ilk kanunu çıkardıklarında AYM anayasal dayanak bölümünü gerekçe göstererek iptal kararı verdi. Eski yüksek maaşlara geri dönüldü. Fakat daha sonra dayanak kısmı düzeltilerek kanun tekrar çıkartıldı. Yine AYM'ye gidildi, yamulmuyorsam 2017 kasım-aralık gibiydi AYM kararını açıkladı ve itirazı reddetti. Yani -eskiye nazaran- düşük maaşlar alınıyor şuan. Benimde aldığım duyumlarda murakıp yrd./uzman yrd. giriş maaşı olarak 4500 gibi birşey alıyormuş.
Bugün hangi bankaya giderseniz gidin, kamu özel ticari katılım farketmez, bir müf yrd. giriş maaşı olarak en az 5000-5500 alır. Bu maaş kişinin sadece kendi bankasını denetlemesi için verilen bir maaştır. Kişiye o bankayı ilgilendiren mevzuat ve uygulamalar hakkında eğitim verilir ve bu doğrultuda yaptığı/yapacağı denetimden sorumlu tutulur. Lakin bir murakıp yrd. sadece bir banka türünde değil tüm bankacılık ve finans sistemi hakkında eğitim alır ve bu yönde denetim sorumluluğu altına girer. Ayrıca denetimi gittiği bankalarda devleti temsil etme gibi -bana göre- çok çok önemli bir görevi de vardır. (olaya maddi yönden bile baksak bu durum bir murakıbın üzerine şık, özenli takımlar giymesini gerektirir. bu da malum biraz pahalı birşeydir.) durum böyleyken bana göre BDDK maaşlarının bu denli düşük olması adaletsiz bir uygulamadır. Zaten kurumdan ayrılışların khk sonrası ciddi şekilde artması, sınavlarına olan ilginin azalması bunun en büyük kanıtıdır. Şuan ben dahil herkes yeni CB sistemde -eğer öyle birşey olursa- özlük haklarının düzelmesini beklemektedir. Ben asıl büyük ayrılışların ve sıkıntılar CB sistemine geçiş olmazsa veya geçiş halinde özlüklerde bir düzelme olmazsa ortaya çıkacağını düşünenlerdenim.
Ayrıca ikramiye prim harcırah tarzında bir ek ödeme yapılıyor mu cidden bilmiyorum. Ama kaanatimce yoktur. Çünkü KHK'da hatırladığım kadarıyla bu tip adlar ve namlar altında ve her ne ad ve nam altında olursa olsun ek ödeme yapılamaz diye bir fıkra var.