Dostlar mesleğin arka plana atılan yönlerinden de bahsedelim, her işten farklı olarak GTB personeli olmanın bir takım zorlu ve zorlayıcı şartları da mevcuttur. Bunlardan bahsedelim:
1- Kapılarda çalışma meselesi: Gümrük kapıları her zaman açıktır. Personel burada nöbet usulü çalışır. 12-24, 24-48 ve hatta 12-12 olduğu zamanlar dahi olur. Yazları, Kapıkulede çalışanlar 12-12 çalışmak zorunda kalabilir. Ne tür sıkıntı ararsanız kapıda mevcuttur. Kavgadan, küfre, yoğunluktan, bitkinliğe, umursamazlıktan milletin nazına niyazına katlanmak gerekir. Hayatın bütün yüzünü görme imkanı sunar kapılar insana. Net bir ifadeyle: Özel sektörün aratmayacak kadar sıkıntılıdır. Hatta yerine göre ciddi anlamda da riskli.
2- Rotasyon Meselesi: GTB'de 5 bölge vardır. Mazeret nedeniyle çakılı olmayanlar her yerde çalışmak zorundadır. Doğu, Batı, Karadeniz, İç Anadolu her birinin bir ilinde çalışmanız sağlanacaktır.
3- Geçici Görev: Kapılarda yaşanan yoğunluktan dolayı erkek personeller 3 aylık geçici göreve gönderilir. Bir kış günü Perşembeden elinize ulaşan tebligatta Pazartesi gübü Gürbulakta başlamak üzere 3 aylık geçici görev emriniz size ulaşır.
4- Gümrük Risktir : Diğer kamu personeli gibi GTB'de işlemi yaptık bitti meselesi kesinlikle yoktur, yıllar sonra elinize yaptığınız işlemden dolayı sarı zarf ulaştırılır.
Daha yazmak istediklerimin tamamını bu platformda yazmayayım. Özelden de sormayın. Benim GTB ile ilgili bilgilerin eşten dosttan öğrendiklerimle sınırlı bu kadarını bilin şimdilik yeter.