Strateji ve Bütçe Başkanlığı
-
Bugünkü CBK ile kurulan; bütçeyi, ovpyi ve ovmpyi yapacak başkanlık. Uzman, Uzman yardımcısı(9. derece 40 kadro) gibi kadrolar da tahsis edilmiş.
Başkanlığın görev ve yetkileri
Başkanlığın görev ve yetkileri şunlardır:
a) Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen temel hedef, ilke ve amaçlar çerçevesinde kalkınma planı, Cumhurbaşkanlığı Programı, orta vadeli program, orta vadeli mali plan, Cumhurbaşkanlığı yıllık programı ile sektörel plan ve programları, ilgili kamu idareleri ile Cumhurbaşkanlığı bünyesinde bulunan Politika Kurullarının görüşlerini de almak suretiyle Hazine ve Maliye Bakanlığı ile müştereken hazırlamak ve makro dengelerini oluşturmak.
b) Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen temel hedef, ilke ve amaçlar çerçevesinde kalkınma planı, orta vadeli program, orta vadeli mali plan, Cumhurbaşkanı yıllık programı ile sektörel plan ve programların uygulanmasını izlemek, değerlendirmek, gerektiğinde (a) bendinde belirtilen usule uygun olarak değişiklik yapmak veya teklif etmek.
e) Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen temel hedef, ilke ve amaçlar çerçevesinde stratejik planların hazırlanması, uygulanması ve izlenmesine ilişkin genel ilke, esas ve usulleri tespit etmek; kamu idarelerinin stratejik planlarının kalkınma planı, Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen politikalar ve orta vadeli programda belirlenen hedef ve amaçlara uygun olarak hazırlanmasını sağlamak, uygulamasını izlemek ve sonuçlarını değerlendirmek.
ç) Temel makro plan ve programların hazırlanmasında esas alınacak kısa, orta ve uzun vadeli makroekonomik tahminleri Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı bünyesindeki Politika Kurullarının görüşünü de alarak yapmak.
d) Ekonomik modeller, dünya ekonomisi, ülke ekonomileri, ulusal ve uluslararası makroekonomik stratejiler konularında araştırmalar yapmak.
e) İktisadi ve sosyal alanda konjonktürel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve raporlamak.
f) Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte harcama ve bütçe politikalarının geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
g) Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçe hazırlık çalışmaları sırasında uyacakları teknik ilke, esas ve usulleri tespit etmek ve bütçe hazırlık çalışmalarını koordine içinde yürütmek.
ğ) Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte, kamu idareleri tarafından hazırlanıp Başkanlığa gönderilen bütçe tekliflerini inceleyerek bunların kalkınma planı, Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen hedef ve amaçlar, orta vadeli program, orta vadeli mali plan, stratejik planlar, performans programları ile bütçe hazırlıklarına esas teknik ilke, esas ve usullere uygunluğunu sağlamak.
h) Hazine ve Maliye Bakanlığının oluşturduğu gelir tahminlerini esas alarak hazırladığı gelir bütçesi teklifi taslağı ile kamu idarelerinin bütçe tekliflerini konsolide ederek merkezi yönetim bütçe kanun teklif taslağını oluşturmak.
ı) Ödenek, gelir ve nakit verilerini derleyerek bunları harcama politikaları açısından değerlendirmek ve uygulamayı yönlendirmek.
i) Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte, merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin her mali yılın başında o yıl için oluşturulan hazine nakit akımı programına göre ayrıntılı harcama programlarını yapmak, gerekli görülen hallerde bu programları Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte değiştirmek ve ilgili kuruluşlar nezdinde uygulamaları izlemek.
j) Mali yıl içinde ortaya çıkan ihtiyaçlar üzerine kamu idareleri tarafından talep edilecek yedek ödenek taleplerini Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte inceleyerek bunlardan Cumhurbaşkanınca uygun bulunanları karşılamak.
k) Bütçenin kalkınma planı, orta vadeli program, orta vadeli mali plan ve Cumhurbaşkanlığı yıllık programında belirlenen hedefler doğrultusunda Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte maliye politikalarıyla uyumlu bir şekilde uygulanmasını sağlamak, uygulamaya ait bütçe işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
l) Kamu harcamalarında tasarruf sağlanması, tutarlı, dengeli vc etkili bir bütçe politikasının yürütülmesi ve kamu istihdamı ve giderlerle ilgili uygulamaya ilişkin politikaların oluşturulması amacıyla çalışmalar yapmak; kamu harcama politikalarım etkileyebilecek her türlü düzenlemeyi inceleyerek, yapılacak düzenlemeleri Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte koordine etmek.
m) Kalkınma planı, Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen hedef ve amaçlar, orta vadeli program, orta vadeli mali plan ve yıllık program kapsamında belirlenen öncelikler çerçevesinde Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte yıllık kamu yatırım programını hazırlamak.
n) Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte, kamu yatırım projelerinin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemek, bu projelerin etkili, etkin, ekonomik ve verimli olmasını ve zamanında tamamlanmasını sağlamak üzere gerekli tedbirleri alarak uygulamayı yönlendirmek, uygulamayı izlemek, yıl içinde gerekli değişiklik işlemlerini yapmak.
o) Kamu yatırımlarına ilişkin analiz ve araştırmalar yapmak, kamu kuruluşlarının yürüteceği projelerin geliştirilmesine destek vermek, projeleri analiz etmek.
ö) Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte, kamu yatırımlarının gerçekleştirilmesinde uygun finansman modelleri geliştirmek, kamu-özel işbirliği projelerini analiz etmek.
p) Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen temel hedef, ilke ve amaçlar çerçevesinde Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşlerini de alarak performans programlarının ve faaliyet raporlarının hazırlanması, uygulanması ve izlenmesine ilişkin genel ilke, esas ve usulleri tespit etmek; uygulamayı yönlendirmek, izlemek ve değerlendirmek.
r) Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşlerini de alarak merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerine ait olan merkezi yönetim bütçesi dışındaki diğer her türlü bütçe, fon, döner sermaye, özel hesap ve proje hesabı için genel ilke ve stratejileri tespit etmek, gerekli görülenler için bütçelerinin onaylanması zorunluluğu getirmek, uygulamalarına yön vermek ve izlemek, harcamaların etkili, etkin, ekonomik ve verimli olmasını sağlamak üzere gerekli tedbirleri almak.
s) Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan kesin hesap kanun teklif taslağını inceleyerek nihai teklif taslağı haline getirmek.
ş) Cumhurbaşkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
-
Ofisleri durumu henüz belli değil galiba. Ofislere herhangi bir kurum bağlamayacaklar gibi duruyor sadece danışma meclisi gibi olacak
-
@rorschach159 uzun vade de etkinsiz kalıp kapanabilir.
-
İhdas edilen kadrolarda 9. Derece strateji ve bütçe uzman yardımcılığına 40 kişi yazılmış. Yakında ilan gelebilir belki bu kadro için.
-
@kilici başlığı biraz da ondan açtım, yönetmelik de çıkarsa yakında güzel olur.
-
@genclerbirlikli İletinin başında yazıyormuş zaten 40 kişi pardon
-
2018 kpss açıklandıktan sonra gelir inşallah eskilerin devlet bütçe uzman yardımcılığı kadrosu. Kpss işlerine başladığımda hayalini kurduğum yegane mesleklerden biriydi
-
P19 ile alabilir belki burasi
-
Daha bu kurumdan önce Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) alım yapacak. Bilirsiniz, böyle yeni kurumlar kurulunca önce binası, sonra web sitesi kurulur ve yönetmelikler çıkartılır. Sonra kamuda 3 yılı dolduran a grubu personeller arasından mülakatla naklen uzman alınır ve kurum kendini düzene oturtunca alttan yetişmesi için kanunda belirtilen kadrolar kapsamında KPSS ile uzman yardımcısı alımına çıkar. 2018 KPSS sonrasına yetişir mi bilemiyorum ama KVKK, 2018 KPSS sonrasında kesinlikle alım yapacaktır. Çünkü uzmanlık yönetmeliğini şubatta yayınlayıp naklen uzman alımı ilanını nisanda verdi. 2019 ilkbaharına kadar alım yapacaktır. Ancak Strateji ve Bütçe uzman yardımcılığı için ne kadar beklenir bilemiyorum...
-
Seçim öncesi Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Kalkınma Bakanlığının, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı adı altında birleştirileceği bizzat C.başkanı tarafından kamuoyuna açıklanmıştı. Ancak seçim sonrası Kalkınma Bakanlığına bağlı Kalkınma Ajansları ile bazı bölgesel kuruluşlar Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlandı. Planlama uzmanlarının ise yeni sistemdeki bir başkanlığa bağlanacağı söyleniyordu. Nitekim bugün çıkan kararnamedeki tanımlara baktığımızda çok büyük oranda Kalkınma Bakanlığındaki Genel Müdürlüklerin iş tanımıyla benzediğini görüyoruz. Kalkınma Bakanlığının resmi sitesindeki iş tanımlarından da bunu teyit edebilirsiniz. Seçim öncesi planlama uzmanlarının başkanlığa bağlanacağı söylentisi bugün itibariyle resmileşti diye yorumluyorum ben. Sadece artık planlama uzmanlığı değil, isim değişikliği ile strateji ve bütçe uzmanlığı olacak. Tabiki maliyeden geçecek uzmanların da bu ünvanda olacağını söyleyebiliriz. Bu kapsamda, strateji ve bütçe uzman yardımcılığı için en azından kısa vadede alım olacağını düşünmüyorum.
-
Strateji ve bütçe başkanlığına naci ağbal atanmış
bu kurumun ilanı epey bir süre gelmez benden söylemesi
-
Kurumu hazine ile karsilastiracak olursak şu anda hazine ve maliye Bakanlığının üstü diyebilir miyiz ?
Her ne kadar beraber çalışma yazılmış olsa da politikalar buralarda belirlenecek bakanliklarda uygulanacak diye sözler soyleniyordu.
-
@rootofallevil Kara haber tez duyulurmuş
-
@rootofallevil, içinde söyledi: Strateji ve Bütçe Başkanlığı
Strateji ve bütçe başkanlığına naci ağbal atanmış
bu kurumun ilanı epey bir süre gelmez benden söylemesi
-
kalkınma bakanlığının yeni adı.
-
@genclerbirlikli baya şekilli olmuş. Uzmanları da Cumhurbaşkanlığına mı bağlandı. Bu ne Fors be
️
-
@antimülakat mülakatına girmediydim
-
@genclerbirlikli gerçekten biri Maliye'ye bağlandı, diğeri CB'ye. Arada bir dağ boyu fark oluştu. Daha önce DPT değil miydi? Aslına bakarsan o yıllarda da oldukça forslu bir yerdi.
-
Bütçe ve mali kontrolün bütçesi Cumhurbaşkanlığına mali kontrolü Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlandı. Doğru mudur?
-
@antimülakat kalkınmayı teknoloji diyorlardı, nerden nereye... şanssızlık ne diyelim