Navigasyon

    TercihiniYap Forum
    • Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kamu Rehber
    • Kategoriler
    • Okunmamış
    • Güncel
    • Popüler
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    1. Ana Sayfa
    2. James Buchanan
    Ahbap
    Ahbap
    • 2023 İletişim Başkanlığı Uzman YArdımcılığı

      G

      Merhaba arkadaşlar,
      Başkanlığın her alımı olduğunda forumda konu üzerine konuşulurdu, açılan bir başlık göremedim ya da kimse başvurmuyor mu? 🙂

      İİBF
    • 2022 yılı Kaymakam Adaylığı Mülakatları

      ?

      Merhaba arkadaşlar, mülakata ilişkin bilgi paylaşımını bu başlık altında yapabiliriz.

      KPSS A
    • ANKARA YDS KURSU

      B

      Yds kursuna gidecek arkadaşlar için xxx güçlü bir kurum fakat işim gereği katılamadım , hakkımı devredeceğim

      YDS TOEFL IELTS
    • 2023 Yılı Kaymakam Adaylığı Sınavı

      ?

      Arkadaşlar merhaba;
      Önümüzdeki dönemde yapılması muhtemel sınavın başlığını şimdiden açmak istedim. Sınav için kendi çalıştığım mevzuat listesini gruplandırarak mesaja ekliyorum, bu mevzuatla birlikte idare hukukunun teori kısmına da çalışarak sınavda umarım güzel neticeler alırsınız. Süreçle ilgili sorularınız olursa başlıkta sorabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olurum.

      Anayasa ve ilgili Mevzuat
      Anayasa
      Anayasa Değişikliklerinin Halkoyuna Sunulması HKK kanun
      TBMM İçtüzüğü
      Siyasi Partiler Kanunu

      Seçim Kanunları
      Cumhurbaşkanı Seçim Kanunu
      Milletvekili Seçim Kanunu
      Mahalli İdareler Mahalle Muhtarlıkları ve Mahalle İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanun
      Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun

      Yargı Kuruluşları
      Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu ve Yargılama Usullerine İlişkin Kanun
      Yargıtay Kanunu
      Danıştay Kanunu
      Sayıştay Kanunu
      Uyuşmazlık Mahkemesinin Kuruluş ve İşleyişi Hakkında Kanun
      Yüksek Seçim Kurulu Kanunu
      Bölge İdare Mahkemeleri Kanunu

      Mahalli İdareler
      İl İdaresi Kanunu
      İl Özel İdaresi Kanunu
      Belediye Kanunu
      Büyükşehir Belediye Kanunu
      Köy Kanunu
      Mahalli İdare Birlikleri kanunu
      14 İlde Büyükşehir kurulmasına dair kanun

      Kamu Görevlilerine İlişkin Kanunlar
      Devlet Memurları Kanunu
      Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun
      Mal bildiriminde Bulunulması Hakkında Kanun
      Kamu Görevliler Etik Kurulu Kurulması Hakkında Kanun

      Kurum ve Komisyonlara İlişkin kanunlar
      Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında KHK
      Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu
      Kamu Görevliler Etik Kurulu Kurulması K.
      Bilgi Edinme ve değerlendirme kurulu hakkında yönetmelik
      6701 Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu
      6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
      İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik
      İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kanunu
      Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu Kanunu
      Dijital Mecralar Komisyonu Kanunu
      OHAL İnceleme Komisyonu Kanunu
      Kolluk Gözetim Komisyonu Kanunu ve yönetmeliği

      Mali Konular Hakkında Kanunlar
      Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
      Kamulaştırma Kanunu
      Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun
      Kamu İhale Kanunu
      Devlet İhale kanunu
      Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
      İl özel idareleri ve Belediyelere Genel Bütçe Gelirlerinden Pay Verilmesi Hakkında Kanun
      Belediye Gelirleri Kanunu

      İnsan Haklarına İlişkin Kanunlar
      Avrupa Yerel Özerklik Şartı
      Dilekçe Hakkı Kanunu
      Bilgi Edinme Hakkı Kanunu

      Diğer Kanun ve Kararnameler
      Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Kanunu
      TABİİ AFET NEDENİYLE MEYDANA GELEN HASAR VE TAHRİBATA İLİŞKİN HİZMETLERİN YÜRÜTÜLMESİNE DAİR KANUN
      İmar Kanunu
      Kat Mülkiyeti Kanunu
      Terörle Mücadele Kanunu
      terörle mücadeleden doğan zararların karşılanması hakkında kanun
      Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat Yönetmeliği
      Kararnameler (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 23, 25, 34, 38, 47, 49, 62, 63, 68, 74, 77, 93, 95, 102 )

      KPSS A
    • UZMANLIKLAR Hakkında Her Şey.

      P

      Arkadaşlar burada inceleyeceğimiz konu 657 Sayılı Devlet Memurları kanunu kapsamında A Grubu Meslek Mensupları. Bu unvanların ne anlam ifade ettiği, sorumlulukları, özlük hakları ve farkları. Yazı dizimizin ilk kısmı UZMANLIKLAR.

      UZMANLIK / Uzman Yardımcılığı;

      Bildiğiniz gibi Uzmanlık kadroları 657 DMK ile ihdas edilmiştir ve ikili bir ayrıma tâbidir. Merkez ve taşra uzmanları. Aslında bu ayrım temelde iş anlamında ciddi bir ayrım değilken malesef Merkez teşkilatta değil de taşra teşkilatında görevlendirildikleri için daha düşük özlük hakları reva görülmekte. Buna dair çeşitli girişim olduysa da malesef henüz net bir düzenleme gelmiş değil.
      "Uzman yardımcıları mesleğe özel yarışma sınavı ile alınır. Uzman yardımcılığı giriş sınavı merkezi sınav sonuçlarına göre; yazılı ve sözlü sınav veya yalnızca sözlü sınavdan oluşur. Öğrenim dalları itibarıyla belirlenecek uzman yardımcılığı kadrolarına giriş sınavı için, eleme sınavı sonucunda aranacak puan türleri, taban puanları ve sınavda alınan başarı derecelerine göre çağrılacak aday sayısı tespit edilerek, giriş sınavı duyurusuyla ilan edilir. Ancak, giriş sınavına çağrılacak aday sayısı, atama yapılacak kadro sayısının yirmi katından, yalnızca sözlü sınav yapılması hâlinde sözlü sınava çağrılacak aday sayısı giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadronun dört katından fazla olamaz. Yazılı sınav, kurumun görev alanına göre yönetmelikle belirlenen konulardan yapılır. Yazılı sınav sonucunda yetmiş puandan az olmamak üzere, en yüksek puandan başlanarak giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadronun dört katına kadar aday sözlü sınava çağrılır."

      Merkez Uzmanlık Kadroları aşağıdaki gibidir;

      -Başbakanlık Uzman Yardımcıları,
      -Adalet Uzman Yardımcıları, (Artık alım olmayacaktır)
      -Dışişleri Uzman Yardımcıları,
      -İçişleri Uzman Yardımcıları,
      -Millî Savunma Uzman Yardımcıları,
      -Yükseköğretim Kurulu Uzman Yardımcıları,
      -Özelleştirme İdaresi Başkanlığı UzmanYardımcıları,
      -Vakıf Uzman Yardımcıları,
      -Tapu ve Kadastro Uzman Yardımcıları ;
      -Devlet Personel Başkanlığı Devlet Personel Uzman Yardımcıları;
      -Afet ve Acil Durum Yönetimi Uzman Yardımcıları;
      -Marka Uzman Yardımcıları,
      -Patent Uzman Yardımcıları
      -Sosyal Güvenlik Uzman Yardımcıları,
      -Çalışma Uzman Yardımcıları ve
      -Sosyal Güvenlik Eğitim Uzman Yardımcıları,
      -Yurt Dışı İşçi Hizmetleri Uzman Yardımcıları,
      -İş Sağlığı ve Güvenliği Uzman Yardımcıları*(Kendine özel sertifika sistemi!)*
      -Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim Uzman Yardımcıları,
      -Kültür ve Turizm Uzman Yardımcıları,
      -Yazma Eser Uzman Yardımcıları,
      -Ulaştırma ve Haberleşme Uzman Yardımcıları,
      -Havacılık ve Uzay Teknolojileri Uzman Yardımcıları,
      -Denizcilik UzmanYardımcıları,
      -TİKA Uzman Yardımcıları ,
      -Maliye Uzman Yardımcıları,
      -Devlet Gelir Uzman Yardımcıları,
      -Bakanlık ve bağlı kuruluşların A.B. Uzman Yardımcıları,
      -Hazine Uzman Yardımcıları,
      -Dış Ticaret Uzman Yardımcıları,
      -Diyanet İşleri Uzman Yardımcıları,
      -Din İşleri Yüksek Kurulu Uzman Yardımcıları,
      -Avrupa Birliği İşleri Uzman Yardımcıları,
      -Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzman Yardımcıları,
      -Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Uzman Yardımcıları
      -Türkiye İstatistik Kurumu Uzman Yardımcıları,
      -İçişleri Bakanlığı Planlama Uzman Yardımcıları,
      -İstihdam Uzman Yardımcıları,
      -Kalkınma Bakanlığı Planlama Uzman Yardımcıları
      -Çevre ve Şehircilik Uzman Yardımcıları,
      -Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcıları
      -Meteoroloji Uzman Yardımcıları
      -Sanayi ve Teknoloji Uzman Yardımcıları,
      -Gümrük ve Ticaret Uzman Yardımcıları
      -Gençlik ve Spor Uzman Yardımcıları
      -Gıda, Tarım ve Hayvancılık Uzman Yardımcıları
      -Aile ve Sosyal Politikalar Uzman Yardımcıları
      -İnsan Hakları ve Eşitlik Uzman Yardımcıları
      -Savunma Sanayii Uzman Yardımcıları
      -Basın ve Enformasyon Uzman Yardımcıları
      -Yüksek Kurum Uzman Yardımcıları
      -Kamu Denetçiliği Uzman Yardımcıları,
      -Millî Eğitim Uzman Yardımcıları
      -Sağlık Uzman Yardımcıları ve
      -Enerji ve Tabii Kaynaklar Uzman Yardımcıları,
      -Göç Uzman Yardımcıları,

      Taşra Uzmanlıkları;

      -Defterdarlık Uzman Yardımcıları
      -Gelir uzman Yardımcıları,
      -İl İstihdam Uzman Yardımcıları,
      -İl Planlama Uzman Yardımcıları
      -İl Göç Uzman Yardımcıları

      Bir de İki unvanın arasında sıkışıp kalmış olan Mali Hizmetler Uzman Yardımcıları var. Onlarda da durum şöyledir; Özlük hakkı bakımından taşra uzmanları gibiler, Sorumluluk olarak Merkez Uzmanları gibiler. Her iki konuyu da aşağıda belirteceğiz.

      Ek olarak ayrıksı bir yapı olan Üst Kurul Uzmanlıkları var;

      -BDDK Uzman Yardımcılığı
      -SPK Uzman Yardımcılığı
      -EPDK Uzman Yardımcılığı
      -KGMSK Uzman Yardımcılığı
      -Rekabet Kurumu Uzman Yardımcılığı
      -TAPDK Uzman Yardımcılığı
      -RTÜK Uzman Yardımcılığı
      -KİK Uzman Yardımcılığı
      -BTK Uzman Yardımcılığı

      Bu meslekler de Ankara merkezinde çalışan*(BDDK İstanbul'a taşındı, SPK da taşınacak gibi görünüyor)* mesleklerdir. Normalde üst kurul uzmanları çok daha iyi kazanç elde etmekteydiler. Ancak 666 Sayılı KHK ile getirilen "eşit işe eşit ücret" ilkesiyle maaşları normalleşti. Yeni girecek uzman yardımcıları merkez uzmanları gibi kazanıyorlar. Bu konuda da uğraşlar var ne netice çıkacağını bekleyip göreceğiz. Çünkü kuruma 666 evveli girenler eski düzene göre kazanırken yeni giren uzman yardımcıları malesef ciddi adaletsiz bir maaş baremi ile karşı karşıyalar. Kurum içi huzur ve verimliliğe zarar veren bir durum bu.

      Uzmanların çalışmaları;

      -Sabit çalışırlar. Merkezde de taşrada da bu durum aynı. İstisnai olarak belli mesleklerde yoklama(Özellikle maliyede) gibi görevler söz konusu olabilmektedir. Ağırlıklı olarak durağan mesleklerdir.

      -Meslekleri kendi mevzuatları üzerine 'uzman'laşmaktır esasında. Her kurumda kurumun ilgili mevzuatına dair ve o mevzuatta belirlenmiş görevlere sahiptirler.(Gelir Uzman Yardımcıları, Vergi Mevzuatı, Göç/İlGöç Uzman yardımcıları-Yabancılar Mevzuatı vs.) Merkez Uzmanlıkta da yine durum benzerdir ancak merkezdeki uzmanlar bir miktar daha stratejik görevler alma şansına da sahiptirler. Maliye Bakanlığı'nda Maliye Uzmanları'nın MASAK gibi bir birimde görev amak ya da BÜMKO'da görev alarak bütçe süreci ile ilgili kararlarda yer alabilmesi gibi)

      -Sabit ve belirli bir turneleri yoktur. Bazıları ise rotasyona tâbidir.(İlgöç Uzman Yrd gibi) bazı meslekler ise zorunlu olarak mazeretsiz sabitliği öngörür(Gelir Uzman Yardımcılarının 5 yıl sabit olma zorunluluğu gibi)

      Sorumlulukları;

      "Uzman yardımcılığına atananlar, en az üç yıl çalışmak ve istihdam edildikleri birimlerce belirlenecek konularda hazırlayacakları uzmanlık tezi, oluşturulacak tez jürisi tarafından kabul edilmek kaydıyla, yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar. Süresi içinde tezlerini sunmayan veya tezleri kabul edilmeyenlere tezlerini sunmaları veya yeni bir tez hazırlamaları için altı ayı aşmamak üzere ilave süre verilir.
      Yeterlik sınavında başarılı olanların uzman kadrolarına atanabilmeleri, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından asgari (C), Dışişleri Uzmanlığı için asgari (B) düzeyinde veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl içinde sahip olma şartına bağlıdır. Sınavda başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı hâlde geçerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde ikinci kez sınav hakkı verilir. Verilen ilave süre içinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci sınavda da başarı gösteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar ile süresi içinde yabancı dil yeterliliği şartını yerine getirmeyenler, uzman yardımcısı unvanını kaybederler ve kurumlarında durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar."

      *Burada bahsedilen TEZ, merkez uzmanlıkları ve MHUY mesleği için geçerlidir.
      **Yeterlik sınavı ise ekseriyetle taşra uzmanlıkları için geçerlidir. 2/3 senenin sonunda yeterlik sınavı ile Uzmanlığa atanma söz konusudur.
      ***Yabancı dil seviyeleri 3 sene içinde sağlanmalıdır. Yine bu da Merkez Uzmanları ve MHUY Mesleği için geçerlidir. Taşra Uzmanlıklarında tez ve yabancı dil koşulu söz konusu değildir.

      ÖZLÜK HAKLARI;

      Merkez Uzmanlığına yardımcı olarak giren bir aday başlangıçta 3700 tl civarında bir maaş ile başlayacak. 8.derecede 850 olan ek gösterge 1.dereceye çıkıldığında 3600 olacak ve emekli maaşı/ikramiyesi buna göre ciddi bir gelir kaybı olmadan gerçekleşecektir.

      Taşra Uzmanları/MHUY; mesleklerine tabi olanlar ise başlangıçta 3200 tl gibi bir meblağ ile başlayacaklar ve 8.derecede 450 olan ek göstergeleri 1.derecede 2200'e çıkacaktır. Merkez uzmanlıkları ikarşısında en ciddi dezavantaj bu noktada ortaya çıkmaktadır.

      Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı mesleğini ilginç kılan şey ise; Taşra Uzmanlığı gibi nispeten zayıf özlük haklarına sahip olmaları. Yani 3200 tl maaş(belediyelerdeki ek ödenekler istisna), 2200 maksimum ek göstergeye sahip olmalarına rağmen tez yazmak ve yabancı dil koşullarını sağlamak zorundalar. Arada sıkışmış bu mesleğe girerken de bunları göz önüne almakta yarar vardır.

      KPSS A
    • İlbank

      R

      6 yıl aynı ilde çalışma şartı var 657 ye tabi değil kendi iç sözleşmesiyle personel alıyor

      KPSS A
    • KPSS Maliye Konu Anlatım Kitabı Tavsiye

      J

      Arkadaşlar merhaba en son 2017 de sınava girdim ve 2024 kpss ye hazırlanmayı planlıyorum. Ancak bu sürede soru tiplerinde özellikle maliyede değişimler olmuş sanırım. elimde 4t nin 2021 maliye konu anlatımı var yeterli olur mu yoksa güncel tavsiye edeceğiniz sınav tarzına uygun yeni bir kitap var mıdır?

      KPSS A
    • Cumhurbaşkanlığı İletişim Uzman Yardımcılığı Alım İlanı 2020

      M

      Hayırlı olsun arkadaşlar;
      https://www.tercihiniyap.net/m/ilan/cumhurbaskanligi-iletisim-baskanligi-30-iletisim-uzman-yardimcisi-h9695.html

      Meslek tanıtımı;

      https://www.tercihiniyap.net/m/meslek/cumhurbaskanligi-iletisim-baskanligi-uzman-yardimciligi-h6412.html

      KPSS A
    • Haftaya cuma açıklanacaktır yüksek ihtimal arkadaşlr hayırlısı olsun hakkımızda

      E

      Cevap: 2022 yılı Kaymakam Adaylığı Mülakatları

      KPSS A
    • BOTAŞ Uzman Yardımcısı Alım İlanı 2020

      B

      BORU HATLARI İLE PETROL TAŞIMA AŞ. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

      154 Kişilik Personel Alım Duyurusu

      İlanlara Başvurular Türkiye İş Kurumu Üzerinden Yapılacaktır.

      İlanlar, 31.12.2019-04.01.2020 Tarihleri ArasındaTürkiye İş Kurumunun http://esube.iskur.gov.tr/Istihdam/JobsOnAir.aspx İnternet Adresinde Yayımlanacaktır.

      https://www.tercihiniyap.net/ilan/botas-154-kisilik-personel-alim-ilani-2019-h9709.html

      KPSS A
    • TMSF Fon Denetçi Yardımcılığı, Fon Uzman Yardımcılığı ve Fon Avukatlığı Giriş Sınavı

      O

      FON DENETÇİ YARDIMCILIĞI, FON UZMAN YARDIMCILIĞI VE FON AVUKATLIĞI GİRİŞ SINAVI İLANI

      Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu İstanbul Merkez teşkilatında istihdam edilmek üzere, 9’uncu dereceden; 5 (Beş) adet Fon Denetçi Yardımcısı, 10 (On) adet Fon Uzman Yardımcısı ve 5 (Beş) adet Fon avukatı, kadrosuna atama yapılmak amacıyla yazılı ve sözlü giriş sınavı yapılacaktır.

      Adaylar, Fon Denetçi Yardımcılığı, Fon Uzman Yardımcılığı ve Fon Avukatlığı kadrolarından yalnızca birine müracaat edebileceklerdir.

      I - Sınava Katılma Şartları

      A) Fon Denetçi Yardımcılığı için:

      En az 4 (Dört) yıl süreli eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisadi ve idari bilimler, iktisat ve işletme fakülteleri ile bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı okulları bitirmiş olmak,

      ÖSYM tarafından (A) grubu kadrolar için 2017 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSSP18 puan türünden en az 80 (Seksen) puan almış olmak,

      ÖSYM tarafından 2016, 2017 ve 2018 yıllarında gerçekleştirilen Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavlarından veya Elektronik Yabancı Dil Sınavlarından (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden) en az 50 (Elli) puan almış olmak,

      Yukarıda belirtilen KPSSP 18 puanı için başvuranların toplam sayısının 75 (Yetmişbeş) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 75 (Yetmişbeş) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.

      B) Fon Uzman Yardımcılığı için:

      En az 4 (Dört) yıl süreli eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisadi ve idari bilimler, iktisat ve işletme fakülteleri ile bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı okulları bitirmiş olmak,

      ÖSYM tarafından (A) grubu kadrolar için 2017 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSSP18 puan türünden en az 80 (Seksen) puan almış olmak,

      ÖSYM tarafından 2016, 2017 ve 2018 yıllarında gerçekleştirilen Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavlarından veya Elektronik Yabancı Dil Sınavlarından (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden) en az 50 (Elli) puan almış olmak,

      Yukarıda belirtilen KPSSP18 puanı için başvuranların toplam sayısının 150 (Yüzelli) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 150 (Yüzelli) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.

      C) Fon Avukatlığı için:

      Üniversitelerin en az 4 (Dört) yıl süreli hukuk fakülteleri ile bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtdışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,

      Avukatlık ruhsatnamesine sahip olmak,

      ÖSYM tarafından (B) grubu kadrolar için 2016 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), KPSS P3 puan türünden en az 70 (Yetmiş) puan almış olmak,

      Yukarıda belirtilen KPSSP3 puanı için başvuranların toplam sayısının 25 (Yirmibeş) kişiden fazla olması halinde, puanı en yüksek olan adaydan başlanmak üzere ilk 25 (Yirmibeş) aday, yazılı giriş sınavına alınacaktır. Eşit puan almış olmaları nedeniyle son sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde ise bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.

      D) Fon Denetçi Yardımcılığı, Fon Uzman Yardımcılığı ve Fon Avukatlığı için:

      Sınavın yapıldığı yılın Ocak ayının ilk günü itibariyle 35 yaşını doldurmamış olmak (01 Ocak 1983 ve daha sonra doğanlar sınava girebilecektir),

      657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımak

      Kamu haklarından mahrum bulunmamak,

      Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak,

      2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu hükümlerine göre müflis olmamak, konkordato ilan etmiş olmamak, uzlaşma suretiyle yeniden yapılandırma başvurusu tasdik edilmiş olmamak ya da hakkında iflasın ertelenmesi kararı verilmiş olmamak,

      5411 sayılı Kanunun 71 inci maddesi uygulanan bankalarda veya aynı Kanunun yürürlüğe girmesinden önce Fona devredilmiş olan bankalarda nitelikli paya sahip olmamak veya kontrolü elinde bulundurmamak,

      Tasfiyeye tabi tutulan bankerler ile iradî tasfiye haricinde tasfiyeye tabi tutulan finansal kuruluşlarda, faaliyet izni kaldırılan kalkınma ve yatırım bankalarında, ortaklarının temettü hariç ortaklık haklan ile yönetim ve denetimi Fona intikal eden veya bankacılık yapma ve mevduat ve katılım fonu kabul etme izin ve yetkileri kaldırılan kredi kuruluşlarında, Fona intikalinden veya bankacılık yapma ve mevduat ve katılım fonu kabul etme izin ve yetkileri kaldırılmadan önce nitelikli paya sahip olmamak veya kontrolü elinde bulundurmamak,

      Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.

      Taksirli suçlar hariç olmak üzere affa uğramış olsalar bile mülga 765 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca ağır hapis veya beş yıldan fazla hapis, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca üç yıldan fazla hapis cezasıyla cezalandırılmamış olması veya mülga 3182 sayılı Bankalar Kanununun, bu Kanunla yürürlükten kaldırılan 4389 sayılı Bankalar Kanununun, bu Kanunun ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun ve ödünç para verme işleri hakkında mevzuatın hapis cezası gerektiren hükümlerine muhalefet yahut mülga 765 sayılı Türk Ceza Kanunu, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunlar uyarınca basit veya nitelikli zimmet, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı suçlar ile istimal ve istihlak kaçakçılığı dışında kalan kaçakçılık suçları, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, kara para aklama veya Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ile Devlet sırlarını açığa vurma, Devletin egemenlik alametlerine ve organlarının saygınlığına karşı suçlar, Devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, yabancı devletlerle olan ilişkilere karşı suçlar, vergi kaçakçılığı suçlarından veya bu suçlara iştirakten hükümlü bulunmamak,

      5411 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinde yer alan çalışması yasaklananlardan olmamak,

      Askerlikle ilişkisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş bulunmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut erteletmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,

      Güvenlik soruşturması ve/veya arşiv araştırmasında kamu hizmetine atanmasına engel bir durumda bulunmamak.

      II - Sınav Başvurusu

      Başvurular, 30 Mart 2018 tarihinden itibaren en geç 13 Nisan 2018 tarihi mesai bitimine kadar, istenilen belgelerle birlikte, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Büyükdere Cad. No:143 Esentepe/İstanbul (34394) adresine şahsen veya son başvuru tarihinde Fon'a ulaşacak şekilde posta ile yapılacaktır. Postada meydana gelen gecikmeler dikkate alınmayacaktır.

      III - Başvuru Sırasında İstenecek Belgeler

      İş Talep Formu (söz konusu belge yukarıda belirtilen adresten Destek Hizmetleri Daire Başkanlığından, Fonun İrtibat Bürosundan ‘Atatürk Bulvarı No:211 Kavaklıdere/Ankara’ veya internet üzerinden "www.tmsf.org.tr" adresinden temin edilecektir),

      Öğrenim durumlarını gösterir belgenin aslı, onaylı örneği veya yabancı okul mezunları için YÖK'ten alınacak denklik belgesi aslı veya onaylı örneği (Belgenin aslı ile başvuruda bulunulması halinde Kurumuzca bir örneği tasdik edilerek aslı iade edilecektir),

      Nüfus Cüzdanı sureti,

      Son 6 (Altı) ay içinde çekilmiş iki adet vesikalık fotoğraf,

      KPSS Sonuç Belgesi, Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı için KPPS Sonuç Belgesi ile birlikte YDS/e-YDS Sonuç Belgesi,

      Fon Avukatlığı için Avukatlık Ruhsatnamesinin aslı veya onaylı örneği (Belgenin aslı ile başvuruda bulunulması halinde Kurumumuzca bir örneği tasdik edilerek aslı iade edilecektir),

      Adres, e-posta, telefon vb. iletişim bilgilerinin de yer aldığı özgeçmiş.

      IV - Yazılı Giriş Sınavına Katılacak Adayların İlanı

      KPSS puanı en yüksek olandan başlanmak üzere yapılacak sıralamaya göre yazılı giriş sınavına katılmaya hak kazanan adayların listesi www.tmsf.org.tr adresinden ilan edilecektir. Adayların ev adreslerine ayrıca bildirimde bulunulmayacaktır.

      V - Sınav Giriş Belgesi

      Yazılı giriş sınavına girmeye hak kazanan adaylar için Kurumca Sınav Giriş Belgesi hazırlanır ve adayların e-posta adreslerine gönderilir. Adaylar sınava girmeden önce yanlarında; çıktısını aldıkları ve son 6 ay içerisinde çekilmiş bir fotoğraflarını yapıştırdıkları Sınav Giriş Belgesi ile birlikte kimlik tespitinde kullanılmak üzere nüfus cüzdanı veya sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve onaylı özel kimlik belgesi bulunduracaklardır.

      Sınava katılmaya hak kazanamayan başvuru sahiplerine herhangi bir bildirimde bulunulmayacaktır.

      VI - Yazılı Giriş Sınavı Konuları

      A) Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı İçin:

      Alan Bilgisi:

      a) Hukuk Grubu

      Anayasa Hukuku

      İdare Hukuku

      Medeni Hukuk (Aile Hukuku hariç)

      Ticaret Hukuku (Genel Hükümler - Şirketler - Kıymetli Evrak)

      Borçlar Hukuku

      İcra ve İflas Hukuku (Genel Hükümler)

      Ceza Hukuku (Genel Hükümler ve Devlet İdaresi Aleyhine İşlenen Cürümler)

      b) İktisat Grubu

      Mikro İktisat

      Makro İktisat

      Uluslararası İktisat

      Türkiye Ekonomisi

      Para ve Banka

      c) Maliye Grubu,

      Kamu Maliyesi

      Maliye Politikası

      Bütçe

      d) Muhasebe Grubu

      Genel Muhasebe

      Mali Tablolar Analizi

      Genel Kültür ve Genel Yetenek

      B) Fon Avukatlığı İçin:

      Alan Bilgisi:

      Anayasa Hukuku

      İdare Hukuku

      İdari Yargılama Hukuku

      Ceza Hukuku (Genel Hükümler ve Devlet İdaresi Aleyhine İşlenen Cürümler)

      Medeni Hukuk

      Borçlar Hukuku

      Ticaret Hukuku (Ticari İşletme-Şirketler-Kıymetli Evrak)

      İcra ve İflas Hukuku

      Bankacılık Hukuku/Kanunu

      Medeni Hukuk

      Genel Kültür ve Genel Yetenek

      VII - Yazılı Giriş Sınavının Şekli, Tarihi ve Yeri

      A) Fon Denetçi Yardımcılığı ve Fon Uzman Yardımcılığı İçin:

      05-06 Mayıs 2018 tarihlerinde İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Kuzey Kampüs New Hall Binası 1. Katta yapılacaktır.

      Sınavın Alan Bilgisi Bölümü klasik sınav şeklinde Genel Kültür ve Genel Yetenek Bölümü ise test şeklinde yapılacaktır.

      B) Fon Avukatlığı İçin:

      05 Mayıs 2018 tarihinde İstanbul'da Boğaziçi Üniversitesi Kuzey Kampüs New Hall Binası 1. Katta yapılacaktır.

      Sınavın Alan Bilgisi Bölümü klasik sınav şeklinde Genel Kültür ve Genel Yetenek Bölümü ise test şeklinde yapılacaktır.

      VIII - Yazılı Giriş Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Duyurulması

      Yazılı giriş sınavında, her bir bölüm 100 (Yüz) puan üzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için her bölümden en az 60 (Altmış) puan alınması ve sınav ortalamasının en az 70 (Yetmiş) puan olması gerekir.

      Yazılı giriş sınavı bölümlerine aşağıdaki ağırlık puanları uygulanır:

      Alan Bilgisi : %70

      Genel Kültür ve Genel Yetenek : %30

      Yazılı giriş sınavı sonuçları liste halinde, www.tmsf.org.tr web adresinde ve Kurum’da uygun yerlere asılarak duyurulur.

      Sınavda kopya çekenler, çekmeye teşebbüs edenler veya kopya çektiği tespit edilenler hakkında tutanak düzenlenir ve sınav kağıtları geçersiz sayılır.

      Sınav sonuçlarına, duyurunun yapıldığı günü takip eden tarihten itibaren yedi gün içerisinde dilekçe ile itiraz edilebilir. İtirazlar en geç beş iş günü içinde karara bağlanarak sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.

      Yazılı giriş sınavını kazanamayanlar sözlü sınava alınmazlar.

      Yazılı giriş sınavında her bölümden en az 60 (Altmış) ve ortalama 70 (Yetmiş) veya üzerinde puan almış olmak atanmak için müktesep hak teşkil etmez.

      IX - Sözlü Giriş Sınavı ve Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi

      Yazılı sınavda her bölümden en az 60 (Altmış) ve ortalama en az 70 (Yetmiş) puan almak şartıyla en yüksek puana sahip olan adaydan başlanmak üzere, ilan edilen kadro sayısının en fazla dört katına kadar aday sözlü giriş sınavına çağrılır. Son sıradaki adayla eşit puan alan adaylar da sözlü giriş sınavına çağrılır.

      Sözlü giriş sınavına alınacakların listesi, sınav tarihi, yeri vb. bilgiler www.tmsf.org.tr web adresinde duyurulur. Adayların ev adreslerine ayrıca bildirimde bulunulmayacaktır.

      Sözlü giriş sınavı, sınav komisyonu tarafından, adayların, sınav konularına ilişkin bilgi düzeylerinin ölçülmesi ve hizmetin gerektirdiği niteliklere sahip olup olmadığı, davranışları, zeka ve kavrayış durumları, anlatım ve temsil yetenekleri gibi hususları ölçme ve değerlendirmeye yönelik olarak yapılır. Her adaya sınav komisyonu üyelerince 100 (Yüz) tam puan üzerinden not verilir ve bunların aritmetik ortalaması sözlü sınav notunu belirler.

      Sözlü giriş sınavında başarılı olabilmek için ortalama puanın en az 70 (Yetmiş) olması gerekir.

      Sözlü giriş sınavında 70 (Yetmiş) ve üzerinde puan almış olmak, atanmak için müktesep hak teşkil etmez.

      X - Genel Değerlendirme ve Başarı Notu

      Yazılı ve sözlü giriş sınav notlarının aritmetik ortalaması başarı notu olup, 70 (Yetmiş) ve üzeri puan almış olanlardan puan sırasına göre ilan edilen kadro sayısı kadar aday başarılı olmuş sayılır. Ayrıca ilan edilen kadro sayısının yarısı kadar yedek liste belirlenir.

      Sınav sonuçlarında puan eşitliği olması durumunda KPSS puanı yüksek olan aday başarılı olmuş sayılır. KPSS sınav notlarının eşitliği halinde de yazılı sınav notu yüksek olan başarılı olmuş sayılır.

      Sınav sonuçları, sınav komisyonu tarafından tutanakla tespit edilerek, sözlü sınavın bitimini takip eden 5 (Beş) iş günü içinde www.tmsf.org.tr web adresinde ve kurumda uygun yerlere asılarak duyurulur. Asil ve yedek listelerde yer alan adaylara sınav sonucu için ayrıca tebligat yapılmaz.

      Sınavı kazananlardan, sınav başvurusu ve/veya atama aşamasında gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler ve sahte belge vererek ya da belgelerde tahrifat, silinti ve kazıntı yapmak suretiyle Kurumu yanıltanlar hakkında, Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişilerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmayacağı gibi, bu şekilde atamaları yapılmış olsa dahi bu atamalar iptal edilir ve adaylar için hiçbir hak talebi söz konusu olmaz.

      İlan olunur.

      KPSS A
    • Jandarma ve sahil güvenlik komutanlığı 94 sözleşmeli memur

      T

      Jandarma sözleşmeliyi asil olarak kazanan var mı arkadaşlar ?

      TSK PERSONELİ
    • İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler yüksek lisans

      S

      Merhabalar İstanbul Üniversitesi siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler bölümü yüksek lisans mülakatına gireceğim. Süreç hakkında veya mülakat hakkında bilgisi olan var mıdır?

      YÜKSEK LİSANS
    • HALKBANK Gişe Elemanı Alım İlanı 2019

      O

      İlan tam metni ve ilana dair detaylar için;

      https://www.tercihiniyap.net/ilan/2019-halkbank-gise-elemani-alim-ilani-h8217.html

      DİĞER
    • ZİRAATBANKASI MÜLAKAT SONUÇLARI

      O

      mülakat sonuçlarının ne zaman açıklanacak bilgisi olan var mı

      İİBF
    • Arkadaşlar kariyer uzmanlık sınavlarında yaş şartı kaldırılması için birşeyler yapalım 10 yıldan fazla verilen emekler ziyan olmasın tam zamanı harekete geçelim!!

      I

      Cevap: 35 yaş sınırı hakkında ÖNEMLİ

      KPSS A
    • Kültür ve Turizm Kontrolör

      H

      Bu meslek hakkında bilgi sahibi olan var mı acaba. Bir de başvuranlar kaç puanla başvurdu

      KPSS A
    • Göç ve İl Göç Uzman Yardımcısı Alımı

      1

      Merhaba Herkesee,

      Yakın bir tarihte 50 Göç ve 150 İl Göç Uzman Yardımcısı alımı olacak. Simdiden hayırlı olsun:)

      KPSS A
    • BDDK Uzman Yardımcılığı VS Gelir Uzman Yardımcılığı

      M

      Arkadaşlar merhaba. Bildiğim kadarıyla BDDK Uzman Yardımcılığı, Bankacılık Uzman Yardımcılığından daha düşük seviyede bir uzmanlık. Peki Gelir Uzman Yardımcılığına kıyasla hangisi daha avantajlı bir uzmanlık? Tecrübeli abilerimiz, ablalarımız bilgi verebilir mi?

      KPSS A
    • İçiçleri Bakanlığı Dernekler Denetçisi Yardımcısı 2022

      H

      Arkadaşlar merhaba,50 kişilik alımda 4 katı mülakatta olacak,tahmininiz kaç puanla kapatır,yanlış bilmiyorsam 2021 ve 2022 p23 puanlarındaki sıralamalar hemen hemen yakın diye tahmin ediyorum ?

      KPSS A
    J
    • Profil
    • Takip Edilenler 16
    • Takipçiler 8
    • Konu 47
    • İleti 1923
    • En İyi 704
    • Gruplar 2

    James Buchanan

    @James Buchanan

    974
    İtibar
    13548
    Profil Görüntülemeleri
    1923
    İleti
    8
    Takipçiler
    16
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:

    James Buchanan Takip etme Takip Et
    KVKK Rekabet Kurumu

    James Buchanan tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: Gelir Uzman Yardımcılığı (GUY) Mülakat Süreci 2017

      üst kurul da 6000 tl maaş alıyorsunuz. eşim de memur olsun diyorsunuz. ve diyorsunuz ki memurluk her şey demek değil. değerli kardeşim sabah 9 akşam 9 haftada 6 gün asgari ücretle çalıştın mı sen hiç. üstelik maddi sıkıntılarla boğuştun mu. kamuda bir çok mülakattan elendim. üzgünüm bana torpil yapacak üst kurullu ne eşim vardı ne de akrabalarım. lütfen dalga geçer gibi yorum yazmayın. @üstkurullu06

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: 2018 Devlet Gelir Uzman Yardımcılığı Alım İlanı (300 Kişi)

      @atkinsons bunu, bunu, bunu alın burdan.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: 2017 Gelir Uzman Yardımcılığı Sınavı (2000 Kişi)

      benim gibi sonuçları merak ettiği için kpss ye çalışamayan var mı? 😞

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • 16 Nisan 2017 Anayasa Değişikliği Referandumu ile Hemen Yürürlüğe Giren Maddeler

      REFERANDUM İLE YÜRÜRLÜĞE GİREN 2017 YILI ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİ

       16 Nisan 2017 tarihinde yapılan referandum sonrasında 6771 sayılı Yasa ile kabul edilen değişiklikleri “yürürlükleri yönünden” aşağıda belirtilen üç kategori altında incelemek gerekir.
      

      REFERANDUM İLE BİRLİKTE YÜRÜRLÜĞE GİREN HÜKÜMLER
      BİRLİKTE YAPILACAK İLK TBMM ve CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMLERİNE İLİŞKİN TAKVİMİN BAŞLADIĞI TARİHTE YÜRÜRLÜĞE GİRECEK HÜKÜMLER
      BİRLİKTE YAPILAN TBMM ve CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ SONUCUNDA CUMHURBAŞKANININ GÖREVE BAŞLADIĞI TARİHTE YÜRÜRLÜĞE GİRECEK HÜKÜMLER.

       Referandumla birlikte yürürlüğe girmediği için yukarıda bahsettiğimiz ikinci ve üçüncü kategoriye giren hükümler burada işlenmemiştir. Böylece adayların henüz yürürlüğe girmeyen hükümlerle meşgul olmamaları amaçlanmıştır. Daha önemlisi birlikte yapılan seçimlerle yürürlüğe girecek hükümlerin işlenmesi durumunda, henüz yürürlükte olan hükümlerle ilgili yanlış çağrışımlara neden olma olasılığı da ortadan kaldırılmak istenmiştir.
      

      2017 YILI ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİ REFERANDUMLA YÜRÜRLÜĞE GİREN HÜKÜMLER
      1.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Anayasanın 9. maddesi, “Yargı yetkisinin bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kullanılacağı” şeklinde değiştirilmiştir. Değişiklikle maddeye “ve tarafsız” ifadesi eklenmiştir.
      ÖNCEKİ MADDE:
      IX. Yargı yetkisi
      MADDE 9- Yargı yetkisi, Türk Milleti adına bağımsız mahkemelerce kullanılır.
      DEĞİŞİK MADDE:
      IX. Yargı yetkisi
      MADDE 9- Yargı yetkisi, Türk Milleti adına bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kullanılır.
      2.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Anayasanın 76. maddesinde “On sekiz yaşını dolduran her Türk milletvekili seçilebilir” hükmü kabul edilmiştir. Değişiklikle, yirmi beş olan milletvekili seçilme yaşı on sekiz olarak belirlenmiştir.
      Yine aynı maddede yapılan değişiklikle, milletvekili seçilmeyi engelleyen “yükümlü olduğu askerlik hizmetini yapmamış olanlar” ifadesi, “askerlikle ilişiği olanlar” şeklinde değiştirilmiştir. Böylece, milletvekili seçilebilmek için artık askerlik hizmetini yapmış olma koşulu aranmayacak, askerlikle ilişiği olmayanalar milletvekili seçilebilecektir. Değişiklikle milletvekili seçilmede, Devlet memurluğunda öngörülen “ilişiği bulunmamak” ölçütü benimsenmiştir. Başka bir deyişle, askerlikle ilişiği bulunmamak kaydıyla askerlik hizmetini henüz yapmamış kişiler de milletvekili seçilebilecektir. Maddenin diğer hükümleri değiştirilmemiştir.
      DEĞİŞİK MADDE:
      B. Milletvekili seçilme yeterliliği
      MADDE 76- On sekiz yaşını dolduran her Türk milletvekili seçilebilir.
      En az ilkokul mezunu olmayanlar, kısıtlılar, askerlikle ilişiği olanlar, kamu hizmetinden yasaklılar, taksirli suçlar hariç toplam bir yıl veya daha fazla hapis ile ağır hapis cezasına hüküm giymiş olanlar; zimmet, ihtilâs, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı suçlarla, kaçakçılık, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma, terör eylemlerine katılma ve bu gibi eylemleri tahrik ve teşvik suçlarından biriyle hüküm giymiş olanlar, affa uğramış olsalar bile milletvekili seçilemezler.
      Hâkimler ve savcılar, yüksek yargı organları mensupları, yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanları, Yükseköğretim Kurulu üyeleri, kamu kurum ve kuruluşlarının memur statüsündeki görevlileri ile yaptıkları hizmet bakımından işçi niteliği taşımayan diğer kamu görevlileri ve Silahlı Kuvvetler mensupları, görevlerinden çekilmedikçe, aday olamazlar ve milletvekili seçilemezler.
      3.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Cumhurbaşkanının nitelikleri ve tarafsızlığına ilişkin 101. maddesinin son fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
      101. maddenin son fıkrası, “Cumhurbaşkanı seçilenin, varsa partisi ile ilişiği kesilir ve Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeliği sona erer” şeklindeydi.
      Değişiklikle, önceki düzenlemede, Cumhurbaşkanının tarafsızlığını sağlamaya yönelik hükümlerden birisi kaldırılmış, partili Cumhurbaşkanlığının önü açılmıştır.
      4.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile mahalli idarelere ilişkin Anayasanın 127. maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.
      ÖNCEKİ MADDE:
      Mahallî idarelerin seçimleri, 67. maddedeki esaslara göre beş yılda bir yapılır. Ancak, milletvekili genel veya ara seçiminden önceki veya sonraki bir yıl içinde yapılması gereken mahallî idareler organlarına veya bu organların üyelerine ilişkin genel veya ara seçimler milletvekili genel veya ara seçimleriyle birlikte yapılır. Kanun, büyük yerleşim merkezleri için özel yönetim biçimleri getirebilir.
      DEĞİŞİK MADDE:
      Mahallî idarelerin seçimleri, 67. maddedeki esaslara göre beş yılda bir yapılır. Kanun, büyük yerleşim merkezleri için özel yönetim biçimleri getirebilir.
      Değişiklikle, milletvekili seçimleri ile mahalli idareler seçimlerinin maddede öngörülen koşullar altında birlikte yapılması kuralı kaldırılmıştır.
      5.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile mahkemelerin kuruluşuna ilişkin Anayasanın 142. maddesine bir fıkra eklenmiştir. Maddenin değişiklikten sonraki hükmü şu şekildedir:
      DEĞİŞİK MADDE:
      E. Mahkemelerin kuruluşu
      MADDE 142- Mahkemelerin kuruluşu, görev ve yetkileri, işleyişi ve yargılama usulleri kanunla düzenlenir.
      Disiplin mahkemeleri dışında askeri mahkemeler kurulamaz. Ancak savaş halinde, asker kişilerin görevleriyle ilgili olarak işledikleri suçlara ait davalara bakmakla görevli askeri mahkemeler kurulabilir.
      Değişiklikle, hem hukuk hem de ceza yargılaması alanında ayrı bir yargı kolu olarak askeri yargı düzenine son verilmiştir. Sadece disiplin mahkemelerinin görev yapacağı hükme bağlanmış, özel bir durum olarak, askeri ceza yargılamasına ilişkin sadece savaş durumunda ve asker kişileri görevleriyle ilgili suçlarda yargılamakla görevli askeri mahkemelerin kurulacağı öngörülmüştür.
      6.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile askeri yargıya ilişkin Anayasanın 145. maddesi bütünüyle yürürlükten kaldırılmıştır. Yukarıda sözü edildiği üzere, artık ayrı bir yargı kolu olarak askeri yargılama düzeni söz konusu olmayacağından 142. madde de diğer hükümlerle uyumlu olarak yürürlükten kaldırılmıştır.
      KALDIRILAN MADDE:
      H. Askerî yargı
      MADDE 145 – Askerî yargı, askerî mahkemeler ve disiplin mahkemeleri tarafından yürütülür. Bu mahkemeler; asker kişiler tarafından işlenen askerî suçlar ile bunların asker kişiler aleyhine veya askerlik hizmet ve görevleriyle ilgili olarak işledikleri suçlara ait davalara bakmakla görevlidir. Devletin güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlara ait davalar her halde adliye mahkemelerinde görülür.
      Savaş hali haricinde, asker olmayan kişiler askerî mahkemelerde yargılanamaz.
      Askerî mahkemelerin savaş halinde hangi suçlar ve hangi kişiler bakımından yetkili oldukları; kuruluşları ve gerektiğinde bu mahkemelerde adlî yargı hâkim ve savcılarının görevlendirilmeleri kanunla düzenlenir.
      Askerî yargı organlarının kuruluşu, işleyişi, askerî hâkimlerin özlük işleri, askerî savcılık görevlerini yapan askerî hâkimlerin görevli bulundukları komutanlıkla ilişkileri, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kanunla düzenlenir.

      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Anayasa Mahkemesinin kuruluşuna ilişkin Anayasanın 146. maddesinde değişiklikler yapılmıştır.
      DEĞİŞİK MADDE:
      II. Yüksek mahkemeler
      A. Anayasa Mahkemesi
      1. Kuruluşu
      MADDE 146- Anayasa Mahkemesi on beş üyeden kurulur.
      Türkiye Büyük Millet Meclisi; iki üyeyi Sayıştay Genel Kurulunun kendi başkan ve üyeleri arasından, her boş yer için gösterecekleri üçer aday içinden, bir üyeyi ise baro başkanlarının serbest avukatlar arasından gösterecekleri üç aday içinden yapacağı gizli oylamayla seçer. Türkiye Büyük Millet Meclisinde yapılacak bu seçimde, her boş üyelik için ilk oylamada üye tam sayısının üçte iki ve ikinci oylamada üye tam sayısının salt çoğunluğu aranır. İkinci oylamada salt çoğunluk sağlanamazsa, bu oylamada en çok oy alan iki aday için üçüncü oylama yapılır; üçüncü oylamada en fazla oy alan aday üye seçilmiş olur.
      Cumhurbaşkanı; üç üyeyi Yargıtay, iki üyeyi Danıştay genel kurullarınca kendi başkan ve üyeleri arasından her boş yer için gösterecekleri üçer aday içinden; en az ikisi hukukçu olmak üzere üç üyeyi Yükseköğretim Kurulunun kendi üyesi olmayan yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında görev yapan öğretim üyeleri arasından göstereceği üçer aday içinden; dört üyeyi üst kademe yöneticileri, serbest avukatlar, birinci sınıf hâkim ve savcılar ile en az beş yıl raportörlük yapmış Anayasa Mahkemesi raportörleri arasından seçer.
      Yargıtay, Danıştay ve Sayıştay genel kurulları ile Yükseköğretim Kurulundan Anayasa Mahkemesi üyeliğine aday göstermek için yapılacak seçimlerde, her boş üyelik için, en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır. Baro başkanlarının serbest avukatlar arasından gösterecekleri üç aday için yapılacak seçimde en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır.
      Anayasa Mahkemesine üye seçilebilmek için, kırk beş yaşın doldurulmuş olması kaydıyla; yükseköğretim kurumları öğretim üyelerinin profesör veya doçent unvanını kazanmış, avukatların en az yirmi yıl fiilen avukatlık yapmış, üst kademe yöneticilerinin yükseköğrenim görmüş ve en az yirmi yıl kamu hizmetinde fiilen çalışmış, birinci sınıf hâkim ve savcıların adaylık dahil en az yirmi yıl çalışmış olması şarttır.
      Anayasa Mahkemesi üyeleri arasından gizli oyla ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile dört yıl için bir Başkan ve iki başkanvekili seçilir. Süresi bitenler yeniden seçilebilirler.
      Anayasa Mahkemesi üyeleri aslî görevleri dışında resmî veya özel hiçbir görev alamazlar.
      Değişiklikle, Anayasa Mahkemesinin üye sayısı on yediden on beşe düşürülmüştür. İki üye eksilmesinin nedeni, yüksek mahkemeleri kaldırıldığı için Askeri Yargıtay ile Askeri Yüksek İdare Mahkemesinden seçilen birer üyenin kontenjanının boşalmış olmasıdır.

      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Anayasa Mahkemesinin görev ve yetkilerini düzenleyen Anayasanın 148/6. maddesinde değişiklik yapılmıştır.
      Değişiklikle, Anayasa Mahkemesinin Yüce Divan sıfatıyla yargıladığı kişiler arasından mahkemeleri kaldırıldığı için “Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare Mahkemesi Başkan ve üyeleri ile Jandarma Genel Komutanı” çıkarılmıştır.
      9.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Anayasa Mahkemesinin çalışma ve yargılama usulüne ilişkin Anayasanın 149. maddesinde değişiklik yapılmıştır.
      Değişiklikle, Anayasa Mahkemesi Genel Kurulunun “on üye ile toplanacağı” hüküm altına alınmıştır. Değişiklikten önce Genel Kurulun en az on iki üye ile toplanabileceği düzenleniyordu.
      10.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Askeri Yargıtay ile Askeri Yüksek İdare Mahkemesini düzenleyen Anayasanın 156 ve 157. maddeleri tamamen yürürlükten kaldırılmıştır.
      Değişiklikle, Anayasada belirtilen yüksek mahkemelerin sayısı dörde düşmüştür. Böylece Askeri Yargıtay’ın görevleri Yargıtay’a, Askeri Yüksek İdare Mahkemesinin görevleri Danıştay’a devredilmiştir.
      11.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Uyuşmazlık Mahkemesine ilişkin Anayasanın 158. maddesinde değişiklik yapılmıştır.
      Değişiklikle, “adli, idari ve askeri yargı mercileri arasında görev ve hüküm uyuşmazlıklarını çözmekle” görevli olan Yüksek Mahkemenin görevi, askeri mahkemeler kaldırıldığı için “adli ve idari yargı mercileri arasındaki görev ve hüküm uyuşmazlıklarını çözmek” şeklinde değiştirilerek diğer hükümlerle uyum sağlanmıştır.
      12.
      2017 yılı 6771 sayılı Yasa ile Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunu düzenleyen Anayasanın 159. maddesinde değişiklik yapılmıştır.
      DEĞİŞİK MADDE:
      III. Hâkimler ve Savcılar Kurulu
      Hâkimler ve Savcılar Kurulu, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kurulur ve görev yapar.
      Hâkimler ve Savcılar Kurulu on üç üyeden oluşur; iki daire halinde çalışır.
      Kurulun Başkanı Adalet Bakanıdır. Adalet Bakanlığı Müsteşarı Kurulun tabiî üyesidir. Kurulun, üç üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş adlî yargı hâkim ve savcıları arasından, bir üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş idarî yargı hâkim ve savcıları arasından Cumhurbaşkanınca; üç üyesi Yargıtay üyeleri, bir üyesi Danıştay üyeleri, üç üyesi nitelikleri kanunda belirtilen yükseköğretim kurumlarının hukuk dallarında görev yapan öğretim üyeleri ile avukatlar arasından Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından seçilir. Öğretim üyeleri ile avukatlar arasından seçilen üyelerden, en az birinin öğretim üyesi ve en az birinin de avukat olması zorunludur. Kurulun Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından seçilecek üyeliklerine ilişkin başvurular, Meclis Başkanlığına yapılır. Başkanlık, başvuruları Anayasa ve Adalet Komisyonları Üyelerinden Kurulu Karma Komisyona gönderir. Komisyon her bir üyelik için üç adayı, üye tamsayısının üçte iki çoğunluğuyla belirler. Birinci oylamada aday belirleme işleminin sonuçlandırılamaması halinde ikinci oylamada üye tamsayısının beşte üç çoğunluğu aranır. Bu oylamada da aday belirlenemediği takdirde, her bir üyelik için en çok oyu alan iki aday arasında ad çekme usulü ile aday belirleme işlemi tamamlanır. Türkiye Büyük Millet Meclisi, Komisyon tarafından belirlenen adaylar arasından, her bir üye için ayrı ayrı gizli oyla seçim yapar. Birinci oylamada üye tamsayısının üçte iki çoğunluğu; bu oylamada seçimin sonuçlandırılamaması halinde, ikinci oylamada üye tamsayısının beşte üç çoğunluğu aranır. İkinci oylamada da üye seçilemediği takdirde en çok oyu alan iki aday arasında ad çekme usulü ile üye seçimi tamamlanır.
      Üyeler dört yıl için seçilir. Süresi biten üyeler bir kez daha seçilebilir.
      Kurul üyeliği seçimi, üyelerin görev süresinin dolmasından önceki otuz gün içinde yapılır. Seçilen üyelerin görev süreleri dolmadan Kurul üyeliğinin boşalması durumunda, boşalmayı takip eden otuz gün içinde, yeni üyelerin seçimi yapılır.
      Kurulun, Adalet Bakanı ile Adalet Bakanlığı Müsteşarı dışındaki üyeleri, görevlerinin devamı süresince; kanunda belirlenenler dışında başka bir görev alamazlar veya Kurul tarafından başka bir göreve atanamaz ve seçilemezler.
      Kurulun yönetimi ve temsili Kurul Başkanına aittir. Kurul Başkanı dairelerin çalışmalarına katılamaz. Kurul, kendi üyeleri arasından daire başkanlarını ve daire başkanlarından birini de başkanvekili olarak seçer. Başkan, yetkilerinden bir kısmını başkanvekiline devredebilir.
      Kurul, adlî ve idarî yargı hâkim ve savcılarını mesleğe kabul etme, atama ve nakletme, geçici yetki verme, yükselme ve birinci sınıfa ayırma, kadro dağıtma, meslekte kalmaları uygun görülmeyenler hakkında karar verme, disiplin cezası verme, görevden uzaklaştırma işlemlerini yapar; Adalet Bakanlığının, bir mahkemenin kaldırılması veya yargı çevresinin değiştirilmesi konusundaki tekliflerini karara bağlar; ayrıca, Anayasa ve kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirir.
      Hâkim ve savcıların görevlerini; kanun ve diğer mevzuata (hâkimler için idarî nitelikteki genelgelere) uygun olarak yapıp yapmadıklarını denetleme; görevlerinden dolayı veya görevleri sırasında suç işleyip işlemediklerini, hal ve eylemlerinin sıfat ve görevleri icaplarına uyup uymadığını araştırma ve gerektiğinde haklarında inceleme ve soruşturma işlemleri, ilgili dairenin teklifi ve Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Başkanının oluru ile Kurul müfettişlerine yaptırılır. Soruşturma ve inceleme işlemleri, hakkında soruşturma ve inceleme yapılacak olandan daha kıdemli hâkim veya savcı eliyle de yaptırılabilir.
      Kurulun meslekten çıkarma cezasına ilişkin olanlar dışındaki kararlarına karşı yargı mercilerine başvurulamaz.
      Kurula bağlı Genel Sekreterlik kurulur. Genel Sekreter, birinci sınıf hâkim ve savcılardan Kurulun teklif ettiği üç aday arasından Kurul Başkanı tarafından atanır. Kurul müfettişleri ile Kurulda geçici veya sürekli olarak çalıştırılacak hâkim ve savcıları, muvafakatlerini alarak atama yetkisi Kurula aittir.
      Adalet Bakanlığının merkez, bağlı ve ilgili kuruluşlarında geçici veya sürekli olarak çalıştırılacak hâkim ve savcılar ile adalet müfettişlerini ve hâkim ve savcı mesleğinden olan iç denetçileri, muvafakatlerini alarak atama yetkisi Adalet Bakanına aittir.
      Kurul üyelerinin seçimi, dairelerin oluşumu ve işbölümü, Kurulun ve dairelerin görevleri, toplantı ve karar yeter sayıları, çalışma usul ve esasları, dairelerin karar ve işlemlerine karşı yapılacak itirazlar ve bunların incelenmesi usulü ile Genel Sekreterliğin kuruluş ve görevleri kanunla düzenlenir.
      Değişiklikle:
      Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun ismi, “Hâkimler ve Savcılar Kurulu” olarak değiştirilmiştir.
      Kurul’un üye sayısı “on üç” üyeye düşürülmüş, yedek üyelik kaldırılmıştır. Değişiklikten önce Kurul’un yirmi iki asıl ve on iki yedek üyeden kurulacağı düzenleniyordu.
      Kurul’un daire sayısı iki daireye düşürülmüştür. Değişiklikten önce Kurul üç daireden oluşuyordu.
      Kurulun dört üyesi Cumhurbaşkanı tarafından seçilecektir (Üç üye birinci sınıf adli yargı hâkim ve savcıları arasından, bir üye birinci sınıf idari yargı hâkim ve savcıları arasından olmak üzere).
      Kurul’un kalan yedi üyesi ise TBMM tarafından seçilecektir (Üç üyesi Yargıtay üyeleri, bir üyesi Danıştay üyeleri, üç üyesi nitelikleri kanunda belirtilen yükseköğretim kurumlarının hukuk dallarında görev yapan öğretim üyeleri ile avukatlar arasından olmak üzere). Böylece TBMM’ye Hâkimler ve Savcılar Kuruluna üye seçme yetkisi tanınmıştır.
      DEĞİŞİKLİKLE KURUL’A; YARGITAY, DANIŞTAY, TÜRKİYE ADALET AKADEMİSİ İLE ADLİ VE İDARİ YARGI HÂKİM VE SAVCILARININ ÜYE SEÇME YETKİSİ KALDIRILMIŞTIR.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: 2018 Gelir Uzman Yardımcılığı ilanı

      açıkça yönlendirme var. istanbul yüksek kapatacak diyenlere inanmayın. manipülasyon yapılıyor. kesinlikle dikkate almayın.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: 10 KASIM :( Bazı Borçlar Vardır ÖDEYEMEZSİN....

      "Türküm, doğruyum, çalışkanım,
      İlkem: küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir.
      Ülküm: yükselmek, ileri gitmektir.
      Ey Büyük Atatürk!
      Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.
      Varlığım Türk varlığına armağan olsun.
      Ne mutlu Türküm diyene!"

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: KPSS Alan Sınav Soruları Paylaşım Platformu 2017

      50 dk rezaleti, 40 soru rezaleti, dağıt-topla rezaleti, sınav geçerlilik süresi 1 yıl bilmem ne rezaleti, sınavın belirli illerde yapılması, sınav ücretleri, kalitesiz sorular...

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: 2018 Gelir Uzman Yardımcılığı ilanı

      dguy düşük kapattı tercihlerinizi değiştirin istanbulu bırakın ankara izmir yazın diyen troll lere inanmayın. guy da il kontenjanı var. Aklı sıra istanbuldan adam eksiltip kendileri girecek. sizde ankara izmir yazarak zor duruma düşeceksiniz. inanmayın.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: 2018 Devlet Gelir Uzman Yardımcılığı Alım İlanı (300 Kişi)

      allah için açıklansın şu sınav.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Kültür-Sanat / Bugün hangi kitaptan kaç sayfa okudunuz? Okuduğunuz kitaptan bir bölüm/anekdot paylaşır mısınız?

      "Sana gelen çiçekler beni çok üzdü. Üzüntüden ne çiçeği olduklarını okuyamadım bile. Üstelik şimdi onlar senin odanda duruyor. Eğer ben dolap olsaydım, güpegündüz kendimi iterek odadan çıkardım. En azından çiçekler solana kadar koridorda dururdum. "

      Franz Kafka

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan

    James Buchanan tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      @lilith devleti engelleyebilecek güç yok. mahkeme kararları bile uygulanmıyor, yaptırımı yok.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      idare ilana çıkıp, unvan degistircem bunu iptal edeyim sonra bakarız diyebilir mi? keyfiyet var mı böyle?

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      an itibariyle guy ve dguy'da muallaktadır.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      @cyberthought, içinde söyledi: Vmy 500 kişi 2018

      Bu ülkedeki en büyük keriz topluluğu biziz arkadaşlar. Bir kez daha tescillenmiş oldu. Hiç şaşırmadım.

      @paretowilfredo

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      @paretowilfredo vmy'ye başvurduk diye bizi falakaya yatırmadıklarına şükredelim.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      giriş hakkı 3tü, 1i gitti bizim boş yere.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      şu durumda bile kalkıp maliye bakanlığını savunacak kişiler var.

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      bugün gib duyuru yapsa guy iptal diye yine ses çıkmaz. yalan mı?

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      bu kadar kolay mı peki iptal etmek.. bu özel sektör ilanı mıdır? @paretowilfredo @Antimülakat Gaziantep belediye müfettişliğine benzemez demiştiniz. maliye kurumsaldır. vs..

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan
    • RE: Vmy 500 kişi 2018

      yorumsuz

      KPSS A içinde yayımlandı
      J
      James Buchanan