İlk 7 kişinin vekaletleri verildi ve dava açma süreci başladı. Süreçten haberdar olmak ve destek olmak için, gruba bekliyoruz.
İİBF DAYANIŞMA PLATFORMU
Kurumiçi Haksızlıktır!
https://t.me/kurumicihaksizliktir
Merhaba arkadaşlar, mülakata ilişkin bilgi paylaşımını bu başlık altında yapabiliriz.
Merhaba arkadaşlar,
Başkanlığın her alımı olduğunda forumda konu üzerine konuşulurdu, açılan bir başlık göremedim ya da kimse başvurmuyor mu? 🙂
Arkadaşlar merhaba;
Önümüzdeki dönemde yapılması muhtemel sınavın başlığını şimdiden açmak istedim. Sınav için kendi çalıştığım mevzuat listesini gruplandırarak mesaja ekliyorum, bu mevzuatla birlikte idare hukukunun teori kısmına da çalışarak sınavda umarım güzel neticeler alırsınız. Süreçle ilgili sorularınız olursa başlıkta sorabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olurum.
Anayasa ve ilgili Mevzuat
Anayasa
Anayasa Değişikliklerinin Halkoyuna Sunulması HKK kanun
TBMM İçtüzüğü
Siyasi Partiler Kanunu
Seçim Kanunları
Cumhurbaşkanı Seçim Kanunu
Milletvekili Seçim Kanunu
Mahalli İdareler Mahalle Muhtarlıkları ve Mahalle İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanun
Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun
Yargı Kuruluşları
Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu ve Yargılama Usullerine İlişkin Kanun
Yargıtay Kanunu
Danıştay Kanunu
Sayıştay Kanunu
Uyuşmazlık Mahkemesinin Kuruluş ve İşleyişi Hakkında Kanun
Yüksek Seçim Kurulu Kanunu
Bölge İdare Mahkemeleri Kanunu
Mahalli İdareler
İl İdaresi Kanunu
İl Özel İdaresi Kanunu
Belediye Kanunu
Büyükşehir Belediye Kanunu
Köy Kanunu
Mahalli İdare Birlikleri kanunu
14 İlde Büyükşehir kurulmasına dair kanun
Kamu Görevlilerine İlişkin Kanunlar
Devlet Memurları Kanunu
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun
Mal bildiriminde Bulunulması Hakkında Kanun
Kamu Görevliler Etik Kurulu Kurulması Hakkında Kanun
Kurum ve Komisyonlara İlişkin kanunlar
Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında KHK
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu
Kamu Görevliler Etik Kurulu Kurulması K.
Bilgi Edinme ve değerlendirme kurulu hakkında yönetmelik
6701 Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kanunu
Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu Kanunu
Dijital Mecralar Komisyonu Kanunu
OHAL İnceleme Komisyonu Kanunu
Kolluk Gözetim Komisyonu Kanunu ve yönetmeliği
Mali Konular Hakkında Kanunlar
Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
Kamulaştırma Kanunu
Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun
Kamu İhale Kanunu
Devlet İhale kanunu
Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
İl özel idareleri ve Belediyelere Genel Bütçe Gelirlerinden Pay Verilmesi Hakkında Kanun
Belediye Gelirleri Kanunu
İnsan Haklarına İlişkin Kanunlar
Avrupa Yerel Özerklik Şartı
Dilekçe Hakkı Kanunu
Bilgi Edinme Hakkı Kanunu
Diğer Kanun ve Kararnameler
Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Kanunu
TABİİ AFET NEDENİYLE MEYDANA GELEN HASAR VE TAHRİBATA İLİŞKİN HİZMETLERİN YÜRÜTÜLMESİNE DAİR KANUN
İmar Kanunu
Kat Mülkiyeti Kanunu
Terörle Mücadele Kanunu
terörle mücadeleden doğan zararların karşılanması hakkında kanun
Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat Yönetmeliği
Kararnameler (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 23, 25, 34, 38, 47, 49, 62, 63, 68, 74, 77, 93, 95, 102 )
Arkadaşlar burada inceleyeceğimiz konu 657 Sayılı Devlet Memurları kanunu kapsamında A Grubu Meslek Mensupları. Bu unvanların ne anlam ifade ettiği, sorumlulukları, özlük hakları ve farkları. Yazı dizimizin ilk kısmı UZMANLIKLAR.
UZMANLIK / Uzman Yardımcılığı;
Bildiğiniz gibi Uzmanlık kadroları 657 DMK ile ihdas edilmiştir ve ikili bir ayrıma tâbidir. Merkez ve taşra uzmanları. Aslında bu ayrım temelde iş anlamında ciddi bir ayrım değilken malesef Merkez teşkilatta değil de taşra teşkilatında görevlendirildikleri için daha düşük özlük hakları reva görülmekte. Buna dair çeşitli girişim olduysa da malesef henüz net bir düzenleme gelmiş değil.
"Uzman yardımcıları mesleğe özel yarışma sınavı ile alınır. Uzman yardımcılığı giriş sınavı merkezi sınav sonuçlarına göre; yazılı ve sözlü sınav veya yalnızca sözlü sınavdan oluşur. Öğrenim dalları itibarıyla belirlenecek uzman yardımcılığı kadrolarına giriş sınavı için, eleme sınavı sonucunda aranacak puan türleri, taban puanları ve sınavda alınan başarı derecelerine göre çağrılacak aday sayısı tespit edilerek, giriş sınavı duyurusuyla ilan edilir. Ancak, giriş sınavına çağrılacak aday sayısı, atama yapılacak kadro sayısının yirmi katından, yalnızca sözlü sınav yapılması hâlinde sözlü sınava çağrılacak aday sayısı giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadronun dört katından fazla olamaz. Yazılı sınav, kurumun görev alanına göre yönetmelikle belirlenen konulardan yapılır. Yazılı sınav sonucunda yetmiş puandan az olmamak üzere, en yüksek puandan başlanarak giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadronun dört katına kadar aday sözlü sınava çağrılır."
Merkez Uzmanlık Kadroları aşağıdaki gibidir;
-Başbakanlık Uzman Yardımcıları,
-Adalet Uzman Yardımcıları, (Artık alım olmayacaktır)
-Dışişleri Uzman Yardımcıları,
-İçişleri Uzman Yardımcıları,
-Millî Savunma Uzman Yardımcıları,
-Yükseköğretim Kurulu Uzman Yardımcıları,
-Özelleştirme İdaresi Başkanlığı UzmanYardımcıları,
-Vakıf Uzman Yardımcıları,
-Tapu ve Kadastro Uzman Yardımcıları ;
-Devlet Personel Başkanlığı Devlet Personel Uzman Yardımcıları;
-Afet ve Acil Durum Yönetimi Uzman Yardımcıları;
-Marka Uzman Yardımcıları,
-Patent Uzman Yardımcıları
-Sosyal Güvenlik Uzman Yardımcıları,
-Çalışma Uzman Yardımcıları ve
-Sosyal Güvenlik Eğitim Uzman Yardımcıları,
-Yurt Dışı İşçi Hizmetleri Uzman Yardımcıları,
-İş Sağlığı ve Güvenliği Uzman Yardımcıları*(Kendine özel sertifika sistemi!)*
-Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim Uzman Yardımcıları,
-Kültür ve Turizm Uzman Yardımcıları,
-Yazma Eser Uzman Yardımcıları,
-Ulaştırma ve Haberleşme Uzman Yardımcıları,
-Havacılık ve Uzay Teknolojileri Uzman Yardımcıları,
-Denizcilik UzmanYardımcıları,
-TİKA Uzman Yardımcıları ,
-Maliye Uzman Yardımcıları,
-Devlet Gelir Uzman Yardımcıları,
-Bakanlık ve bağlı kuruluşların A.B. Uzman Yardımcıları,
-Hazine Uzman Yardımcıları,
-Dış Ticaret Uzman Yardımcıları,
-Diyanet İşleri Uzman Yardımcıları,
-Din İşleri Yüksek Kurulu Uzman Yardımcıları,
-Avrupa Birliği İşleri Uzman Yardımcıları,
-Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzman Yardımcıları,
-Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Uzman Yardımcıları
-Türkiye İstatistik Kurumu Uzman Yardımcıları,
-İçişleri Bakanlığı Planlama Uzman Yardımcıları,
-İstihdam Uzman Yardımcıları,
-Kalkınma Bakanlığı Planlama Uzman Yardımcıları
-Çevre ve Şehircilik Uzman Yardımcıları,
-Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcıları
-Meteoroloji Uzman Yardımcıları
-Sanayi ve Teknoloji Uzman Yardımcıları,
-Gümrük ve Ticaret Uzman Yardımcıları
-Gençlik ve Spor Uzman Yardımcıları
-Gıda, Tarım ve Hayvancılık Uzman Yardımcıları
-Aile ve Sosyal Politikalar Uzman Yardımcıları
-İnsan Hakları ve Eşitlik Uzman Yardımcıları
-Savunma Sanayii Uzman Yardımcıları
-Basın ve Enformasyon Uzman Yardımcıları
-Yüksek Kurum Uzman Yardımcıları
-Kamu Denetçiliği Uzman Yardımcıları,
-Millî Eğitim Uzman Yardımcıları
-Sağlık Uzman Yardımcıları ve
-Enerji ve Tabii Kaynaklar Uzman Yardımcıları,
-Göç Uzman Yardımcıları,
Taşra Uzmanlıkları;
-Defterdarlık Uzman Yardımcıları
-Gelir uzman Yardımcıları,
-İl İstihdam Uzman Yardımcıları,
-İl Planlama Uzman Yardımcıları
-İl Göç Uzman Yardımcıları
Bir de İki unvanın arasında sıkışıp kalmış olan Mali Hizmetler Uzman Yardımcıları var. Onlarda da durum şöyledir; Özlük hakkı bakımından taşra uzmanları gibiler, Sorumluluk olarak Merkez Uzmanları gibiler. Her iki konuyu da aşağıda belirteceğiz.
Ek olarak ayrıksı bir yapı olan Üst Kurul Uzmanlıkları var;
-BDDK Uzman Yardımcılığı
-SPK Uzman Yardımcılığı
-EPDK Uzman Yardımcılığı
-KGMSK Uzman Yardımcılığı
-Rekabet Kurumu Uzman Yardımcılığı
-TAPDK Uzman Yardımcılığı
-RTÜK Uzman Yardımcılığı
-KİK Uzman Yardımcılığı
-BTK Uzman Yardımcılığı
Bu meslekler de Ankara merkezinde çalışan*(BDDK İstanbul'a taşındı, SPK da taşınacak gibi görünüyor)* mesleklerdir. Normalde üst kurul uzmanları çok daha iyi kazanç elde etmekteydiler. Ancak 666 Sayılı KHK ile getirilen "eşit işe eşit ücret" ilkesiyle maaşları normalleşti. Yeni girecek uzman yardımcıları merkez uzmanları gibi kazanıyorlar. Bu konuda da uğraşlar var ne netice çıkacağını bekleyip göreceğiz. Çünkü kuruma 666 evveli girenler eski düzene göre kazanırken yeni giren uzman yardımcıları malesef ciddi adaletsiz bir maaş baremi ile karşı karşıyalar. Kurum içi huzur ve verimliliğe zarar veren bir durum bu.
Uzmanların çalışmaları;
-Sabit çalışırlar. Merkezde de taşrada da bu durum aynı. İstisnai olarak belli mesleklerde yoklama(Özellikle maliyede) gibi görevler söz konusu olabilmektedir. Ağırlıklı olarak durağan mesleklerdir.
-Meslekleri kendi mevzuatları üzerine 'uzman'laşmaktır esasında. Her kurumda kurumun ilgili mevzuatına dair ve o mevzuatta belirlenmiş görevlere sahiptirler.(Gelir Uzman Yardımcıları, Vergi Mevzuatı, Göç/İlGöç Uzman yardımcıları-Yabancılar Mevzuatı vs.) Merkez Uzmanlıkta da yine durum benzerdir ancak merkezdeki uzmanlar bir miktar daha stratejik görevler alma şansına da sahiptirler. Maliye Bakanlığı'nda Maliye Uzmanları'nın MASAK gibi bir birimde görev amak ya da BÜMKO'da görev alarak bütçe süreci ile ilgili kararlarda yer alabilmesi gibi)
-Sabit ve belirli bir turneleri yoktur. Bazıları ise rotasyona tâbidir.(İlgöç Uzman Yrd gibi) bazı meslekler ise zorunlu olarak mazeretsiz sabitliği öngörür(Gelir Uzman Yardımcılarının 5 yıl sabit olma zorunluluğu gibi)
Sorumlulukları;
"Uzman yardımcılığına atananlar, en az üç yıl çalışmak ve istihdam edildikleri birimlerce belirlenecek konularda hazırlayacakları uzmanlık tezi, oluşturulacak tez jürisi tarafından kabul edilmek kaydıyla, yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar. Süresi içinde tezlerini sunmayan veya tezleri kabul edilmeyenlere tezlerini sunmaları veya yeni bir tez hazırlamaları için altı ayı aşmamak üzere ilave süre verilir.
Yeterlik sınavında başarılı olanların uzman kadrolarına atanabilmeleri, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından asgari (C), Dışişleri Uzmanlığı için asgari (B) düzeyinde veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl içinde sahip olma şartına bağlıdır. Sınavda başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı hâlde geçerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde ikinci kez sınav hakkı verilir. Verilen ilave süre içinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci sınavda da başarı gösteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar ile süresi içinde yabancı dil yeterliliği şartını yerine getirmeyenler, uzman yardımcısı unvanını kaybederler ve kurumlarında durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar."
*Burada bahsedilen TEZ, merkez uzmanlıkları ve MHUY mesleği için geçerlidir.
**Yeterlik sınavı ise ekseriyetle taşra uzmanlıkları için geçerlidir. 2/3 senenin sonunda yeterlik sınavı ile Uzmanlığa atanma söz konusudur.
***Yabancı dil seviyeleri 3 sene içinde sağlanmalıdır. Yine bu da Merkez Uzmanları ve MHUY Mesleği için geçerlidir. Taşra Uzmanlıklarında tez ve yabancı dil koşulu söz konusu değildir.
ÖZLÜK HAKLARI;
Merkez Uzmanlığına yardımcı olarak giren bir aday başlangıçta 3700 tl civarında bir maaş ile başlayacak. 8.derecede 850 olan ek gösterge 1.dereceye çıkıldığında 3600 olacak ve emekli maaşı/ikramiyesi buna göre ciddi bir gelir kaybı olmadan gerçekleşecektir.
Taşra Uzmanları/MHUY; mesleklerine tabi olanlar ise başlangıçta 3200 tl gibi bir meblağ ile başlayacaklar ve 8.derecede 450 olan ek göstergeleri 1.derecede 2200'e çıkacaktır. Merkez uzmanlıkları ikarşısında en ciddi dezavantaj bu noktada ortaya çıkmaktadır.
Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı mesleğini ilginç kılan şey ise; Taşra Uzmanlığı gibi nispeten zayıf özlük haklarına sahip olmaları. Yani 3200 tl maaş(belediyelerdeki ek ödenekler istisna), 2200 maksimum ek göstergeye sahip olmalarına rağmen tez yazmak ve yabancı dil koşullarını sağlamak zorundalar. Arada sıkışmış bu mesleğe girerken de bunları göz önüne almakta yarar vardır.
Arkadaşlar merhaba en son 2017 de sınava girdim ve 2024 kpss ye hazırlanmayı planlıyorum. Ancak bu sürede soru tiplerinde özellikle maliyede değişimler olmuş sanırım. elimde 4t nin 2021 maliye konu anlatımı var yeterli olur mu yoksa güncel tavsiye edeceğiniz sınav tarzına uygun yeni bir kitap var mıdır?
BORU HATLARI İLE PETROL TAŞIMA AŞ. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
154 Kişilik Personel Alım Duyurusu
İlanlara Başvurular Türkiye İş Kurumu Üzerinden Yapılacaktır.
İlanlar, 31.12.2019-04.01.2020 Tarihleri ArasındaTürkiye İş Kurumunun http://esube.iskur.gov.tr/Istihdam/JobsOnAir.aspx İnternet Adresinde Yayımlanacaktır.
https://www.tercihiniyap.net/ilan/botas-154-kisilik-personel-alim-ilani-2019-h9709.html
FON DENETÇİ YARDIMCILIĞI, FON UZMAN YARDIMCILIĞI VE FON AVUKATLIĞI GİRİŞ SINAVI İLANI
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu İstanbul Merkez teşkilatında istihdam edilmek üzere, 9’uncu dereceden; 5 (Beş) adet Fon Denetçi Yardımcısı, 10 (On) adet Fon Uzman Yardımcısı ve 5 (Beş) adet Fon avukatı, kadrosuna atama yapılmak amacıyla yazılı ve sözlü giriş sınavı yapılacaktır.
Adaylar, Fon Denetçi Yardımcılığı, Fon Uzman Yardımcılığı ve Fon Avukatlığı kadrolarından yalnızca birine müracaat edebileceklerdir.
I - Sınava Katılma Şartları
A) Fon Denetçi Yardımcılığı için:
En az 4 (Dört) yıl süreli eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisadi ve idari bilimler, iktisat ve işletme fakülteleri ile bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı okulları bitirmiş olmak,
ÖSYM tarafından (A) grubu kadrolar için 2017 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSSP18 puan türünden en az 80 (Seksen) puan almış olmak,
ÖSYM tarafından 2016, 2017 ve 2018 yıllarında gerçekleştirilen Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavlarından veya Elektronik Yabancı Dil Sınavlarından (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden) en az 50 (Elli) puan almış olmak,
Yukarıda belirtilen KPSSP 18 puanı için başvuranların toplam sayısının 75 (Yetmişbeş) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 75 (Yetmişbeş) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.
B) Fon Uzman Yardımcılığı için:
En az 4 (Dört) yıl süreli eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisadi ve idari bilimler, iktisat ve işletme fakülteleri ile bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı okulları bitirmiş olmak,
ÖSYM tarafından (A) grubu kadrolar için 2017 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSSP18 puan türünden en az 80 (Seksen) puan almış olmak,
ÖSYM tarafından 2016, 2017 ve 2018 yıllarında gerçekleştirilen Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavlarından veya Elektronik Yabancı Dil Sınavlarından (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden) en az 50 (Elli) puan almış olmak,
Yukarıda belirtilen KPSSP18 puanı için başvuranların toplam sayısının 150 (Yüzelli) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 150 (Yüzelli) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.
C) Fon Avukatlığı için:
Üniversitelerin en az 4 (Dört) yıl süreli hukuk fakülteleri ile bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtdışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,
Avukatlık ruhsatnamesine sahip olmak,
ÖSYM tarafından (B) grubu kadrolar için 2016 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSS P3 puan türünden en az 70 (Yetmiş) puan almış olmak,
Yukarıda belirtilen KPSSP3 puanı için başvuranların toplam sayısının 25 (Yirmibeş) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 25 (Yirmibeş) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.
D) Fon Denetçi Yardımcılığı, Fon Uzman Yardımcılığı ve Fon Avukatlığı için:
Sınavın yapıldığı yılın Ocak ayının ilk günü itibariyle 35 yaşını doldurmamış olmak (01 Ocak 1983 ve daha sonra doğanlar sınava girebilecektir),
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımak
Kamu haklarından mahrum bulunmamak,
Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak,
2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu hükümlerine göre müflis olmamak, konkordato ilan etmiş olmamak, uzlaşma suretiyle yeniden yapılandırma başvurusu tasdik edilmiş olmamak ya da hakkında iflasın ertelenmesi kararı verilmiş olmamak,
5411 sayılı Kanunun 71 inci maddesi uygulanan bankalarda veya aynı Kanunun yürürlüğe girmesinden önce Fona devredilmiş olan bankalarda nitelikli paya sahip olmamak veya kontrolü elinde bulundurmamak,
Tasfiyeye tabi tutulan bankerler ile iradî tasfiye haricinde tasfiyeye tabi tutulan finansal kuruluşlarda, faaliyet izni kaldırılan kalkınma ve yatırım bankalarında, ortaklarının temettü hariç ortaklık haklan ile yönetim ve denetimi Fona intikal eden veya bankacılık yapma ve mevduat ve katılım fonu kabul etme izin ve yetkileri kaldırılan kredi kuruluşlarında, Fona intikalinden veya bankacılık yapma ve mevduat ve katılım fonu kabul etme izin ve yetkileri kaldırılmadan önce nitelikli paya sahip olmamak veya kontrolü elinde bulundurmamak,
Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.
Taksirli suçlar hariç olmak üzere affa uğramış olsalar bile mülga 765 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca ağır hapis veya beş yıldan fazla hapis, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca üç yıldan fazla hapis cezasıyla cezalandırılmamış olması veya mülga 3182 sayılı Bankalar Kanununun, bu Kanunla yürürlükten kaldırılan 4389 sayılı Bankalar Kanununun, bu Kanunun ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun ve ödünç para verme işleri hakkında mevzuatın hapis cezası gerektiren hükümlerine muhalefet yahut mülga 765 sayılı Türk Ceza Kanunu, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunlar uyarınca basit veya nitelikli zimmet, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı suçlar ile istimal ve istihlak kaçakçılığı dışında kalan kaçakçılık suçları, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, kara para aklama veya Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ile Devlet sırlarını açığa vurma, Devletin egemenlik alametlerine ve organlarının saygınlığına karşı suçlar, Devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, yabancı devletlerle olan ilişkilere karşı suçlar, vergi kaçakçılığı suçlarından veya bu suçlara iştirakten hükümlü bulunmamak,
5411 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinde yer alan çalışması yasaklananlardan olmamak,
Askerlikle ilişkisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş bulunmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut erteletmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
Güvenlik soruşturması ve/veya arşiv araştırmasında kamu hizmetine atanmasına engel bir durumda bulunmamak.
II - Sınav Başvurusu
Başvurular, 30 Mart 2018 tarihinden itibaren en geç 13 Nisan 2018 tarihi mesai bitimine kadar, istenilen belgelerle birlikte, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Büyükdere Cad. No:143 Esentepe/İstanbul (34394) adresine şahsen veya son başvuru tarihinde Fon'a ulaşacak şekilde posta ile yapılacaktır. Postada meydana gelen gecikmeler dikkate alınmayacaktır.
III - Başvuru Sırasında İstenecek Belgeler
İş Talep Formu (söz konusu belge yukarıda belirtilen adresten Destek Hizmetleri Daire Başkanlığından, Fonun İrtibat Bürosundan ‘Atatürk Bulvarı No:211 Kavaklıdere/Ankara’ veya internet üzerinden "www.tmsf.org.tr" adresinden temin edilecektir),
Öğrenim durumlarını gösterir belgenin aslı, onaylı örneği veya yabancı okul mezunları için YÖK'ten alınacak denklik belgesi aslı veya onaylı örneği (Belgenin aslı ile başvuruda bulunulması halinde Kurumuzca bir örneği tasdik edilerek aslı iade edilecektir),
Nüfus Cüzdanı sureti,
Son 6 (Altı) ay içinde çekilmiş iki adet vesikalık fotoğraf,
KPSS Sonuç Belgesi, Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı için KPPS Sonuç Belgesi ile birlikte YDS/e-YDS Sonuç Belgesi,
Fon Avukatlığı için Avukatlık Ruhsatnamesinin aslı veya onaylı örneği (Belgenin aslı ile başvuruda bulunulması halinde Kurumumuzca bir örneği tasdik edilerek aslı iade edilecektir),
Adres, e-posta, telefon vb. iletişim bilgilerinin de yer aldığı özgeçmiş.
IV - Yazılı Giriş Sınavına Katılacak Adayların İlanı
KPSS puanı en yüksek olandan başlanmak üzere yapılacak sıralamaya göre yazılı giriş sınavına katılmaya hak kazanan adayların listesi www.tmsf.org.tr adresinden ilan edilecektir. Adayların ev adreslerine ayrıca bildirimde bulunulmayacaktır.
V - Sınav Giriş Belgesi
Yazılı giriş sınavına girmeye hak kazanan adaylar için Kurumca Sınav Giriş Belgesi hazırlanır ve adayların e-posta adreslerine gönderilir. Adaylar sınava girmeden önce yanlarında; çıktısını aldıkları ve son 6 ay içerisinde çekilmiş bir fotoğraflarını yapıştırdıkları Sınav Giriş Belgesi ile birlikte kimlik tespitinde kullanılmak üzere nüfus cüzdanı veya sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve onaylı özel kimlik belgesi bulunduracaklardır.
Sınava katılmaya hak kazanamayan başvuru sahiplerine herhangi bir bildirimde bulunulmayacaktır.
VI - Yazılı Giriş Sınavı Konuları
A) Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı İçin:
Alan Bilgisi:a) Hukuk Grubu
Anayasa Hukuku
İdare Hukuku
Medeni Hukuk (Aile Hukuku hariç)
Ticaret Hukuku (Genel Hükümler - Şirketler - Kıymetli Evrak)
Borçlar Hukuku
İcra ve İflas Hukuku (Genel Hükümler)
Ceza Hukuku (Genel Hükümler ve Devlet İdaresi Aleyhine İşlenen Cürümler)
b) İktisat Grubu
Mikro İktisat
Makro İktisat
Uluslararası İktisat
Türkiye Ekonomisi
Para ve Banka
c) Maliye Grubu,
Kamu Maliyesi
Maliye Politikası
Bütçe
d) Muhasebe Grubu
Genel Muhasebe
Mali Tablolar Analizi
Genel Kültür ve Genel YetenekB) Fon Avukatlığı İçin:
Alan Bilgisi:Anayasa Hukuku
İdare Hukuku
İdari Yargılama Hukuku
Ceza Hukuku (Genel Hükümler ve Devlet İdaresi Aleyhine İşlenen Cürümler)
Medeni Hukuk
Borçlar Hukuku
Ticaret Hukuku (Ticari İşletme-Şirketler-Kıymetli Evrak)
İcra ve İflas Hukuku
Bankacılık Hukuku/Kanunu
Medeni Hukuk
Genel Kültür ve Genel YetenekVII - Yazılı Giriş Sınavının Şekli, Tarihi ve Yeri
A) Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı İçin:
05-06 Mayıs 2018 tarihlerinde İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Kuzey Kampüs New Hall Binası 1. Katta yapılacaktır.
Sınavın Alan Bilgisi Bölümü klasik sınav şeklinde Genel Kültür ve Genel Yetenek Bölümü ise test şeklinde yapılacaktır.
B) Fon Avukatlığı İçin:
05 Mayıs 2018 tarihinde İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Kuzey Kampüs New Hall Binası 1. Katta yapılacaktır.
Sınavın Alan Bilgisi Bölümü klasik sınav şeklinde Genel Kültür ve Genel Yetenek Bölümü ise test şeklinde yapılacaktır.
VIII - Yazılı Giriş Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Duyurulması
Yazılı giriş sınavında, her bir bölüm 100 (Yüz) puan üzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için her bölümden en az 60 (Altmış) puan alınması ve sınav ortalamasının en az 70 (Yetmiş) puan olması gerekir.
Yazılı giriş sınavı bölümlerine aşağıdaki ağırlık puanları uygulanır:
Alan Bilgisi : %70
Genel Kültür ve Genel Yetenek : %30
Yazılı giriş sınavı sonuçları liste halinde, www.tmsf.org.tr web adresinde ve Kurum’da uygun yerlere asılarak duyurulur.
Sınavda kopya çekenler, çekmeye teşebbüs edenler veya kopya çektiği tespit edilenler hakkında tutanak düzenlenir ve sınav kağıtları geçersiz sayılır.
Sınav sonuçlarına, duyurunun yapıldığı günü takip eden tarihten itibaren yedi gün içerisinde dilekçe ile itiraz edilebilir. İtirazlar en geç beş iş günü içinde karara bağlanarak sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Yazılı giriş sınavını kazanamayanlar sözlü sınava alınmazlar.
Yazılı giriş sınavında her bölümden en az 60 (Altmış) ve ortalama 70 (Yetmiş) veya üzerinde puan almış olmak atanmak için müktesep hak teşkil etmez.
IX - Sözlü Giriş Sınavı ve Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Yazılı sınavda her bölümden en az 60 (Altmış) ve ortalama en az 70 (Yetmiş) puan almak şartıyla en yüksek puana sahip olan adaydan başlanmak üzere, ilan edilen kadro sayısının en fazla dört katına kadar aday sözlü giriş sınavına çağrılır. Son sıradaki adayla eşit puan alan adaylar da sözlü giriş sınavına çağrılır.
Sözlü giriş sınavına alınacakların listesi, sınav tarihi, yeri vb. bilgiler www.tmsf.org.tr web adresinde duyurulur. Adayların ev adreslerine ayrıca bildirimde bulunulmayacaktır.
Sözlü giriş sınavı, sınav komisyonu tarafından, adayların, sınav konularına ilişkin bilgi düzeylerinin ölçülmesi ve hizmetin gerektirdiği niteliklere sahip olup olmadığı, davranışları, zeka ve kavrayış durumları, anlatım ve temsil yetenekleri gibi hususları ölçme ve değerlendirmeye yönelik olarak yapılır. Her adaya sınav komisyonu üyelerince 100 (Yüz) tam puan üzerinden not verilir ve bunların aritmetik ortalaması sözlü sınav notunu belirler.
Sözlü giriş sınavında başarılı olabilmek için ortalama puanın en az 70 (Yetmiş) olması gerekir.
Sözlü giriş sınavında 70 (Yetmiş) ve üzerinde puan almış olmak, atanmak için müktesep hak teşkil etmez.
X - Genel Değerlendirme ve Başarı Notu
Yazılı ve sözlü giriş sınav notlarının aritmetik ortalaması başarı notu olup, 70 (Yetmiş) ve üzeri puan almış olanlardan puan sırasına göre ilan edilen kadro sayısı kadar aday başarılı olmuş sayılır. Ayrıca ilan edilen kadro sayısının yarısı kadar yedek liste belirlenir.
Sınav sonuçlarında puan eşitliği olması durumunda KPSS puanı yüksek olan aday başarılı olmuş sayılır. KPSS sınav notlarının eşitliği halinde de yazılı sınav notu yüksek olan başarılı olmuş sayılır.
Sınav sonuçları, sınav komisyonu tarafından tutanakla tespit edilerek, sözlü sınavın bitimini takip eden 5 (Beş) iş günü içinde www.tmsf.org.tr web adresinde ve kurumda uygun yerlere asılarak duyurulur. Asil ve yedek listelerde yer alan adaylara sınav sonucu için ayrıca tebligat yapılmaz.
Sınavı kazananlardan, sınav başvurusu ve/veya atama aşamasında gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler ve sahte belge vererek ya da belgelerde tahrifat, silinti ve kazıntı yapmak suretiyle Kurumu yanıltanlar hakkında, Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişilerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmayacağı gibi, bu şekilde atamaları yapılmış olsa dahi bu atamalar iptal edilir ve adaylar için hiçbir hak talebi söz konusu olmaz.
İlan olunur.
Jandarma sözleşmeliyi asil olarak kazanan var mı arkadaşlar ?
Merhabalar İstanbul Üniversitesi siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler bölümü yüksek lisans mülakatına gireceğim. Süreç hakkında veya mülakat hakkında bilgisi olan var mıdır?
İlan tam metni ve ilana dair detaylar için;
https://www.tercihiniyap.net/ilan/2019-halkbank-gise-elemani-alim-ilani-h8217.html
mülakat sonuçlarının ne zaman açıklanacak bilgisi olan var mı
Bu meslek hakkında bilgi sahibi olan var mı acaba. Bir de başvuranlar kaç puanla başvurdu
Merhaba Herkesee,
Yakın bir tarihte 50 Göç ve 150 İl Göç Uzman Yardımcısı alımı olacak. Simdiden hayırlı olsun:)
Arkadaşlar merhaba. Bildiğim kadarıyla BDDK Uzman Yardımcılığı, Bankacılık Uzman Yardımcılığından daha düşük seviyede bir uzmanlık. Peki Gelir Uzman Yardımcılığına kıyasla hangisi daha avantajlı bir uzmanlık? Tecrübeli abilerimiz, ablalarımız bilgi verebilir mi?
Marmara Üniversitesi ÇEKO
İlk 7 kişinin vekaletleri verildi ve dava açma süreci başladı. Süreçten haberdar olmak ve destek olmak için, gruba bekliyoruz.
İİBF DAYANIŞMA PLATFORMU
Kurumiçi Haksızlıktır!
https://t.me/kurumicihaksizliktir
Yarın vekalet sayısı 46 oluyor ve bu hafta artık muhtemelen ilk 3 davayı açıyoruz. Gücümüz yettiğince de diğer davaları , 9 ayrı mahkemede açmayı düşünüyoruz. Biraz daha desteğe ihtiyacımız var.
7 kişi vekalet verdi. Pazartesi bi 21 kişi daha vekalet verecek. Bu sayı 50yi geçer umarım.
Lütfen metni, aşağıdaki mail adreslerine gönderin.
İİBF MEZUNLARINDAN, KURUM İÇİ ÖZEL UZMANLIK SINAVI HAKSIZLIĞINA ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Kurum içi özel uzmanlık sınavı, 7176 Sayılı Kanun'un Geçici Maddesi ile getirilmiştir. Madde şu şekildedir. "Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Gelir İdaresi Başkanlığı kadrolarında bulunan ve sınav tarihi itibarıyla en az üç yıl görev yapan, uyarma ve kınama hariç son üç yıl içinde herhangi bir disiplin cezası almayan, Defterdarlık Uzmanı ve Gelir Uzmanı olabilmek için yaş ve öğrenim alanı şartları hariç mevzuatında öngörülen diğer şartları taşıyan personelden; usul ve esasları Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenerek kadrolarında bulundukları Kurum tarafından bu maddenin yayımı tarihinden itibaren, beş yıl içinde iki defa yapılacak sınavda başarılı olanlar, kurumlarında Defterdarlık Uzmanı ve Gelir Uzmanı kadrolarına atanırlar."
Gerçekleştirilecek olan sınavlardan 22 Mayıs 2021 tarihinde düzenlenmesi planlanan Gelir Uzmanlığı özel sınavı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, yine kurum içi özel sınavına katılacak olanları destekleyen bir sendika tarafından talep edilen ve mahkemece uygun görülen yürütmeyi durdurma kararı uyarınca iptal edilmiştir.
Kurum içi özel uzmanlık sınavının yapılması gerektiğini düşünenlerin ve kurum personelinin gerekçesi; kadro unvanlarından daha fazla sorumluluklara sahip olmalarıdır. Örneğin güvenlik görevlisi personelinin, evrak kabul memurluğu; hizmetli kadrosunda olan personelin veri hazırlamak ve kontrol işletmeni görevi yaptığı; memur, VHKİ gibi görevlerdeki personelinse Gelir Uzmanları ile benzer işler yaptığı dile getirilmektedir. Bu sebeple kendilerinin KPSS A Grubu, İİBF gibi alanlardan mezun olma şartı olmaksızın ve yardımcılık ve yeterlik sürecine tabi olmadan Gelir Uzmanı olarak atanmaları gerektiğini dile getiren personelin sorunlarının çözümü kesinlikle Kurum İçi Özel Uzmanlık Sınavı değildir.
Hem Kurum İçi Özel Uzmanlık sınavının kendilerine bir hak gasbı olduğunu savunan yarım milyonu geçen işsiz İİBF mezunları için hem de GİB personeli için ortak çözüm şunlardır :
Hizmetli kadrosunda bulunan personelin memur işi yapması yerine Kurum, genç adaylardan personel temin etmeli ve bu görevleri istihdam edilecek bu personellere yaptırmalıdır. Kurumun güvenlikten sorumlu personelinin yerine memur alımları yapılmalı ve bu görevi yapan personel kendi görev sahasına çekilerek çok daha verimli şekilde değerlendirilmelidir.
A Grubu kariyer meslek mensupları; uzmanlık gerektiren, program kullanma becerisi isteyen, karar vermeyi gerektiren iş ve işlemlerden sorumludur. Veri hazırlama ve kontrol işletmenleri, bilgisayar işletmenleri ve memurlar ise her türlü veri ve evrak işinden sorumludur.
GİB'e bağlı vergi dairelerinde, bu iki iş grubunun sınırları ortadan kalkmaya başlamıştır ve bunun temel sebebi personel ihtiyacıdır. Memur olduğu halde Uzman gibi çalıştırılmaya itirazı olan personel bir an önce kendi iş sahasına çekilmeli, müdürlüklerde yer alan Gelir Uzman / Uzman Yardımcısı açığı ise açıktan gerçekleştirilecek Gelir Uzman Yardımcılığı alımları ile kapatılmalıdır. Böylelikle hiçbir memur ve dengi kadro mensubu, Gelir Uzmanları ile aynı işleri yapmak zorunda kalmayacaktır.
Kurum içi özel sınavlarının yerine Gelir İdaresi Başkanlığı kurum personeli olup, 35 yaşını doldurmamış, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi okumuş, KPSS P48 puan türünden yeterli puanı almış olan adayların; Gelir Uzman Yardımcılığı yazılı sınavına girmesi teşvik edilmelidir. Kendilerini iyi yetişmiş personel olarak tanımlayan dinamik bir personel grubunun, bu şartları sağlayarak Gelir Uzman Yardımcılığı mesleğine girmeleri Kurum için de bir kazanım olacaktır.
Sonuç olarak; en temel sorun personel ihtiyacıdır. Bu personel ihtiyacı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi mezunlarından en az 5000 Gelir Uzman Yardımcılığı ve 5000 Defterdarlık Uzman Yardımcılığı gibi yüklü alımlar yapılarak karşılanmalı, kurum içi özel uzmanlık sınavı tamamen iptal edilmeli, kurum personelinin iş yükü azaltılmalı ve özlük hakları iyileştirilerek daha kalıcı çözümler sağlanmalıdır.
Kaymakamlık + KPSS sonrası İdari Hakimlik serüveni için de beklemedeyiz.
Hepimizin ortak başarısı. İİBF birlik olunca işte bunlar oluyor. Güzel bir dönem başladı bizim için. Bu şekilde devam etmemiz lazım.
Bu arada vekalet veren sayısı 19. Bir aksilik olmazsa bu sayının cumaya kadar 50 üzeri olması planlanıyor. Vekalet için iletişime geçebilirsiniz.
Ben de @paretowilfredo ya , süreçteki desteğinden dolayı teşekkür ediyorum. Bu mücadelenin sonu güzel bitecek, inanıyorum. Mağdur olan, olmayan herkesi vekalet vermeye davet ediyorum. Bol ilanlı ve kadrolu dönemlere girmemiz dileğiyle.
Grup linki değiştiği için tekrar atıyorum. Davaya destek için lütfen katılın.
@paretowilfredo herkes bir an önce egosunu bir kenara bırakıp, sahip değil ait olmaya çalışmalı. Umarım bundan sonraki etkinliğin konusu neyse, herkes sadece ona yönelir. Bir konu konuşulurken başka bir konu öne atılmaya çalışılmaz. Ve İbrahim Bey'le görüşmeye de gerçekten hakkaniyetli, kapsayıcı, temsil gücü kuvvetli insanlar gider umarım.
@gibicibicis bu ayın sonuna kadar açıklanacağını söylemişler.
@i̇nşaatmühendis67 15 güne açıklanır diye düşünüyorum. Hızlı ilerliyor.
Yok mu daha önceden Çalışma Uzman Yardımcısı mülakatına girmiş bir kişi??
Merhaba arkadaşlar. Bu konuyla ilgili bir CİMER etkinliğimiz var. Metni kopyalayıp yapıştırabilirsiniz. CİMER'den "İstek" kısmını seçiyoruz. En sonda ise Kuruma "Hazine ve Maliye Bakanlığı" nı seçip gönderiyoruz. Desteğinizi bekliyorum. Bu başlık linkini arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Teşekkür ederim.
Gelir İdaresi Başkanlığına
Kamu kurum ve kuruluşlarının personel alım süreçlerinde mükerrer başvuru yapılması sorunu söz konusudur. Bu sorun özetle, bir kuruma daha önce yerleşmiş olan meslek mensuplarının özellikle bulundukları ilden, ilçeden ya da meslekten duydukları memnuniyetsizlik sebebiyle, yürütmekte oldukları meslek için açılan personel alım ilanları dahil, yeniden alımlara müracaat etmeleri sorunudur.
Kısa süre evvel GİB tarafından gerçekleştirilen ve 1000 kişinin alındığı Gelir Uzman Yardımcılığı alımı ile birlikte mesleğe başlayan adayların büyük kısmı, puanlarının yeteceği şekilde il tercihi yapmıştır. Bununla birlikte bu meslek mensuplarının çoğu merkezdeki Defterdarlık birimlerinde değil, ilçelerdeki Mal Müdürlüklerinde görevlendirilmişlerdir. Bu atamalar maalesef meslek mensuplarında bir memnuniyetsizlik doğurmuştur. Son dönemde haberleri gelen ve kısa süre içerisinde yayımlanması beklenen 2021 yılı Gelir Uzman Yardımcılığı alımına, halen puanları geçerli olan bu meslek mensupları da müracaat etmeyi planlamaktadırlar. Gerek sosyal medyada, gerekse whatsapp, telegram gibi iletişim kanallarıyla organize olan meslek mensupları yeni gerçekleştirilecek olan alımda Defterdarlıklara (illere) istihdamı ağırlıklı olacak şehirleri tercih ederek yeniden atanmak gibi bir beklenti içerisindedirler.
Bu değişiklik beklentisinin temelinde elbette Gelir Uzmanlığı yönetmeliğinin 17. maddesinde düzenlenen ve meslek mensuplarının beş yıl boyunca görev yerlerinin değiştirilmesinin önüne geçen hüküm bulunmaktadır. İlgili hüküm gereği meslek içerisinde başka bir ile ya da ilçeye geçiş yapamayacak olan meslek mensupları yeniden gerçekleştirilecek Gelir Uzman Yardımcılığı alımlarına başvurarak bu hükmün bağlayıcılığından bir anlamda kurtulmak istemektedirler.
Söz konusu meslek mensupları her ne kadar alımlara başvurup mülakat safhasına kadar gelseler de Gelir İdaresi Başkanlığı'nın kendilerini yeniden başarılı listede değerlendirmeyeceğini biliyoruz. Ancak başvuru yapmalarının önlenmemesi Gelir Uzman Yardımcılığı alımında taban puanların fuzuli yere yükselmesine ve işsiz adayların bu sınavlarda yarışma imkanı bulamamasına yol açacaktır. Bu hem Kurumun daha fazla adayı değerlendirme imkanını elinden alacak hem de işsiz adayların belki de başarı ile nihayete erecek bir süreçte hiç şans bulamamasına sebep olacaktır.
Bu yüzden Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından gerçekleştirilecek olan yönetmelik değişikliği ile başvuru şartları arasında; "başvuru yapılacak olan KPSS puan türleri ile daha evvel Gelir Uzman Yardımcısı olarak atanmaya hak kazanmış olanların başvuru yapmasının önlenmesi" adına bir hükme yer verilmesi gerekmektedir.
Söz konusu düzenleme ile hem Gelir İdaresi Başkanlığı hem de işsiz adaylar açısından kazanımlar söz konusudur. 2021 Gelir Uzman Yardımcılığı ilanı yayımlanmadan evvel söz konusu düzenlemenin yapılması oldukça önemlidir. Çünkü geç gelen adalet ve fırsat eşitliği kaçan olanakları geri getirmeyecektir.
Saygılarımla arz ederim.
hani o iki kişilik dünyalar bizimdi
hani sen iyiydin
halden anlardın
hani sen git demiyecektin bana
ve ben herşeye rağmen gelecektim
içimde bir umut
ellerimde olgun meyvalar
dünya nimetleri
gözlerimde yanıp yanıp sönen bir pırıltı
ama ne sen gel dedin
ne de ben gelebildim herşeye rağmen
aşkımız ayrılıklarla başladı
deli dolu akan nehirlerden tas tas sular içtik
öyle ateşlerle doluydu yüreklerimiz öyle tutkundu
karlı dağların serinliğinde uyurduk geceleri
deniz fenerinin ışığında yıkanırdık
köpükten bir çalkantıydı içimizde zaman
ne yana baksak denizdi, maviydi, ışıktı
sonra bir çaresizlikti zifir
akıntıya kapılmış gemiler gibiydik
bir org çalınır gibi yanıbaşımızda
öyle kendinden geçmiş, öyle başıboş
öyle derin duygular içindeydik, anlatılmaz
sarhoş rüzgarlara bıraktık kendimizi
aldığını geri vermez dalgalara
görmediğimiz ülkeler gördük gün doğusunda
tatmadığımız yemişlerden tattık; günahkar olduk
alevden bir tasta eridi günler
bir cehennem ateşiydi aşk içimizde
hiç sönmeyecekmiş gibi yanıyorduk
tutsaklığımız nasıl başladı bilinmez
paslı demir kapılar kapandı üstümüze
taş duvarlarda kayboldu boğuk seslerimiz
çaresizliğimizi bize aynalar söyledi, inanmadık
kuşatıldık ansızın kederle, ayrılıkla
aman vermez karanlıklar sardı dört yanımızı
yalnızlık bir ağrı gibi çöktü başımıza
uyuduk bir daha uyanamadık
şimdi bir kutup var sana çeker beni
bir kutup var senden öteye
ben onun için böyle ortalıklarda kaldım
dağ yollarında, caddelerde, sokaklarda
onun için bulup bulup yitirdim seni
hangi kapıyı çaldıysam sen açtın bana
hangi gözümü yumduysam seni gördüm
zamandın, zamandan öte bir şeydin
yıllarca bir meşale gibi yandın uzaklarda
bu manyetik alanda boğulmam senin yüzünden
bu zincirleri sen vurdun ellerime
sen getirdin bunca karanlıkları
al şunu mum yak
korkuyorum
bir taş aldım attım denize
günahlarımdan kurtuldum
alfabenin yirmisekizinci harfindeyim
öteye gidemem
itme beni
benim de bir insan tarafım vardı
bakma böyle kötü olduğuma
benim de dileklerim vardı
benim de bir beklediğim vardı yaşamaktan
yeter artık vurma yüzüme çirkinliğimi
her gün bir kadın ağlar benim yüzümde
büyük dertler için benim ellerim
anlamıyor musun
sen sevildiğin için güzelsin bu kadar
ben sevilmediğimden böyle çirkinim
bütün kötü yerlerde ben korkarım
biliyorum
bir hayvan leşiyim öleli kırk gün olmuş
fabrika bacalarında bir kara dumanım
zehirim akrep kuyruklarında
kötüyüm sevemediğin kadar
öyle fenayım
kapanmış bıçak yaralarında
bu pis çöp tenekelerinde unut beni
unut artık
bayat bir ekmek gibi
çürümüş bir elma gibi
sarı badanalı evlerde kazanlar kaynar
sarı badanalı evlerde günahlar işlenir her gece
sarı badanalı evlerde ölüler yıkanır
sarı badanalı evleri sev biraz
bu evlerde zaman benim akşamlarımdır yitirilmiş
bu kazanlarda benim gözbebeklerimdir kaynayan
bu sarılarda benim yüreğim bir ölür, bir dirilir
anladım
bu dünyada benden başka kimse yok beni anlayan
tosca'dan bir arya hatırlıyorum şimdi
sus biraz
ensemde bir akrep yürüyor
bırak yürüsün
sabaha asacaklar beni
dokunma
yedi canım vardı, ikisi gitsin
bunca ölümler az gelir bana
kalbimi yardım
bir damla kan aktı
kutuplara kar yağıyordu
üşüdüm
failatun vezniyle seni çağırıyorum
bana imbiklenmiş yeşilliğini getir
dur gitme
beş kuruşum vardı kaybettim
dur gitme
ısırgan otlarından kurtar beni
deniz analarının gözlerini çaldım
sana bakmak için
güneşi üçe böldüm
al biri senin olsun
yüzümde beş bıçak yarası var
bir de sen vur
barut kokusunu severim
bir portakalı dilim dilim soy
acıktım
tut ki ben yoğum artık yeryüzünde
tut ki bir marul yaprağıydım
öldüm
al şu serçe parmağım sende kalsın
ben kötüyüm
allahsızım
korkunç çirkinim
ben seksensekizinci tul dairesiyim
sağ gözümün üç kirpiğini kestim
al
ben lanetlendim
chopin'in cenaze marşı çalınıyor
ölüler ayağa kalktı
görüyor musun
şu soldan ikinci benim
senin yüzünden öldüm
şimdi seni getiriyorlar karanlığıma
ağlıyorum
biraz sev beni
gül biraz
yaklaş biraz
seni affediyorum
kuşkonmaz dallarına astım kendimi
sedir ağaçlarına gül yapraklarına
başımı taşlara vurdum
gözbebeklerimde büyük camlar parçalandı
tanrısal duygular içindeydim
bütün tanrısızlığımdan uzakta
bir kemiklerinin sertliğini aldım
bir teninin aklığını
sonra sıcaklığını dudaklarının
gel bak
sana bir tanrı getirdim
gel bak
bir tanrı yarattım senden
Bayramınız mübarek olsun @pareto_wilfredo ve Tercihini Yap ailesi. Sağlıklı, huzurlu, mutlu ve barış dolu nice mutlu bayramlara. Bir sonraki bayram atanmış olmak dileğiyle dediğimiz son bayram olması dileğiyle.
"Bir şarkı yanaştı iskeleye
Kelimeler sana benzedi"
Dün geldi: Nedir aradığın? dedi bana:
Bensem, ne bakarsın o yana bu yana?
Kendine gel de düşün, içine iyi bak:
Ben senim, sen ben; aranıp durma boşuna!
Sevgili, seninle ben pergel gibiyiz:
İki başımız var, bir tek bedenimiz.
Ne kadar dönersem döneyim çevrende:
Er geç baş başa verecek değil miyiz?
Hiç, bildikleri hiçtir, bilmek istedikleri hiç.
Bak da gör şu cahilleri, kurulmuşlar tepesine dünyanın,
Onlardan değilsen şayet kafir derler adama
Boş ver onları Hayyam, sen bak kendi yoluna.