kitapta.



  • @harun-resid Kardesim Anayasa genel hükümler içerir detayına girmez. Anayasada istisnasız bütün kamu tuzel kişileri yönetmelik çıkarır demiyor tam tersine tüzel kişiler. Hukukta kural vardır ama istisnaları da vardır. Belediye, İl özel idaresi ve Büyükşehir Belediyesi kendi kanunlarında yönetmelik çıkaracağına dair yetki verilmiştir ancak Köy kanununda böyle bir yetki yok dolayısıyla köyler yönetmelik çıkaramaz. Keza aynı şey kamulaştırma için de geçerli Anayasada tüzel kişiler kamulaştırma çıkarır diyor ama vakıf üniversiteleri ile kamuya yararlı dernekler ve Tobb hariç kknmk kamulaştırma yapamaz çünkü kendi kanunlarında böyle bir yetki yok.



  • Tartışma olmamasi için soruyu 1982 Anayasasina göre sordum. Anayasaya göre kamu tüzel kisileri yonetmelik cikarirm köy de kamuntuzel kişisine olduğuna göre yonetmelik cikarir.

    51.soru Il idaresi kanununa gore sorulmuş. Kanunda kaymakamin cumhurbaşkanı temsilcisi olduğuna yer verilmemiş. Ancak Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Çalışma Yönetmeliğine göre kaymakam da ilçede cumhurbaskaninin temsilicisidir. Sinavda mevzuat belirtilmezse veya yonetmelik belirtilse kaymakami cunhurbaskaninin ilçedeki temsilcisi olarak bilecez.
    Deneme orta zorlukta hazirlandi. Başarılar arkadaslar.



  • Evet hocam soru Anayasaya göre sorulduğundan dolayı çıkartır genel hüküm var Anayasada ancak Köy kanununda yetkilendirilmediği çıkarmaz. Aslında sorunun geliş kaynağı çok önemli Anayasaya göre gelmezse veya Köy kanununa göre gelirse soru köy yönetmelik çıkarmaz ancak Anayasaya göre soru gelirse yönetmelik çıkartır. Aynı kamulaştırma için de geçerli hakeza kaymakamın CB temsilcisi olup olmadığı gibi yani. Mevzuatlar çok tehlikeli sorunun gelişi çok önemli.



  • Ya sabır ..



  • @legend-is-back, içinde söyledi: • 2019 Kaymakamlık Sınavı İlanı •

    @rootofallevil Haklılığım ispatlandı ya bu bile bana yeterli süper olmak gibi hayalim yok. Ben soru bankası çıkartsam 1 numara olur tozu dumana katarım yoklara satar. Ancak ben basit kaçmam sadece soru bankası öncelikle konuyu ne kadar hakim olduğumu gösterecek özgün ve akıcı konu anlatımıyla desteklerim. Benim metodum böyle olur hicbir şeyi basite indirgemeyi sevmem.

    arkadaş nacizane önerim soru bankası çıkart lütfen nasılsa sınav yeterliliğin de var çalışmana da gerek yok zamanını soru bankası çıkartmaya harca. Bilgi paylaşacaksan tamam da sen her konuya farklı bir yaklaşım getirmek derdindeymişsin gibi bir hava seziyorum...



  • yine sayfamız gereksiz bir konuşma içerisinde..Faydalı bir yazı var mı diye bakıp son hızla kaçmak.....


Log in to reply
 

Baskent Kariyer