Soru Bankası

2018 KPSS A Grubu Lisans-Alan Sınavı Hazırlık Platformu



  • Selamın Aleyküm dostlar herkese. 2017 KPSS'nin açıklanması ile yeni dönemde KPSS'ye hazırlanacak dostlarımız için periyot başlamış oldu. Kimi dostlar yüksek puanlarla kurum sınavlarını bekleyecek ve hazırlanmak durumunda olacaklar. Kimileri ortalama puanlarla bir iki sınavı kovalayıp tedbiren KPSS'yi elden bırakmamalı. Çünkü 3 sınava girseler 3 mülakat görecekler. Mülakatın varlığı garantisizlik demek. Bu nedenle daha yüksek puan daha çok şans elde etmeyi düşünerek KPSS'yi B planı olarak değerlendirmeliler. Bu sene tam hazırlık yapamamış ve KPSS'den bir nevi deneme mahiyetinde faydalanmış olan dostlarımız da asıl vurgunu yapmak için 2018'e odaklanmalılar artık.

    Bu nedenlerle 2018 KPSS Sezonunu Tercihini Yap olarak açıyoruz. Hepimize hayırlar getirsin.

    Öncelikle geçen sene için hazırlamış olduğumuz Hazırlık Yönergesi'nde belirttiğimiz koşullar, tavsiye ettiğimiz yöntemler bu sene için de geçerli.

    Hazırlık Yönergesi: http://forum.tercihiniyap.net/topic/72/kpss-a-grubu-hazırlık-yönergesi-yöntemler-kaynaklar-vs

    Çift yıl olması hasebiyle B kadroyu zorlamak isteyecek arkadaşlar ve GK GY'den de yüksek net yapmak istiyorum diyen arkadaşlarımız için @leylahande dostumuzun hazırladığı B Grubu hazırlık yönergesini de ekleyeceğim buraya. Özellikle 2017'nin ilk ilanı Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu'nun yapmış olduğu Sürpriz GK GY Puan seçimleri ile GK GY'nin artık önemli hale geldiğini ispatlar nitelikte. O nedenle dostumuzun hazırladığı B Grubu Yönergesini de dikkate almanızı öneriyoruz.

    Genel Kültür Genel Yetenek Hazırlık Yönergesi: http://forum.tercihiniyap.net/topic/1878/2018-kpss-b-grubu-hazırlık-platformu

    Ayrıca Aktif olarak paylaşımlar yapacağımız, B Grubu Facebook sayfamıza da katılırsanız özellikle soru paylaşım aşamasına geçtiğimizde azami faydalanabilirsiniz.

    Tercihini Yap KPSS B Grubu: https://www.facebook.com/groups/tercihiniyapb/

    İnşallah verimli çalışmalar neticesinde başarılı sonuçlar elde edeceğimiz bir KPSS Yılı olur.

    Allah hepinizin yâr ve yardımcısı olsun dostlar.

    Sınava dair tüm istişaremizi hep birlikte bu başlıkta yürütelim.



  • @paretowilfredo Evet hocam burdayız :) Arkadaşlar B Grubu ile alakalı sorularınızı paylaşımlarınızı her iki platfromda da bekliyoruz. B Grubu için de Tercihini Yap! Hazır. Hepinize kolaylıklar diliyorum.



  • Arkadaşlar b grubundan hazırlanın p3 ten çakın 90 üstü puanı atanın mülakat derdi olmadan dhmi var mesela 4200 TL civarında maaş alınıyor yeterlik derdi falan da olmuyor orda da yükselme var şeflik müdürlük gibi


  • Yasaklı

    Grup yoneticilerinden ozellikle @paretowilfredo senden bir ricam olcak. Sürec boyunca yapilan degisikleri basliga ekliyebilirmisin? Cunku bazen uzun sure uzak kaliyoruz forum sayfalari okumak iskence gibi oluyor. Yada burda olsam bile bazi insanlarin konusmalari motive dusuyor diye ozellikle bakmiyorum. O yuzden yeni gelen degisiklerden haberdar olmamiz icin ilk paylasima eklersen cok seviniriz🙏🏼🙏🏼



  • Arkadaşlar elinde 4T yayınlarının bu seneki kpss alan cıkmış soru kitapları varsa uygun fiyatla satmak isteyen bana özelden mesaj atsın



  • Bu başlıgı görunce goruslerımı paylasmadan duramadım. 2016 haziranda mezun olan ve 2017de Kpss ye hazırlanan biri olarak söyluyorum; dershane arastırması ve forumlardaki yorumlardan(cogu reklamlardan) bilgi toplamaya calısma evresi gercekten berbat bir dönem. Kpss konusuna benim gibi yabancı olan yeni hazırlanacak arkadaşlar için bu söylediklerim daha da önemli. Arkadaşlar bi kere kimse yogurdum ekşi demiyor. Hangi dersaneye giderseniz gidin en mukemmelin en iyinin en guzel kaynakların kendilerinde oldugunu soylerler. 1 yılda çok fazla sayıda kaynak arastırdım; şundan emin olun 'hatasız kaynak yok' . Şundan da emin olun mukemmel bir dersane yok. İlla ki bir sorun oluyor. Nasıl bu kadar emin söyluyorum onu da acıklayayım: ankarada farklı dersaneye giden 5 arkadasımdan dersaneleriyle ilgili bilgi aldım, hepsinde farklı farklı sorunlar var. Birisi denemede, bir digeri kaynaklarda, oteki sınıf mevcudunda vs vs. Ondan sonra dedim ki; hiç bir Kpss Dersanesi demek ki mukemmel degil. Cunku herkesin cok ovdugu kurumlarda bile saçma sapan hatalar oluyor. Hiçbir olumlu ya da olumsuz reklam olmasın diye kendı gittigim de dahil olmak uzere dersane isimlerini paylasmayacagım. Sadece hoca isimlerini soyleyecegım cunku hocalar aynı senede birden cok kurumda calısıyor zaten. Ben mezun oldugum bölüm nedeniyle Kpss Alandaki hemen hemen her derse çok yabancıydım. Muhasebede Perihan hocadan ders aldım, muhasebenin Msini bilmeyen bana ögretti diyebilirim. her seyden once cok iyi niyetli ve mukemmel bir insan. Maliyede Murat hoca 9daki derse 1 dakika bile geç gelmedi hiç bir gun. Çok disiplinli ve iyi bir hoca. Hukuklar da iyiydi, özellikle özel hukuk. Gelelim bu uzun iletiyi yazmama vesile olan o İKTİSATA. ARKADASLAR CİHAN SERHAT KART ADINI DUYDUGUNUZ YA DA GORDUGUNUZ ANDA HANGİ DERSANEDE OLURSA OLSUN ORADAN USULCA UZAKLASIN. Ben bu kadar bastan savan, bu kadar derste zaman ölduren, bu kadar ögrencinin hakkına giren bi hoca gormedım. Yazıktır gunahtır. Neyse ki kurum baskılara kulak verdi ve donemın yarısında Cİhan hocayla yolu ayırdılar. Allah razı olsun yerine Bilge ve Mesut hocadan 3 5 ders dınleme imkanımız oldu da iktisatta bişeyler yapabildik. Demem o ki dersanenin etkisi çok buyuk degıl; ama hocanın etkisi buyuk. En buyuk pay ise ögrencinin kendisi. Yeni hazırlanacak olan arkadaslara tavsiyem budur. Dersaneler 3 asagı 5 yukarı hepsi aynı tas arkadaslar. Bi dersaneye gittiginizde önce HOCASINI sorun. Kolay gelsin şimdiden.



  • @paretowilfredo hocam iyi akşamlar inşallah mesajıma cevap verirsiniz kamu yönetimi 3. sınıf öğrencisiyim bu dönemde iktisat dersini sevmem ve derste olan başarımından hocamın bana önerdiği gelir uzman yardımcığı mesleğini araştırma yaptım ve 4 temel dersin önemli olduğunu gördüm hocamın önerdiği yüksel bilgili mikro ve makro kitaplarını aldım internetten bulduğum uzaktan eğitim iktisat dersi ile ilgili videolar izleyerek çalışmaya başladım ama sitenin bu meslek hakkında yazdığı bazı şeyler kafama takıldı mülakatta evli olanların seçilmesi yada bir tanıdığın olması gibi ben mezun olunca 22 yaşında oluyorum yani ben mülakata girince yaş dan dolayı sıkıntı mı olur yada ben mi yanlış düşünüyorum bilemedim bana bu konu hakkında yardımcı olur musunuz nasıl yol izlemeliyim teşekkür ederim.



  • Hazırlanmayın boşa umut dünyası.



  • @kvsrykt hiçbir sıkıntı olmaz. 2 katı ile mülakata gireceksin. Kazanma olasılığın en kötü ihtimalle %50. Yazılı sınavdan aldığı puana göre de bu puanı artırman mümkün. Guy a kadro için yapılabilir bir sınav, iyi çalış, siteyi takip et çünkü puan türü ve soru yapısı değişebilir. Gerisi dert etme süreç öğretir.



  • @Antimülakat teşekkür ederim sağolun



  • Selam dostlar! Guy için alım hangi tarihlerde olur sizce ? Ve ders çalışmaya başlayan var mı ?? Kpss 28 mayıstan beri elime kalem alasım gelmiyor 😔



  • Alandan siralamam 12bin guy ilanında sıra gelir mi sizce arkadaşlar.



  • @irmak Dostum nolursa olsun calisman lazim. Sinav olmasa KPSS icin. Bu sene guzel puan yoksa gelecek seneye hazirlanmak icin. Arada guy gelirse cilek olur. Gelmezse de yeniden hedef belirlenir. Cari alim daha neticelenmedi yeni sinavi konusmak icin cok erken.



  • @lexiqus Alim sayisi belli olmadan buna bir sey denemez.



  • @RootofAllEvil 2018 KPSS A Grubu Lisans-Alan Sınavı Hazırlık Platformu içinde söyledi:

    Arkadaşlar b grubundan hazırlanın p3 ten çakın 90 üstü puanı atanın mülakat derdi olmadan dhmi var mesela 4200 TL civarında maaş alınıyor yeterlik derdi falan da olmuyor orda da yükselme var şeflik müdürlük gibi

    merhaba, bunu bi arkadaş daha söylemişti bana da merak ettim dhmi'de memurluk nası oluyor çalışma şartları vs nasıl biraz bilgi alabilir miyim sizden? Mülakatlardan bıktım artık b grubuna hazırlanıcam sanırım



  • @matador parası 4000 lira iş ortamı rahat tayin yok kazanmak zor.



  • @guyan-gelmiş yani 1 sene boyunca muhasebe iktisat hukuk vs çalışmaktansa tüm enerjimi gk-gy'ye verebilirim daha mantıklı geliyo bana artık



  • @matador bir seviyeye kadar rahat çıkılıyor 90'a ulaşabiliyorsunuz ama ondan sonrası biraz şans meselesi sadece maliyeyi sabah akşam çalışsanız 40'ta 40 yapamazsınız onun gibi düşünün



  • @paretowilfredo Iyi günler hocam umarım mesajıma geri dönüş sağlanır çünkü aklım her geçen gün daha fazla karışıyor hocam ben bu sene kpss A grubundan hazırlanacağım Ankarada dershane ye gitmeyi düşünüyorum ancak şuan şehir dışında çalıştığım için dershaneler ile bire bir görüşme şansım yok erken kayıt imkanına yararlanmak istiyorum bu yüzden size sormak istedim bana önerebileceğiniz hocaları iyi olan bir dershane var mı acaba birde ben murat ve pegem arasında kararsız kaldım sizce hangisi daha iyi ( yanlış anlaşılmasın amacım reklam yapmak veya herhangi bir kurumu eleştirmek değil sadece 1 yıla bir ömrü sığdırmaya çalışıyorum bende sizler gibi bu yüzden bunca sorgulamalarım )



  • @Fehme-Çindaş Dostum öncelikle hoşgeldin. Öncelikli önerim dersanesiz yapıp yapamayacağına dair kendini bir yoklaman. Çünkü dersanelerin ciddi bir kısmı bu işe rant gözüyle bakıyor. Öğrenciler de malesef onların misafiri değil müşterisi. Bu nedenle dersane fikrinden önce düzenli çalışarak kendin ne yapabilirsin bunu tartmayı denemeni öneririm.

    Eğer dersaneye illa gideceğim dersen ona göre şu öneriyi yaparak başlayabilirim. İsim yapmış, kendince kurumsallaşmış dersaneler çok sayıda öğrenciyi adeta konteynırlara doldururcasına sınıflara doldururlar. Hocaların programları çok yoğundur ve onların asli gayesi konuları lafız olarak bitirebilmektir. O nedenle bu mantıkla hareket edecek sadece ismini pazarlayan dersanelere çok sıcak bakmıyorum.

    O nedenle diğer bazi dersanelerin hoca listelerine bakmak lazım. Kaliteli hocaların olduğu yerlerde belki bir şeyler öğrenme ihtimalin olur. Ancak bu da kısıtlıdır. İş kendinde biter. Dersaneye koşturup aynı zamanda belli performans ile tekrar soru çözümü gibi noktaları atlamadan çalışabilecek misin? Bu koşturmaca daha yorucu ve daha verimsiz olabilir.

    Bu konulardaki değerlendirmelerini öğreneyim sonra dersane faslına geçelim bence.


 

Başkent Kariyer

TercihiniYap.net ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.