@gülnur33 ne zaman olmasını isterdiniz Gülnur hanım . Ona göre tarih koyalım : )
Suigeneris
@Suigeneris
Suigeneris tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: 2018 Kaymakamlık Sınavı
-
RE: • 2019 Kaymakamlık Sınavı İlanı •
Kaymakamlik sinavi icin çalışılacak kanunlar
1- 1982 Anayasasi
2-Il ozel idaresi kanunu
3-Belediye Kanunu
4-Büyükşehir belediyesi kanunu
5-Köy kanunu
6-KITler kanunu
7-Mahalli idare birlikleri kanunu
8- Kamu denetçiliği kanunu
9-Kalkinma Ajanslari kanunu
10-Türkiye insan haklari ve esitlik kurumu kanunu
11-Bilgi edinme hakkı kanunu
12-Dilekce hakki kanunu
13-Cumhurbaskanligi teskilat yapısı
13-Anayasa Mahkemesi kurulus kanunu
14-TBMM Içtüzüğü
15- 5018 sayili kanun
16-Kamu ihale kanunu ve Devlet ihale kanunu
17- 657 Devlet Memurlari Kanunu
18-4483 sayili Memurların yargilanmasi hakkinda kanun
19-Mahalli idareler ve mahalle muhtarliklari ve ihtiyar heyeleri secimi hakkinda kanun
20-Siyasi Partiler Kanunu
21-Kisisel Berilerin korunmasi kanunu
22- Imar kanunu
23-Kamulasirma kanunu
24-Bakanlik teşkilatları
25-Kamu gorevlileri etik kurulu kanunu
26-Mal bildiriminde bulunulmasi rusvet ve yolsuzlukla mucadele kanunu
27-Cumhurbaskanligi secim kanunu
28-il idaresi kanunu. Valilik ve kaymakamlim teskilat yapısı, görevleri
29-Icisleri bakanligi teskilat yapisi ve gorevleri
30-Belediye gelirleri kanun
Ve Cumhurbaskanligi Kararnameleri -
RE: 2018 Kaymakamlık Sınavı
-Resmi gazetede bugün yayınlandı --
SÜT İZNİ 3 SAATE ÇIKARILDI
Sözleşmeli personele verilecek doğum izinleri memurlarla aynı düzeye getirildi. Mevcut durumda ilk altı aylık sürede 1,5 saat olarak uygulanan süt izni 3 saate çıkarıldı.
Sözleşmeli personele eşinin doğumu sebebiyle verilen 2 günlük izin süresi 10 güne, evlenme ve yakınlarının ölümü halinde verilen 3 günlük izin süresi 7 güne çıkarılırken, izin verilecek hallerin kapsamı da genişletildi.
Sözleşmeli personele ilave 10 güne kadar mazeret izni verilmesine olanak tanındı. Evlat edinmesi durumunda sözleşmeli personelin 8 hafta süreyle izin kullanmasına olanak sağlanırken, sözleşmeli personele bakmakla yükümlü olduğu yakınlarına refakat etmesi ihtiyacının ortaya çıkması halinde 3 aya kadar ücretli izin verilebilecek.
Hamile ve engelli sözleşmeli personele gece nöbeti ve vardiyası görevi verilebilmesi ilgilinin isteğine bağlı hale getirildi. Evlat edinmesi nedeniyle sözleşmesini feshetmek zorunda kalan sözleşmeli personele yeniden göreve dönüş imkanı da sağlandı.
Öte yandan, "Aile sosyal destek personeli" ve "orman muhafaza memuru" unvanlı personelin sözleşmeli statüde çalıştırılmasına imkan tanındı.
-
RE: • 2019 Kaymakamlık Sınavı İlanı •
%90 Kaymakamlık için Kadro 100 olarak belirlendi.
Sağlam Bilgidir....
Hayırlı olsun... -
RE: 2018 Kaymakamlık Sınavı
--Alintidir Arkadaşlar --
Selamun Aleykum Arkadaslar,
Ben sınavdan 73,00695 puan aldım. 1068 sıralamam. Bugun 10.00 da kitapçığımı incelemek için ÖSYM ye gittim. arkadaşlar zaten alternatif cevapları yazmışlar burada ama ben sadece birkaç konu da aydınlanması gereken şeyleri acıklamak isterim sizzlerle.Öncelikle ÖSYM bir çok soruya çokça alternatifli cevaplar koymuş, öyle ki bazı soruların alternatif cevapları 7 taneyi bulabiliyor.
Bunun yanında "Köy Sandığı", İçişleri Bakanı" gibi net ve tek cevap olanlarda var.
GK ve GY testinin 9. sorusu yani İMKB cevabı olan soru bazılarına puan verilmiş bazılarına verilmemiş gözüküyor . onun için şöyle açıklama yaptılar.
"Sorulara yapılan itirazlar degerlendirilirken kitapçıklar okunmaya baslandı. Bundan dolayı okunan kıtapcıklara tam puan 2,5 yazıldı kagıda, karardan sonra okunanlara ise 0 oalrak yazıldı. GERÇEKTE İSE HERKESIN O SORUSU IPTAL SAYILARAK O SORU TÜM SINAVA GİREN ADAYLARA EŞİT ŞEKİLDE DAĞITILDI" dendi. Yani 0 yazan da 2,5 yazan da puanlama olarak bişey fark etmedi dediler. iz Sistemde düzelttik dedıler. ona göre net puanlar hesaplanıp sonuçlar acıklandı.Türkçe soruları da dahil olmak üzere gayet net ve açık cevaplar yazılmış.
Aktif nufus diye herkesin paylaştıgı sorunun asıl cevap ve alternatif cevapları
Kurumsal Olmayan Sıvıl nufus
Kurumsal Olmayan Nufus gibi kavramalrdı. aktif nufusu kabul etmemısler.İktisatta ise ; Tam Dışlama, Tam Engelleme ... yani başında "Tam" olanları kabul etmişler diğerlerini etmemişler (Engelleme, Dışlama vs kabul edilmemiş)
2005, 01.01.2005 ve Ocak 2005 i kabul etmişler.
Gün yazmayan hiç birşeyi kabul etmemişler.
"7 gün" yada "yedi gün " doğru kabul edilmiş.Hizmet Yönunden Yerinden Yönetimin alternatif cevabı olarak da
Kamu Kurumu
Mal Topluluğu gibi kavramları da kabul etmişler.Soru, Soru önergesi, yazılı soru önergesi, sözlü soru önergesi, meclis soru önergesi ... bunların hepsini kabul etmişler.
KISACASI, ŞAHSIM İÇİN SÖYLÜYORUM: ADAMLAR PUAN ALALIM DİYE BİR DÜNYA ALTERNATİF CEVAP KOYMUŞLAR AMA MALESEF BİZ ONLARI YAZAMAMIŞIZ.
ÖSYM de sıkıntı yok daha detaylı çalışmamız gerekir. Bu Kadar.
Yeni sınav için herkese başarılar dilerim. -
**İdari Yargı hakimligi Kitap Havuzu **
*Arkadaşlar merhaba , nasılsniz ? Hakimlik adına var olan piyasa kitapları için konuşmanın tam vakitleri geldiğini düşünüyorum . Minumum 5-6 ay gibi bir zaman dilimi kalmışken şunu söylemek istiyorum öncelikle ; Justice çözümlü soru bankasini Themis setleri ile birlikte tedarik etmediğiniz an çok tehlikeli bir bilgi bankasının içinde kendinizi anlamsız sorgularsiniz acaba bu hukuk o hukuk mu diye.Cunku justice soru bankası themis konu anlatım setlerinin özet konu anlatımı şeklinde hazırlanmış olduğunu 4-5 aylık bir çalışmayla tecrübe etmiş oldum.Ayrica borçlar hukuku ve medeni hukuk kısımları Zapata hocanın kitapları baz alınarak hazirlanmis diyebilirim . Yani justicede cozdugunuz 1 soru ile yarım veya bir sayfayı aklınıza getirme olanağı söz konusu. 24 Aralikta yapılan sınava girmiş biri olarak orjinal soru tiplerinin birçoğunu themis konu anlatım setlerinin içinde gördüm diyebilirim.DEGERLİ YORUMLARİNİZİ MERAKLA BEKLİYORUM . SİMDİDEN HAYİRLİ BAYRAMLAR OLSUN . *
Dip not : Tavsiye Ettiğim kitaplar şunlardır :
1-)Themis Anayasa Konu
2-) " İdare Konu
3-) " İdari yargılama hukuku Konu
4-). ". Ceza Hukuku Konu
5-). " Medeni usul hukuku
6-). ". Justice soru bankası ( çözümlü )
Tavsiye etmediğim kitap ise : Konsensus adli- İdari soru bankasıdır . Kitap beyni kandırıyor . Konularına gore düzenlenmiş sorular olması iyi de amaçsız hep aynı soru kalıpları çözerek soru ezberlemek mi yoksa konu ezberlemek mi tartışılır. Bilgi eksiklikleri dolu kitapta ayrıca idari hakimlige özgü de yapılmamış daha çok Adli hakimlige göre oluşturulmuş . İdari hakimlige çalışan bireye kitap farklı geliyor halbuki değil .
https://www.kuramkitap.com/anayasa-hukuku-14 Temmuz baskı 2017 -
RE: 2017 Kaymakamlık Sınavı
ZİHİNSEL GÜÇ
İki çocuklu bir aile hafta sonunu piknik yaparak geçirmeye vardıklarında karar veriyor. anneleri yemeği Piknik yerine hazırlarken, çocuklar babalarıyla birlikte yürüyüşe çıkıyor. Uzun bir yürüyüşten sonra oldukça yorulan küçük çocuk yalvarırcasına bakan gözlerle, "Babacığım çok yoruldum. Lütfen beni kucağında taşır mısın?" diyor. Baba; "Ben de yorgunum oğlum", der demez çocuk ağlamaya başlıyor. Baba tek kelime etmeden ağaçtan bir dal kesiyor. Dalı bıçakla biçimlendirip, çocuğa zarar vermeyecek bicimde yontuyor. Sonra dalı oğluna veriyor. "Al oğlum, sana güzel bir at." diyor. Çocuk sevinçle dal parçasından yontulmuş ata biniyor ve sevinçle sıçrayarak, ata vurarak annesinin yanına doğru gitmeye başlıyor. Babasını ve ablasını geride bırakmıştır bile... Baba gülerek kızına: "İşte yaşam budur kızım. Bazen zihnen ya da bedenen kendini çok yorgun hissedeceksin. İşte o zaman kendine değnekten bir at bul ve neşe ile yoluna devam et. Bu at bir arkadaş, bir şarkı, bir çiçek, bir şiir ya da bir çocuğun tebessümü olabilir." Değnekten atınız hiç eksik olmasın… Asla yeni bir hedef koymak ya da yeni bir hayal kurmak için geç değildir.
- C.S. Lewis -
-
RE: 2019 Hakim Yardımcılığı
Yeni Gelişme Var. 1.600 KadroDan 100 idari hakimlik olacak. Sınav Yıl Sonu büyük ihtimal.
-
RE: 2017 Kaymakamlık Sınavı
Sınav Eylül'de olacaksa 2 ay kala sınav felan kazanilmaz . Sınırlı kontenjana tecrübeli ve en az 4 ay kala baslayanlar girebilir . Yarış onlar arasında geçecektir . Bunun umutla bir alakası yok . Ne kadar çok bilgin varsa okadar kolay geliyor sınav . Bu bilgi birikimide zamanla ilişkilidir , başka birseyle değil .
Suigeneris tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: 21 - 22 Kasım 2020 İdari Yargı Hakimliği Sınavı (Mezun)
@vasıflıişsiz Elektronik ortam da YÖKSİSten bilgiler çekilecekmiş . Belge teslimi OLMAYACAK.
-
RE: 21 - 22 Kasım 2020 İdari Yargı Hakimliği Sınavı (Mezun)
@senadogan TEBLİĞ VE YARGIÇ soru bankaları da var . 2000 ve 2700 çözümlü soru şeklindeler.Ağustos 2020 baskıları çıkmış. İnceleyemedim .
-
RE: 21 - 22 Kasım 2020 İdari Yargı Hakimliği Sınavı (Mezun)
@senadogan Kazananların Çoğu diyor ki KANUN + ÇIKMIŞ SORU yeterli .
-
RE: 21 - 22 Kasım 2020 İdari Yargı Hakimliği Sınavı (Mezun)
@malthus76 Sınav saatleri de değişmiş . idari yargının 3. oturumu 16:15 diyor.
-
RE: 21 - 22 Kasım 2020 İdari Yargı Hakimliği Sınavı (Mezun)
@malthus76 FARKLI İLLERDE DE yapılacak olması da çok iyi ve yerinde bir karar olmuş .
-
Güvenlik Soruşturması Ve Arşiv Araştırması TEKLİFİ KABUL EDİLMEMELİDİR ! ÇÜNKÜ :
A. OHAL UYGULAMALARININ DEVAMI NİTELİĞİNDEDİR.
Birçok kurum için güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması düzenlemesi OHAL kararnameleri ile getirilmiştir. Devlet memurları kanununa eklene ve daha sonra AYM tarafından iptal edilen 48.maddesinin 8 bendi de ilk olarak OHAL kararnamesi ile konulmuştur.
Tüm kamu görevlileri için, devlet memurluğuna girişe engel sayılamayacak olguların değerlendirme komisyonunun önüne götürülmesine ve Anayasanın 70. maddesindeki kamu hizmetine girme hakkının özünü ortadan kaldıracak keyfi davranışa olanak sağlamaktadır.
OHAL kararnameleriyle yaratılan iltisak, irtibat, eylem birliği gibi muğlak kavramların yarattığı “sakıncalılık” kategorisini süreklileştirmektedir.B. ANAYASA’YA AYKIRIDIR.
Anayasa’nın 13. Maddesi, temel hak ve hürriyetlerin, özlerine dokunulmaksızın yalnızca Anayasanın ilgili maddelerinde belirtilen sebeplere bağlı olarak ve ancak kanunla sınırlanabileceğini düzenlemiştir. Sınırlama “Anayasanın sözüne ve ruhuna, demokratik toplum düzeninin ve lâik Cumhuriyetin gereklerine ve ölçülülük ilkesine aykırı olamaz.” Anayasa’nın 70. Maddesinde yer alan kamu hizmetine girme hakkına ilişkin getirilen tek sınırlama kamu görevinin gerekleridir. Bunun ötesinde bir sınırlama getirilmesi Anayasa’ya aykırıdır.
Anayasanın 128 Maddesinde memurların ve diğer kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işleri kanunla düzenlenmesi güvencesi getirilmiştir. Dolayısıyla özlük işlerini düzenleyen kurallar, kanun niteliğini taşımalı; belirli ve öngörülebilir olmalıdır. Mevcut kanun teklifinde, hem hazırlık aşamasına hem de işlem aşamasına ilişkin belirsizdir ve öngörülebilir değildir, esasa ilişkin hususlar yönetmeliğe bırakılmıştır.
Anayasanın 38. Maddesi, “Suçluluğu hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz” kuralını getirmiştir. Kesinleşmemiş soruşturma ve kovuşturmaların dayandığı olguların; erteleme ve HAGB kararlarının değerlendirme komisyonuna sunulacak olması Anayasa’nın 38. Maddesine açıkça aykırıdır.C. ANAYASA MAHKEMESİNİN İPTAL KARARLARININ VE İHLAL KARARLARININ GEREKÇELERİ KARŞILAMAMAKTADIR.
Kanun teklifinin gerekçesinde Anayasa Mahkemesi kararlarına uygun düzenleme yapma amacına atıf yapılmıştır. Ancak teklifin içeriği, AYM’nin verdiği kararlara rağmen AYM ve AİHM içtihatlarına aykırı bir ısrarı göstermektedir.
Değerlendirme komisyonunun yetki ve görevi belirsizdir.
Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasına itiraz yolu belirtilmemiş, güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının süre sınırı konmamıştır.
TCK’da bir güvence olarak getirilmiş erteleme ve HAGB kurallarının getirdiği güvenceler yok sayılmış, bunların sonuç doğuracak şekilde değerlendirme komisyonunun önüne sunulması öngörülmüştür.
Hangi suçların hangi kamu görevine girişte engel olarak görüleceği belirli değildir.
Sonuçlanmamış soruşturmalar ve kovuşturmalar dahil olmak üzere kişinin uğradığı soruşturma ve kovuşturmaların dayandığı olguların değerlendirme komisyonuna sunulması kuralı teklife konmuş ve bunun sonucuna ilişkin hiçbir düzenlemeye gidilmemiştir.D. AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ İÇTİHATLARINA AYKIRIDIR.
Kamu görevlilerinin istihdamında Devletlere bir takdir marjı tanımasına rağmen, bunun sınırları da AİHM içtihatlarında belirlenmiştir. Özellikle sınırlamanın görevin gerektirdiği niteliklerle ölçülü olması, araştırılacak verilerin ne kadar geriye gideceğinin yani süresinin belirli olması, (hakkın süresiz olarak engellenmesinin sözleşmeye aykırı olacağı) ve sınırlamanın demokratik bir toplumda gerekli olması gerekleri takdir marjının sınırlarını göstermek üzere belirlenmiştir. Teklif, görevin gerektirdiği niteliklerin yerine kamu hukukumuzda yeri olmayan sadakat esasını getirmekte, bunu da demokratik bir toplumda kabul edilmesi mümkün olmayan, belirsiz, içeriği tanımlanmamış iltisak ya da eylem birliği gibi kavramlar aracılığıyla düzenlemektedir.
E. USUL BAKIMINDAN SORUNLAR YARATACAKTIR.
Güvenlik soruşturması kategorisinin hangi kurumlara ve personele uygulanacağı belirsizdir. Yapılan tanımda kamu kuruluşları dışında kamu hizmeti yürüten özel sektör kuruluşlarının kapsama alınıp alınmayacağı belli değildir. İş sözleşmesi ve çalışma özgürlüğü bakımından da muğlak bir alan yaratmaktadır. Bu muğlak alanın Cumhurbaşkanının çıkaracağı yönetmelikle belirleneceği belertilmiştir. Temel hak ve özgürlüklerle ilgili sınırlamalar yönetmelikle yapılmaz.
Güvenlik soruşturmasının yapılması öngörülen gizlilik dereceli birimler teklifte belirli değildir. Bu da Cumhurbaşkanı tarafından çıkarılacak yönetmeliğe bırakılmıştır.
Kanun teklifinde güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasını yapacak birimlerin kuruma yorumsuz olarak bilgileri, ileteceği yazmaktadır. Bilgi sağlayan birimin, bir olgu havuzu içinden seçeceği olguların bizzat kendisi yorumdur. AYM kararlarının gerekçelerinde açıkça vurgulanmış ilkelere rağmen teklif bunun önünü açmaktadır.
Bilgi sağlayıcı birimler tarafından aktarılan bilgilerin nasıl sonuç bağlanacağına ilişkin “Değerlendirme Komisyonu”nu bağlayan genel ve geçerli hiçbir ölçüt kanun teklifinde tanımlanmamıştır. Değerlendirme Komisyonunun hangi ölçütlere dayanarak karar vereceğinin ötesinde bir karar ulaşıp ulaşmayacağı bile belli değildir. Kanun niteliği taşıyan kuralların böyle belirsizlikler taşıması, kanunilik ilkesine aykırıdır.